Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dere som blogger

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-13, 11:39   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som blogger

Eg har brukt både blogspot og wordpress og er mest fornøgd med wordpress. I blogspot er ein veldig "låst", medan i wordpress kan ein ordne litt sjølv og fikse litt og forandre litt på ting, betale seg til ekstra moglegheiter og liknande. Wordpress har og større grad av fleksibilitet med tanke på layout og eg liker grensesnittet betre. Eg synest og wordpress-appen til iPhone/iPad gjer det enkelt å ta notater til postar og å følgje opp kommentarar, sjølv om ein ikkje sitt pal framføre dataen heime. Wordpress har og eit fortrinn med tanke på kommentarar og spam, og ein slipp dei uleselege robot-verifiserings-greiene som blogspot driv med.

Eg blogger delvis for skrivetreninga sin del og delvis fordi eg ønsker å kunne dokumentere at eg kan bruke houvdet, til tross for at eg er i ferd med å opparbeide meg eit ganske stort sjukdoms-hull i cven min. Etterkvart har eg og funne ut at det er eit miljø rundt blogging, som det er fint å delta i.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 13:28   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som blogger

Jeg har et ordentlig blondiespørsmål. Hvordan abonnerer man egentlig på blogger? Hvordan får man varsel om nye poster og sånn? Epost?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 13:49   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som blogger

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Tar gjerne mot linker til bloggene deres for inspirasjon.

Haha! Det skulle tatt seg ut.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 13:52   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som blogger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har et ordentlig blondiespørsmål. Hvordan abonnerer man egentlig på blogger? Hvordan får man varsel om nye poster og sånn? Epost?

Jeg bruker feedly. http://cloud.feedly.com/

Jeg liker den egentlig ikke så veldig godt, men Google sluttet med Google reader. Den er grei nok.

Da legger du inn de bloggene du vil følge, så går du inn på feedly og får opp nye innlegg. De fleste bloggene kan du lese direkte i feedly, men på noen får man bare opp linker og må gå inn på selve bloggen for å lese hele artikkelen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 13:56   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som blogger

Noen blogger har sånn dings som gjør at man kan trykke på en knapp, og så får man på magisk vis e-post når de oppdateres.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 14:24   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som blogger

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Noen blogger har sånn dings som gjør at man kan trykke på en knapp, og så får man på magisk vis e-post når de oppdateres.

Men det stemmer at det ikke finnes på alle? Jeg fant ikke noe på en jeg veldig gjerne ville følge tett, og å huske å gå inn på en side manuelt er jo utopisk.

Skal sjekke den cloudsaken.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 14:27   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som blogger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Skal sjekke den cloudsaken.

Den har apper også, forresten. Så syncer den hva du har lest på telefonen, padda, pc'en osv. Ganske praktisk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no