|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Jeg syns det er MYE mer av sånt. Åndenes makt, liksom??
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Joda, men det er jo så himla teit.
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Gratulerer med dagen Polyanna!
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Gratulerer med dagen, Polyanna!
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Eller i Polyanna sitt tilfelle: Hallo Sjampis!
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hos oss er det et nabopar som kommer innom med vindunken. Den tradisjonen liker vi. Vårt hus er sist på rekka, så neste år blir det party her!
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Som LilleMy forstår jeg heller ikke hva julebukk har med Halloween å gjøre?
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Det er jo lov, men jeg tror du lett havner i surmagegjengen.
|
|
|
#12 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Så tabulagt døden er for mange, så tenker jeg at vi har litt godt av det også jeg. Likkostymer, blod og gørr! Og jeg syntes det er litt teit å være så mye mot det. Det klassiske karnevalet er vel faset litt ut til fordel for dette, og det skjønner jeg godt. Morsom tradisjon å gå fra dør til dør, syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Det er helt klart lov. Det er da helt stuerent å ikke like halloween? I hvertfall blant de jeg omgås på jobb og ellers, det er voksne som liker halloween jeg nesten bare har møtt her på fp. Ungene her kler seg forresten ut som alt mulig. Jeg har hatt prinsesser og sommerfugler og politi og sjørøvere på døren. Det er en fin ting. At de større barna vil leke litt med skumle ting er også greit synes jeg. Selv om halloween aldri vil nærme seg viktig for meg.
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Det må da være lov? Syns stadig det er en hel masse folk som er negative til Halloween og maser om julebukker. Hvorfor julebukktradisjonen blandes inn her klarer jeg ikke helt å se, det er vel en tradisjon som ikke har vært levende på mange tiår? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Men dere. Tror dere dette egentlig har noen påvirkning på vårt syn på døden? Tror dere den avmysitifiseres av dette? Jeg har inntrykk av at for de fleste er det bare morsomt å kle seg ut, pynte, gå trick-or-treat og spise godteri og så er det over imorgen. Det er ingenting som fester seg liksom.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Ja jeg tror halloween med filmer, kostymer, symboler og sånt påvirker synet på døden. Hvis ikke Halloween hadde hatt en klangbunn hadde det ikke fått den oppslutningen som det har. En ren kommersiell greie hadde ikke slått gjennom. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Textrovert
|
Da lærte jeg meg et nytt ord, gitt. :noterer seg bak øret:
|
|
|
#19 |
|
Sånn passe sane
|
Jeg skjønner det i teorien. Jeg bare ser det ikke i praksis.
|
|
|
#20 |
|
Librocubicularist
|
Stemmer det? Morsdag? Farsdag? Valentinesday?
|
|
![]() |
|
|