Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 07:40   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Væpnet ran i byen - fortelle barna?

........


Sist redigert av Nip : 20-11-13 kl 20:15.
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 07:46   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Eg hadde fortalt det, sidan dei sikkert uansett for høyre det av andre barn på skulen uansett. Men eg hadde fortalt det veldig nøkternt, uten dramatikk.

Eg hadde nok latt dei sykle som vanlig. Det er jo ingen grunn til å tru at dei samme personane som ranar bensinstasjonar skal vere ute etter å ta barn?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 07:46   #3
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom bensinstasjonsran og barn på vei til skolen, så jeg hadde nok latt dem sykle, ja.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 07:47   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Ja, enig i å fortelle det egentlig.

Nei, tenker ikke at han er "ute etter" barna, men om en desperat mann er ute væpnet i nærområde så synes jeg det er ekkelt jeg da...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 07:53   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Jeg ser for meg at en som raner bensinstasjonen er ute etter helt andre ting en et barn eller noe et barn har på seg.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 08:10   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.041
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Vi bor midt i Oslo indre øst. Jeg sier ikke at det skjer grusomme ting i det umiddelbare nabolaget støtt og stadig, men det skjer definitivt ukoselige ting ikke skrekkelig langt unna. Vi forteller ikke ungene spesielt om konkrete hendelser, men forteller at det tidvis skjer ting.

Knerten går foreløpig i følgegruppe, men snuppa går til skolen på vanlig måte (som regel sammen med venninner).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 08:14   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Jeg hadde latt dem sykle, men jeg hadde også snakket med barna om ranene dersom det er snakk om noe som har skjedd nært. Det er mer skremmende om ungene snakker sammen om det på skolen og lar nyheten eskalere seg i mellom enn om foreldre på en grei måte forteller om hva som har skjedd.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 08:22   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.617
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Hvis det skjer på natta, er det liten sjanse for at barna skal komme i nærheten av raneren - han ligger vel og sover på den tida de er ute. Dersom det er noe som blir diskutert i lokalmiljøet, ville jeg fortalt dem om det, og presisert at det ikke er noe som er farlig for dem.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 08:36   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.908
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Væpnet ran i byen - fortelle barna?

Det har vært slike ransbølger i Oslo med jevne mellomrom, det har aldri skadet tilfeldige. Jeg jobbet for en kjede som hadde 14 ran i Oslo sørøst vinteren 1999/2000. Det er toppåret hitil. Ingen skadet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no