Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden VI

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-14, 11:08   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden VI

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Utrolig stilig! Hvordan laget du den,og hva er Silhouette?

Jeg har en (høyt elsket) Silhouette, som er en digital kuttemaskin. Den lager det jeg vil at den skal lage. Det er tusenvis på tusenvis av former og figurer å velge mellom, eller jeg lager noe selv. Her har jeg skrevet om maskinen, og om du ser på etiketten som heter Silhouette SD, ser du forskjellige ting som er laget med den. Det finnes ingen grenser for hva som kan lages i grunnen.

Gammel 25-08-14, 13:51   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Åh, jeg må lære meg å bruke den Silhouetten...

Gammel 25-08-14, 14:08   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjørt

Gammel 31-08-14, 01:07   #4
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Skjørt

Fint skjørt.

astrid_d er ikke aktiv  
Gammel 01-09-14, 10:33   #5
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Gammel 01-09-14, 13:04   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Skryte litt av min aller første kofte her og da! Retrojakka.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (506,6 KB, 22 visninger)
Gammel 03-09-14, 00:24   #7
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Skryte litt av min aller første kofte her og da! Retrojakka.

Nydelig!

astrid_d er ikke aktiv  
Gammel 05-09-14, 09:48   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin Magica.

Jeg holder på med uglegenseren som kokosbolle (?) strikket, og jeg er spent på om det er noe som er verdig å vise fram her til slutt.

Gammel 05-09-14, 15:12   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retrojakka var fin!

Jeg har akkurat strikket uglegenser - men kanskje ikke den samme som du strikker, Myria? Den er hvertfall liiiiiten i størrelsen og jeg må strikke en ny en størrelse opp. Jeg målte ift jenta som skulle ha den litt for sent og gadd ikke rekke

Denne mangler "øyne" - jeg har bestilt små knapper i flere farger på etsy til det. La bare på noen perler på etpar av uglene for illustrasjonens del på bildet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_8510.jpg (71,7 KB, 352 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 05-09-14, 15:53   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er ikke den samme (men den du strikket er fin! Muligens litt for avansert for meg). Jeg glemte, igjen, at jeg strikker ganske fast, så det jeg hadde planlagt skulle bli en genser som passer neste år blir nok til i år.

Gammel 07-09-14, 02:08   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Retrojakka var fin!

Jeg har akkurat strikket uglegenser - men kanskje ikke den samme som du strikker, Myria? Den er hvertfall liiiiiten i størrelsen og jeg må strikke en ny en størrelse opp. Jeg målte ift jenta som skulle ha den litt for sent og gadd ikke rekke

Denne mangler "øyne" - jeg har bestilt små knapper i flere farger på etsy til det. La bare på noen perler på etpar av uglene for illustrasjonens del på bildet.

Hvilken størrelse er den? Er den til salgs siden den ble for liten? Har et par små nieser, kanskje den passer til en av dem. Nydelig håndarbeid.

Gammel 07-09-14, 23:59   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nydelige sokker! Skjønner ikke at det går ann...

Gammel 08-09-14, 11:46   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jålebeinet!

Du(sammen med Myria? som strikket lekre LL-sokker)er årsaken til at jeg har begynt å strikke noe annet enn raggsokker.

Gammel 15-09-14, 21:05   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Strikka sitteunderlag, tova det og filta på eit namn.

Gammel 20-09-14, 22:22   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sommeren 1987 så gikk det som normalt en del brev mellom meg og min mormor. Hun i Mosjøen, jeg i Trondheim. Hun bodde hos oss på vinteren, og denne sommeren så la vi store planer. Jeg hadde flyttet hjemmefra, men vi skulle bruke tid utover høsten, for hun skulle lære meg både det ene og det andre.

En ting var kunsten å hekle. Hun var en utrolig dyktig hekler, og jeg ville lære. Og jeg gledet meg til høsten.

Vel, høsten kom, og en onsdag kom hun til Trondheim. Jeg var hjemme og hilste på på fredag, og vi snakket om at vi snart måtte sette i gang. Hun måtte bare lande litt først.

Det ble aldri slik. Hun sovnet stille inn, påfølgende søndag.

Jeg har i alle år etter dette kjeftet litt på henne for at hun gikk hen og døde. Det var jo så mye jeg skulle lære. Og heklingen kom jeg aldri noen vei med. Ingen andre i familien heklet, og ingen venner heller. Så her har jeg da sittet, ulært.

Helt til for noen uker siden. Da fant jeg frem garn og heklekrok og tenkte at NÅ skal jeg jaggu vise både meg selv og mormor. Benker med ned med stort pågangsmot, og youtube. Og foreldreportalen. Bestemorruter. Prøver og feiler, banner og sverter endel, tenker at dette går ikke. Men plutselig sitter det... Jeg fikk til en rute!!

Garn kjøpes inn, og nå 30 bestemorruter senere, så kan jeg stolt se på et heklet vognteppe!!

Det har sine feil og mangler, garantert. Men jeg er stolt!! Og jeg er sikker på at mormor også er stolt av meg nå

Jeg skal skylle det opp og få det enda mer i fasong før det gies vekk, men måtte bare vise frem.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hekle3.jpg (402,6 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg hekle1.jpg (296,7 KB, 22 visninger)
Filtype: jpg hekle2.jpg (338,6 KB, 8 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 20-09-14, 23:46   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott Carrera! Imponerende! All grunn til å være super stolt.

Gammel 20-09-14, 23:49   #17
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så fint, Carrera!

Gammel 22-09-14, 09:59   #18
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Ny genser etter mønsteret Rajas Raglan/Big Alfred. Synes disse er supergode, og etter å ha strikket noen av dem er favortittmaterialet uten tvil alpaca.

Gammel 22-09-14, 09:59   #19
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Skal fikse billedstørrelsen...

Gammel 25-09-14, 18:13   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med uglegenser nr2 (oppskriften heter Owlet på ravelry) - gikk opp etpar størrelser denne gangen - og synes den ble så søt så jeg er veldig fornøyd! Håper lillejenta som skal ha den liker den også.

Også en Persillegenser med litt annen bol, som ser slaskete ut her men kommer seg med litt blokking.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg persille.jpg (109,5 KB, 274 visninger)
Filtype: jpg uglegenser.jpg (77,0 KB, 271 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.