Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden VI

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-15, 09:48   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden VI

Gjort ferdig denne i helgen! Så fornøyd! Mønsteret heter Fold and turn og finnes på Ravelry. Strikket i Drops Nepal.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 27-04-15, 10:09   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Uglesokker, hvor kult er ikke det

Mønsteret heter Owlie og finnes gratis på ravelry.

Dette mønsteret heter Cachoeria og finnes gratis hos Knitty.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 11-05-15, 16:49   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den så deilig ut, Imma! Hvilket garn er det?

Jeg ble ferdig Clara cardigan i helgen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 12-05-15, 20:54   #4
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Laget ny arbeidsbenk på 1x2.5m. Skal forankres i garasjeveggen og i gulvet med ekspansjonsbolter, også feste dreiebenken i ene enden Nesten så man starter få for mange hobbyer...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2015-05-12 19.50.32.jpg (86,0 KB, 402 visninger)
Gammel 13-05-15, 09:19   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Flott benk, Downfall!

Gammel 16-05-15, 22:04   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Her i huset går det unna med både strikking og hekling, men siden det ennå er en god stund til jeg får gitt vekk det jeg har laget, så tør jeg ikke legge ut bilder ennå.

Her om dagen ble jeg litt lei av å bare sitte med strikking og hekling, så da fikk symaskina rørt litt på seg igjen. Resultatet ble en enkel kjole til meg selv

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2015-05-16 20.jpg (241,4 KB, 44 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 16-05-15, 23:25   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så fin kjole, Carrera! Er det ullstoff?

Jeg fikk sydd ferdig et skjørt til meg selv i dag. Liker passformen på det og lommene ble bra.

Gammel 16-05-15, 23:29   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Så fin kjole, Carrera! Er det ullstoff?

Nei, ikke ull. Husker ikke om det var noe blanding, men i hvertfall bomull. Stoff jeg kjøpte for snart et år siden. Før sy-tørka tok meg

Kjempefint skjørt du har sydd der!!

Carrera er ikke aktiv  
Gammel 16-05-15, 23:34   #9
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Tusen takk!

Gammel 23-05-15, 17:01   #10
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Så nydelig!

Gammel 24-05-15, 00:07   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Jeg har mange prosjekter på pinnene for tiden, både strikking og hekling. Men her om dagen så ble jeg lei gjentakende mønster, og bestemorruter. Jeg måtte finne på noe nytt, og gjerne lære litt nytt også.

Kom da over en oppskrift på en nydelig heklet kanin på epla.no. Den bare måtte jeg prøve meg på. Bestilte mønster til både kanin og kjole, og sannelig var det levert i mailen min før halvtimen var gått. Da var det bare å kjøre ut og kjøpe garn.

Nå to dager senere er Surreline ferdig. Ei helt ok kaninfrøken, til jomfruprosjekt å være.

Kjolen var vel den jeg var mest spent på, men ble da bra den også. Noen feil ser jeg, men de får jeg rette opp på neste.

Så da har vi to kaniner i hus. Surre, en 7 år gammel tass i den mykeste ull, og nå da den nyfødte Surreline, i myk bomull. Kjærligheten blomstrer allerede

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kanin2.jpg (323,4 KB, 12 visninger)
Filtype: jpg 2015-05-23 22.jpg (299,7 KB, 15 visninger)
Filtype: jpg kanin3.jpg (316,8 KB, 12 visninger)
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 24-05-15, 00:55   #12
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Så fin kanin!

astrid_d er ikke aktiv  
Gammel 24-05-15, 09:26   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Superfin!

Gammel 29-05-15, 15:09   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det teppet var kjempefint Hjertensfryd. Jeg har i det siste strikket diverse kluter som jeg synes er for fine til å brukes til kluter, så jeg har spekulert i om jeg skulle sy dem sammen til et teppe. Teppet ditt minner meg litt om det jeg ser for meg ville bli resultatet, så jeg lurer på om det er det jeg skal gjøre ja.

Gammel 24-05-15, 19:26   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ny genser til minstemann, det lyseblå garnet holdt akkurat, hadde 13 g igjen. Veldig fornøyd. Er pickles baby merino lagt dobbelt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (557,4 KB, 16 visninger)
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 24-05-15, 19:29   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Kjempefin, Kokosbolle!!

Carrera er ikke aktiv  
Gammel 26-05-15, 13:29   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jakke

Gammel 26-05-15, 13:49   #18
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Fin jakke, LilleRosin. Det er bare fine ting i hele tråden synes jeg

Jeg er ferdig med skjørt til yngste :svett:

Har også strikket et Laminaria-sjal for mamma. Hun skal gi det bort i presang, og hun synes at det er så fint at jeg har skjønt at jeg må strikke et til henne også.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 26-05-15, 14:12   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk, Carrera!

Superfine ting dere har laget, Lillerosin og Jålebeinet!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 31-05-15, 18:57   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har laget minneboks. Mangler fremdeles å få limt toget inni rammen, men var tom for limpinner. (Hvem fant på å selge limpistol med TO pinner???)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg minneboks.jpg (85,1 KB, 58 visninger)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.