Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden VI

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-15, 21:48   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden VI

Nå har jeg tatt prosjekt lære meg å hekle et skritt videre igjen... Det har jo hittil gått på bestemor-ruter, og etter at 3 tepper er laget av det, så føler jeg at det sitter. (bilder av de kommer utpå sensommeren, når mottakerne har sett dagens lys )

Men altså, et skritt videre ja...

Jeg endte opp med å finne mønster til en topp jeg likte. Hadde så liten tro på meg selv at jeg bare kjøpte et garnnøste i begynnelsen. Oppskrift og diagram s jo helt uforståelig ut

Men etter endel rot og tull så begynte det å åpenbare seg for meg, og ting begynte å ta form. Forsto ikke et kvidder av hvor på plagget jeg egentlig holdt på, men forsto oppskriften såpass at jeg regnet med at brikkene etterhvert falt på sin plass.

Og nå sitter jeg her med en flott sommertopp! Jeg er fortsatt ganske så forundret over at det faktisk er JEG som har klart å lage denne

Vedlagte bilder
Filtype: jpg topp.jpg (288,7 KB, 24 visninger)
Filtype: jpg topp1.jpg (404,1 KB, 9 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 06-07-15, 17:28   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Supportergenser inspirert av mariusgenser til minstejenta som er ivrig mfk supporter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (506,3 KB, 11 visninger)
Gammel 22-06-15, 13:13   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda et par jakker. Veldig morsomt å sy disse.

Gammel 01-07-15, 21:21   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nok et hekleprosjekt ferdig. Fikk bittelitt dilla på dette jeg...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg skjørt3.jpg (355,6 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg skjørt2.jpg (293,6 KB, 14 visninger)
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 06-07-15, 11:04   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint Carrera - du har jo virkelig fått dreisen på heklingen.

Gammel 06-07-15, 22:06   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Så fint Carrera - du har jo virkelig fått dreisen på heklingen.

Takk

Føler det begynner å sitte sånn noenlunde nå. Er en del jeg ennå stusser på, og som jeg helt sikkert gjør feil, men det får jeg ta etterhvert. Morsomt dette.

Carrera er ikke aktiv  
Gammel 08-07-15, 10:34   #7
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jakke til Punktum

Gammel 08-07-15, 10:59   #8
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Og kjole til Punktum

Gammel 11-07-15, 00:53   #9
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Så fine stoffer du har, Lillerosin!

astrid_d er ikke aktiv  
Gammel 11-07-15, 19:34   #10
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Superfin kjole!

Gammel 19-07-15, 13:22   #11
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fantastisk med ferie, rolige dager og tid til å strikke litt.
Denne genseren ble nylig ferdig til den ene 11-åringen.
Raven, oppskrift kjøpt på Ravelry.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (266,0 KB, 35 visninger)
Gammel 22-07-15, 13:08   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sydd gensere til guttene mine! Fortsatt veldig i "åhhælvetehvorforgårikkedetda?"-prøveogfeilemodus, jeg har ikke sydd i elastisk stoff eller etter mønster på gud vet hvor mange år, men gøy er det!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 22-07-15, 13:20   #13
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Imponert Maverick, de var jo kjempefine!

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 22-07-15, 21:23   #14
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Holdt på i hytta til ongan siste dagan.
Lagt panelplater på veggene, nytt gulv, listet, satt inn ventilasjon og malt diverse tidligere såg man bare reisverket.
Har litt igjen, men stor forbedring allerede!

Gammel 02-10-15, 10:46   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morosettkjole til mellomste. Har strikket ermene som for genseren (de til kjolen var egentlig halvlange, men det synes jeg er litt upraktisk om vinteren). Strikket i Drops Cotton Merino. Mønster fra Pickles. 5-6 år, så min knøttlille 5-åring har noe å vokse i. Hun var veldig fornøyd da!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 27-11-15, 15:00   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk Myria! Og wow, det skjerfet!!! Må ha vært litt av en jobb.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 27-11-15, 15:08   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det tok litt tid ja, og i starten tenkte jeg at det sikkert hadde vært raskere å bare strikke hver side for seg og så sy sammen, men så gikk det liksom unna etterhvert likevel.

Gammel 03-01-16, 22:44   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Nye votter i Karisma.

Sist redigert av tinkadott : 03-01-16 kl 22:46. Årsak: Får ikke lastet opp bilde...
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 07-01-16, 22:19   #19
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har brukt samme oppskrift som kokosbolle.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_2621.jpg (488,1 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg IMG_2690.jpg (508,4 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg IMG_2702.jpg (474,0 KB, 5 visninger)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 27-08-15, 15:27   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Snirkelsnurktunika til lillesøster.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.