|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hobbyskrytetråden VIEnda et Groove sjal by Stephen West - litt flere rapprter og dertil større enn det forrige, og litt annet fargespill pga effektgarnet fra Kauni:
|
|
#4 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hobbyskrytetråden VIUtrolig kult skjørt, Rosinen!
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VIEnda en Kronprinsesse Mary lue herfra, denne er til svigermor som ønsket seg etter å ha sett den svigerinnen min fikk til jul.
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hobbyskrytetråden VIDe er så fine de luene altså - jeg må prøve meg på en sånn!
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hobbyskrytetråden VII år putter jeg forresten 10,- kroner på en egen sparebøsse for hvert nøste jeg bruker opp samt hver ting jeg strikker ferdig. Det skal motivere for å få ferdig ufo-er og bruke restegarn, og det skal bli moro å se hvor mye jeg ender opp med av penger til nyttår igjen.
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VI
Flinka! Jeg har som regel at jeg ikke skal ha mer garn enn jeg klarer å stappe i de to plastkassene på loftet. Pågående prosjekter kommer utenom, men må ikke ta opp mer enn en pose.
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hobbyskrytetråden VIJeg fryser på jobb, spesielt når jeg arbeider foran pc-en. Da ble det noen kjappe pulsvarmere.
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05) Behind every great man is a woman rolling her eyes. -Jim Carrey- Sist redigert av Blånn : 02-05-15 kl 01:37. |
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hobbyskrytetråden VIKokos: Hvor mye garn bruker du på en slik lue! |
|
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Nesten 2 nøster Lima, legger garnet dobbelt.
|
|
#13 |
|
snur
|
Sv: Hobbyskrytetråden VIUglegenser til eldste ferdig. Fant det ufo prosjektet i jula og måtte rekke opp bolen og ene arma da jeg ikke husket hverken str. eller pinnenr. Ikke hadde den passet nå heller.
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VIKjempefin, lillerosin!
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VIGAPtastic hals til meg selv ble ferdig i kveld!
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Takk, jeg brukte Drops Merino Extra fine, lagt dobbelt. Kanskje Big Merino funker? Fordelen er at det ikke røyter så ille samtidig som det er supermakt.
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Hvilket garn, pinner og maskeantall har du brukt? På det bildet ser den ørlite trang ut, ville du ha laget den litt større om du skulle lage en til? Jeg skal i en bursdag snart og behøver en gave, tenkte dette burde være overkommelig.
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Brukte dobbel tråd Drops Merino Extra fine. La opp 131 masker og strikket med pinne 9. Det har strukket seg en del ut (det garnet har den egenskapen, så derfor ville jeg ikke ta sjansen på å legge opp flere masker), og jeg synes det er passe nå. Kan se om jeg får tatt nye bilder av hvordan det er nå. Jeg har ikke fullstendig oversikt over hvor mange nøster som gikk med, men jeg tror ca. 6 stk, kan veie det når jeg kommet hjem. Da strikket jeg bare så langt det gikk. I oppskriften står det 38 cm, men det synes jeg virket litt voldsomt.
![]() |
|
|