Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dra eller bli hjemme?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-13, 14:19   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Spørsmål

Dra eller bli hjemme?

Saken er at vi skal egentlig feire julaften sammen med min søster, svoger og hennes tre barn. De bor to timer herfra. Nå ringer min søster og bare ville si at flere i husholdet hangler litt av forkjølelse. Ikke verre enn at de er ute og egentlig i ok form altså. Bare kjenner på småvond hals og pjusk.

Hadde det bare vært meg, mannen og junior så hadde jeg ikke tenkt på det en gang, men så har vi mini da. Han har søren meg vært syk i hele høst nesten. Han har sånn infeksjonsutløst astma og har væske i ørene. Hoste, øreverk og feber i mange runder her altså. Akkurat ferdig med antibiotikakur og er i full form akkurat nå. I bhg blir han jo utsatt for smitte hele tiden så vet ikke om det har noe for seg å unngå hus med bare vanlig forkjølelse?

Junior på fem og et halvt gleder seg så veldig til julaften med søskenbarn i år (vi bruker nemlig ikke det) så han kommer nok til å bli fryktelig skuffet om vi blir hjemme.

Hva hadde dere gjort? Dratt eller blitt hjemme?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 14:21   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme?

Dratt.
Har også barn med infeksjonsutløst astma, men jul sammen med familie er verdt det. Syns vi da.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 14:23   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Åh, så kjipt.

Jeg hadde nok dratt (uten at jeg har prøvd være i dine sko mtp sykdom), siden de tross alt utsettes for smitte ellers også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 14:23   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår dilemmaet, men jeg ville ha reist, tror jeg.

Gammel 23-12-13, 14:24   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dratt. Vanlig forkjølelse kan en bli smittet av hvor som helst. (Omgangssyke: Hadde blitt hjemme, uten tvil).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 14:28   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg hadde dratt. Vanlig forkjølelse kan en bli smittet av hvor som helst. (Omgangssyke: Hadde blitt hjemme, uten tvil).

Ikke sant!

Gammel 23-12-13, 14:31   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Siden han uansett går i barnehage, ville jeg nok tatt sjansen. Men jeg skjønner dilemmaet, vi hadde en sånn høst og vinter i fjor. Ikke noe gøy å måtte ta det valget...

Gammel 23-12-13, 14:32   #8
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

(Omgangssyke: Hadde blitt hjemme, uten tvil).

Jah! Vi er akkurat ferdig med herket, så det ville jeg styrt langt unna.

Gammel 23-12-13, 14:56   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dratt. (Har erfaring med en unge som var syk absolutt hele tiden det første halvannet året. )

Gammel 23-12-13, 14:58   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også dratt. Julaften er spesiell. (Så kan man evt være litt ekstra nøye med håndvask og de som er syke trenger ikke akkurat ha den med astma på fanget, hoste på ham e.l.)

Gammel 23-12-13, 14:59   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville dratt. Også erfaring med barn som var syk de første 2-3 årene av sitt liv.

Gammel 23-12-13, 15:12   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Gammel 23-12-13, 15:14   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dratt. Det er mye mer enn bare forkjølelse som til enhver tid svirrer omkring i barnehagen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 15:16   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

forkjølelse, da hadde jeg dradd.
omgangssyke hadde jeg blitt hjemme, ja.

Gammel 23-12-13, 15:22   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skjønner godt problemstillinga etter mykje sjukt barn heile hausten. Eg ville nok vore usikker og tenkt som deg, men endt opp med å dra. Er søskenbarna store nok til å vere nøye med håndvask?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:13   #16
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Æsj nå ringte søstersen og sa at siste barnet også har fått feber. De er såpass små at håndvask og det å unngå nærkontakt er litt vanskelig. De er tre og fire de to minste der. Skal-skalikke-skal-skalikke

Tenke på det i kveld og så bestemme oss. Et annet spm er jo hva i alle dager vi skal spise om vi blir hjemme. Har jo ikke tid til å salte ribbe akkurat (en ribbe jeg ikke har attpåtil)

Gammel 23-12-13, 20:04   #17
vixen

vixen sin avatar

Standard

Vi blir hjemme.

Vi kan ikke utsette mini synes vi. Nesten garantert at han blir dårlig om vi drar siden alle er så små og det er umulig å holde de fra hverandre. Han har tatt så mye juling i det siste. Alle fire søskebarn har feber.

Så da er det bare å kaste seg rundt da. Jeg som ikke har forberedt meg på hjemmetid julaften og første juledag. Ikke tid til å salte ribbe eller vanne ut pinnekjøtt. Svoger tar ut hjortefilet og sender oppover sammen med gavene. Vi skal møtes på halvveien med min bror sånn at junior i det minste får gaver å åpne i morgen. Så da blir det altså hjortebiff på julaften i år. Ja, ja.

Gammel 23-12-13, 20:19   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Salte ribbe kan du kan du gjøre i morgen. Du klarer nok å få vannet ut pinnekjøtt også, bare å bytte vann 1 gang i timen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:34   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Høres fornuftig ut å bli hjemme. Ikke sikkert barna der er i så god form i morgen siden de har feber i dag. Håper dere får en fin jul hjemme.

Gammel 23-12-13, 20:40   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har infeksjonsutløst astma, og har vært syk hele desember og deler av høsten. Jeg hadde dratt så lenge de ikke hadde feber eller mer "alvorlige" symptomer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.