|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bestille fly og feriehus selv
Jeg tror man må være ute i god tid for å få tak i billige flybilletter i sommerferien. For jeg får det heller ikke veldig mye billigere til typiske feriemål i sommerferien når jeg søker nå. Da blir det fort oppi 20000 for flybilletter for alle oss 5 siden vi ikke bor på østlandet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Utenom skoleferiene blir jo noe helt annet. Det er ikke sammenlignbart hverken for charter eller utenom. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Charter er jo også rimeligere utenom sesong, så det er jo sammenlignbart sånn. Men man må som sagt være tidlig ute dersom man ønsker å finne billige billetter til de billigste reisemålene om sommeren. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Flyreiser med avreise i slutten juli og begynnelsen på august kan være billig. Men i Italia særlig, er det høysesong og dyrt for bolig og bil. Ca 10 mil sør og nord for Roma er det mye utsolgt. Muligheter øst, men da langt fra hav og kjente byer.
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvHva pleier folk å betale for to ukers charter i middelhavsområdet for to voksne og to barn i skoleferien, da? Jeg synes jeg stadig hører om helt ville summer – vi fikser alltid alt selv (mest av alt fordi vi vil ha full kontroll over hvor vi havner, og typisk bytte bosted flere ganger underveis), og vi betaler gjerne et sted mellom 20 og 30 000 for transport + losji for alle fire. Jeg har da inntrykk av at det er gjengs å betale atskillig mer enn det?
|
|
|
#6 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg syns 20-30 000 er ganske mye for to voksne og to barn. Den dyreste charterturen vi har vært på var to uker i Tyrkia. 2 voksne og 4 barn til 35 000 med halvpensjon. Det syns jeg var dyrt nok i massevis.
|
|
|
#7 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Vi skal til Sunwing resort Mallorca Cala Bona i år, enkleste leilighet i juli. 2+2 pers. 32.000 kr, inkl frokost. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Kanskje vi bare er flinke til å finne billig charter da?
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvDu får jo charter i flere prisklasser avhengig av når man kan reise og hvor mange man er og hva slags hotell man velger. Men fordyrende elementer er hovedsaklig flere enn 2 barn og annen flyplass enn gardermoen. Det siste er en tilsvarende ulempe også ved ruteflybestilling. Og så tror jeg at hvis man ikke kan bestille ferie i oktober/november så er forskjellen i pris mindre.
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg har aldri betalt så mye som for årets ferie.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har leid hus i to uker i nord- Frankrike, men skal da være ei hel uke i Paris, nær Eurodisney i forkant. Vi skal bo o en rolig liten landsby. Likevel har vi basseng tilknyttet feriehuset. Og det er både en liten dyrehage, småbåtutleie, små kafeer osv. tilgjengelig.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvNå virker det som dere kanskje har nærmet dere et valg, men jeg opplever at man greier å finne noe morsomt for familien nesten overalt. Nå er jeg velsignet med et barn som syns det er greit med noe sightseeing og museumsvandring, men han elsker selvsagt fornøyelsesparker aller mest. Siden faren hans også gjør det betyr det i Florida Disney, I Danmark og London Legoland, i New York Coney Island osv. Men vi bor jo ikke der, og det er kun en liten brøkdel av ferien. Han trenger ikke underholdes av utkledde figurer hver eneste dag.
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har landet på rundt 30 000 for 1 uke med feriehus, flybilletter og leiebil. Jeg synes ikke det er veldig lett å havne mye under. Ca 10000 for huset (stort, men vi deler med flere), overkant av 10000 for flybilletter, 5000-6000 for leiebil. Og litt småplukk i tillegg. Charter for oss i skoleferien kan man få fra 25000 tenker jeg, og langt oppover selvsagt, men veldig stort blir avviket ikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvDet er ganske mye som koster 70-80000 for oss seks faktisk av de mest populære resortene. Men på langt nær alt. Det må jo være endel som bestiller til den prisen i og med at det er såpass mye som er i den prisklassen også. Vi kan fint bruke 70000 på sommerferie, men jeg synes liksom det er litt mye å betale for 2 uker på chartertur. Det er mer prisklassen jeg ser for meg hvis vi skal gjøre noe mer spennende.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg synes det er vanskelig å finne ok bosteder også nå, åpenbart sent ute. Flere steder er det meste bortbestilt. Men det går helt sikkert an spesielt om man kan reise fra gardermoen og er åpen for hvor og når man reiser i løpet av sommeren.
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvGrunnen til at charter er svindyrt for oss er at vi har (hatt) 3 barn, vi vil ha 2 soverom og har vil gjerne ha fullt kjøkken og vaskemaskin. Da snakker vi fort 80 lapper, noe som er uaktuelt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har så langt bestilt overnatting i 14 netter på Sardinia og Korsika i juli til gjennomsnittlig 1000 kr natta (agriturismi + leilighet). Det er atskillig mer enn vi pleier å bruke i Hellas, f.eks. Flybillettene er kjempebillige i år, men delvis fordi det er i kombinasjon med en konferansereise for mannen, 6000 kr. Så 20 000 for to uker (men så skal vi være borte en ukes tid til, da).
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å bestille fly og feriehus selvI år kommer vi til å betale rett under 40000 for oss fire i Italia i 17 dager. En uke i en leilighet ved Amalfikysten, og en uke i et hus med basseng nord for Roma. Inn i den prisen ligger også leie av bil og tre netter utenom på hotell. Jeg syens det er ganske grei pris egentlig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg har kikka rundt for morro skyld etter 1 ukes ferie div steder for oss 5. Jeg finner bare svindyre reiser, minimum 40lapper så jeg skjønner ikke hvor dere finner charter billigere enn dette? Ferie til varme strøk er for dyrt for oss. Når l
|
![]() |
|
|