|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere? | |||
| Ingen |
|
17 | 6,42% |
| En |
|
117 | 44,15% |
| To |
|
113 | 42,64% |
| Tre |
|
14 | 5,28% |
| Fire eller flere |
|
4 | 1,51% |
| Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange biler har dere?Jeg har en bil som fungerer, og en bil som ikke fungerer. Til våren skal den ene fikses og selges.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Men Trixie, miljøet får det jo ikke noe bedre av at det er umulig for dere å gjøre det anderledes. Nokon sier jo følgende:
Det går an å innse at noe man gjør ikke er bra for miljøet, selv om man ikke kan gjøre noe anderledes. Det man kan gjøre, er å stemme på partier som gjør noe med kollektivutbygging.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange biler har dere?
Ja, stemme kan man. Men altså her, en vanlig mellomstor by, så skjer det ingenting og det har aldri vært noe snakk om å gjøre noe heller. Buss og tog har avgang en gang i timen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Nei, men det går an å anerkjenne at ja, jeg kjører mye, og nei det er ikke bra for miljøet, selv om du ikke har andre alternativer. Ikke fordi man skal fly rundt og ha dårlig samvittighet, men fordi dagens klimautfordringer gjør at vi i det minste må være bevisst på at handlingene våre teller. Så kan en kanskje gjøre andre valg på områder en styrer mer selv, som hvor mye en flyr, kildesortering, og så videre. Og ikke kjøpe miljøverstinger når en skal bytte bil. Jeg tror vi er på ville veier hvis vi ikke en gang anerkjenner at mye bilkjøring er et problem. For det er det, uansett om det er nødvendig.
|
|
|
|
#5 |
|
TittelTøs
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Vi har to biler. Mannen kjører svært lite, og mindre blir det når minstemann begynner på skole neste år, og vi ikke slipper kjøring i forbindelse med barnehage.
|
|
|
#7 |
|
TittelTøs
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Men for mange som bor tett, er det fremdeles et elendig tilbud. F.eks.: Det tar meg ca. 30 minutter å kjøre inn til Oslo. Og 40 minutter med tog. Mister jeg toget, finnes ikke andre alternativer. Har jeg lite med tid, velger jeg bil. Dessverre.
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Klart det er et stort miljøproblem at det er vanlig at hver familie har 2-3 biler. Det er et ubestridt faktum helt uavhengig av alternativene man har eller ikke har.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Skjønner godt hva du mener nokon, men tidsaspektet er for mange viktig. Klart det er lik ille for miljøet uansett grunn,men om det innebærer at en går ned i stilling for å få det til å gå rundt så skjønner jeg at enkeltfamilier ikke tar den kostnaden. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange biler har dere?I teorien har vi tre biler, men bare en i bruk. En sjuseters familiebiler som er i bruk mange ganger hver dag. Her på landet er det ikke mulig å få hverdagen til å fungere uten, selv om vi bor relativt sentralt.
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor mange biler har dere?En bil, syvseter, 2000 modell.
|
|
|
|
#12 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvor mange biler har dere?Vi har akkurat fått oss bil nr 2. Årsaken var rett og slett for mange unger og for dårlig kollektivtransport.
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Selvfølgelig er det positivt å gå over til andre, fornybare energikilder, men stort sett alle kraftkilder har miljøutfordringer ved seg, så den viktigste jobben vi kan gjøre i Norge er å begrense energibruken.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I Norge fungerer elbil miljømessig sett greit - med bakgrunn i nettopp hvordan vi produserer hoveddelen av vårt energibehov.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, men kjære vene, snakk om å la det beste bli det godes fiende! Noen kan jobbe med å redusere forbruket, andre kan jobbe med å la det forbruket vi nå engang har og må ha være så miljøvennlig siom mulig.
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
Jeg mener at energiproduksjon i stor målestokk med de metodene vi kjenner i dag alle har såpass store miljøkonsekvenser at den ikke kan kalles miljøvennlig. Det er stor forskjell i graden av miljøkonsekvenser for oljeproduksjon i forhold til f.eks. vindkraft, men ingen av dem er uten relativt store miljøkonsekvenser.
|
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Amen til det!
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Selv om vi reduserte bort alt unødvendig energiforbruk. All unødig bilkjøring, alle biler som bruker mer enn 0,4 på mila, all "matpakkekjøring", all sløsing av varme, all hytteoppvarming, alt lys man ikke trenger, "tingproduksjon" til et minimum, slik at man reduserte fx alumuniumsproduksjon til mye mindre, alle flyttet til små boliger nær jobben, etc, så ville vi likevel hatt mer energiforbruk enn vi ville klart å dekke med CO2-frie kilder. Det er derfor åpenbart at det bidrar positivt å bidra til økt CO2-fri energiproduksjon.
|
|
|
#19 |
|
This is normal!
|
Selvfølgelig vil vi ha behov for energi. Og selvfølgelig skal det forskes på og utvikles alternative, fornybare energikilder. Jeg har ikke skrevet noe annet. Det jeg er uenig i er at disse alternative energikildene er miljøvennlige. De kalles ofte det, men realiteten er at (stort sett) all storskala energiutvinning har miljøkonsekvenser. Og da kan ikke jeg se at de er miljøvennlige.
|
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor mange biler har dere?Jeg jobber med å redusere energibruk. |
|
|