Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-14, 19:38   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.658
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Barna her i huset står jo opp rimelig tidlig og jeg lurer på når det er helt ok at de går ut og leker i helgene? Vi bor i rekkehus og det høres veldig godt når vi er terrassen og i gata.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:39   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Barna her i huset står jo opp rimelig tidlig og jeg lurer på når det er helt ok at de går ut og leker i helgene? Vi bor i rekkehus og det høres veldig godt når vi er terrassen og i gata.

Jeg synes 10 er helt ok. Kjenner til problemet med tidlige barn, og tenker vel at 9.30 også egentlig er greit for meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:40   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Har litt samme problematikk hos oss, se tråd om nattevakter som ønsker ro i helgene. Jeg syns 10.30 er greit å sende de ut på denne tiden av året og fremover. Da har det vært lyst ganske lenge.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:41   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Jeg synes folk kan få gå ut akkurat så tidlig som de vil.

Men jeg tenker at folk kan lære ungene og ikke ringe på hos andre før litt ut på formiddagen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:41   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Jeg syns også at kl 10 er greit, men tenkte videre at ved å vente til 10.30 så har man virkelig tatt hensyn.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:44   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.101
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Vi har avtalt med de andre naboene å ikke sende ungene ut før kl 10 i helgene.

Vi bor i blokk, men det er borettslag det også. Så jeg antar det er relevant.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:45   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Jeg har ikke bodd i borettslag, men tenker jo at en må kunne gå ut når en vil, men ikke bråke og hoie før vanlig stå-opp-tid? Og ikke ringe på hos andre selvfølgelig. Jeg ville jo tenkt at barn som sto tidlig opp og klarte å følge reglene over kunne gå ut etter frokost, kanskje halv ni eller noe?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:45   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.658
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes folk kan få gå ut akkurat så tidlig som de vil.

Men jeg tenker at folk kan lære ungene og ikke ringe på hos andre før litt ut på formiddagen.

Junior får ikke ringe på nei før litt utpå, men vi bor såpass tett at naboene vil våkne selv om vi bare er på terrassen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:51   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Jeg for min del synes man skal få gå ut når man vil, men man trenger ikke rope og bråke unødvendig og i hvert fall ikke ringe på til noen. Jeg har et barn som legger seg tidlig og forstyrres av barnehagekompisene som leker på gresset utenfor blokka til lenge etter at min er i seng, men det er ingen som foreslår å kreve at alle barn går inn til barnetv liksom. Vil man ha stillhet, får man flytte ut i skogen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:55   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Jeg har barn som anser det som lykken i livet å sitte i bare trusa og se på TV i helga, så jeg er ikke helt sikker, men jeg tenker ni-titiden. (Ti er helt innafor, men jeg tenker at ni er greit og.) det er jo en del av opplegget med å bo i borettslag at man må tåle lyd tidlig, tenker jeg

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:56   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag- når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har ikke bodd i borettslag, men tenker jo at en må kunne gå ut når en vil, men ikke bråke og hoie før vanlig stå-opp-tid? Og ikke ringe på hos andre selvfølgelig. Jeg ville jo tenkt at barn som sto tidlig opp og klarte å følge reglene over kunne gå ut etter frokost, kanskje halv ni eller noe?

Jeg tenkte ikke at borettslag eller ikke er relevant. Pr i dag bor vi i borettslag, men det er en helt vanlig enebolig. Jeg tenkte bare at HI beskrev at de bodde i et nabolag, liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:58   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.658
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Mente egentlig å si at vi bor i rekkehus og rekkene her er rimelig tette.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:58   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Forøvrig er jeg enig i at man må kunne gå ut når man vil så lengeman ikke plager andre. Det jeg skrev om 10, var med tanke på å leke med nabobarn. De fleste stedene jeg har hørt om har det vært en uskreven regel om at det er greit å ringe på hos andre etter 10.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:00   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.636
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Ti er da sent sommerstid? Jeg hadde nok sagt ni-halv ti.

Vi har bodd tett i mange år, men var ofte tidlig ute, veldig tidlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:00   #15
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.934
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Sender ikke ungene til andre før etter kl.10.00.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:02   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

For min del er det å spise frokost på terrassen/balkongen den største lykke på jord, og jeg ville vært rimelig fortvila dersom naboene mente jeg ikke kunne være der klokken 8 om morgenen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:03   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For min del er det å spise frokost på terrassen/balkongen den største lykke på jord, og jeg ville vært rimelig fortvila dersom naboene mente jeg ikke kunne være der klokken 8 om morgenen.

Ja, hjelpe og trøste. Jeg går ut i min egen hage nøyaktig når det måtte passe meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:03   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Vi bodde i blokkområdet før, og med fantastisk fine uteplasser og unger som stod opp i 6-tiden gikk vi ofte ut allerede kl 8.
Selvsagt uten hoiing og skriking, men er man på lekeplassen så er man jo ikke nødvendigvis lydløs.
Hvis man bosetter seg i et område med masse barn og lekeplasser tenker jeg at man må regne med såpass, hvis ikke er det ikke mitt problem.

Nå bor vi litt anderledes, men nærmeste nabo er en familie med voksne barn, og jeg har flere ganger beklaget lydnivået på våre når de spretter rundt omkring her før fugla står opp, men de bare ler og sier at det er sjarmen med å bo som vi gjør. Hadde man ikke taklet andres lyder bør man flytte et sted man kan unngå det.

Våre unger får ikke lov til å ringe på hos andre før kl 10, og det virker som det er en vanlig frist rundt omkring.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:11   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Vi er nærmeste nabo med lekeplassen, har soveromsvinduet vendt mot den og blir veldig glad når den er ungefri frem til minst 10.

Men: Egentlig mener jeg at folk må kunne gå ut når de vil, men holde støynivået noe lunde nede til 9 lørdag og 10 søndag. Og selvsagt IKKE ringe på til folk før 10 i helgene.


Sist redigert av 007 : 27-04-14 kl 20:43.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:15   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Jeg tenker tidligst 10.
Selv om man må forvente lyd når man bor tett er det aldri feil å ta litt hensyn til andre.

Jeg må innrømme jeg blir litt muggen når foreldre tar med småbarn på lekeplassen rett ved her grytidlig om morgenen i helgene og ungene sitter og sparker i sklia og roper så det ljomer etter, samtidig som du overhører at de er ute av huset så far eller mor skal få sove lenge.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no