Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasistisk russekort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 11:21   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasistisk russekort

Mail sendt til ungdomspartiene, både sentralt og i Østfold, for å mane til debatt og refleksjon rundt temaet. Nå tror jeg ikke jeg har så mange flere å sende til, bortsett fra diskrimineringsombudet og anmeldelse. Mulig det også kommer, som sagt - skal konferere litt mer først.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 12:10   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Bra jobba, Pelle! Godt at noen tar iniativ til å rette fokus mot slike uheldige holdninger og gjøre det klart at en vits ikke kan sminke bort grusomheten ved et slikt utsagn

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 12:21   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Å spre rasistisk propaganda på skolens område vil da fint kunne rammes av skolens reglement.

Helt klart. Og så kan man selvsagt diskutere hva som er greit å gjøre utenfor skolen sitt område og ikke, dette er selvsagt ikke greit, mener jeg. (Gidder ikke sende prikk om innholdet på kortet, regner med det er ille...) En vg. skole som er sitt ansvar bevisst, bør ha en dialog med russen før russetiden om hva som er akseptabel oppførsel og ikke. Elevene må minnes på at de går med skolens navn på både dresser, biler og russekort, og at deres oppførsel derfor vil reflektere skolen, selv om det meste skjer utenom skoletiden. Hvis jeg hadde vært rektor, ville jeg vært interessert i å få vite innholdet på kortet og elevens navn. Mest sannsynlig kan man ikke gjøre noe, bortsett fra å appellere til elevens fornuft og anmode om at han slutter å distribuere russekortet, men da har man i alle fall som skole vist at man tar avstand fra den slags oppførsel og holdninger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 13:36   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Helt klart. Og så kan man selvsagt diskutere hva som er greit å gjøre utenfor skolen sitt område og ikke, dette er selvsagt ikke greit, mener jeg. (Gidder ikke sende prikk om innholdet på kortet, regner med det er ille...) En vg. skole som er sitt ansvar bevisst, bør ha en dialog med russen før russetiden om hva som er akseptabel oppførsel og ikke. Elevene må minnes på at de går med skolens navn på både dresser, biler og russekort, og at deres oppførsel derfor vil reflektere skolen, selv om det meste skjer utenom skoletiden. Hvis jeg hadde vært rektor, ville jeg vært interessert i å få vite innholdet på kortet og elevens navn. Mest sannsynlig kan man ikke gjøre noe, bortsett fra å appellere til elevens fornuft og anmode om at han slutter å distribuere russekortet, men da har man i alle fall som skole vist at man tar avstand fra den slags oppførsel og holdninger.

Her er jeg også. Det bør absolutt tas opp med skolen (i tillegg til alle de andre som etter hvert har blitt nevnt/foreslått i tråden) selv om det neppe er sannsynlig at det blir noen formelle sanksjoner mot russen fra skolens side.

Gammel 12-05-14, 13:57   #5
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må visst begynne å lese hva som står på russekortene som syvåringen samler inn!

Gammel 12-05-14, 14:03   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

I og med at jeg har lovet Junior å erstatte det russekortet jeg tok, med to nye, har jeg nå gått ut på gaten og spurt om å få russekort fra noen russ som tar en knute utenfor kontorvinuet mitt. Hva gjør man ikke for å glede sine barn og å lærte dem verdien av å holde en avtale?

Gammel 12-05-14, 14:04   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne vite hva det står på det kortet.

På generelt grunnlag synes jeg ikke russedrakt fritar en fra anstendig oppførsel. Og i hvert fall ikke fra å bryte lovverket.

Og så må jeg visst lese russekortene Pøbeln samler inn. Sukk.

Gammel 12-05-14, 14:35   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil også gjerne vite hva det sto.

En bra ting med å bo på bøgda er i det minste at de ikke får så mange russekort, det har bare dukket opp ett så langt og det var uskyldig og fint. Men jeg skal absolutt lese de klarer å karre til seg på 17-mai.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 14:39   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Får ikke gitt flere prikker.

Gammel 12-05-14, 14:57   #10
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Fantastisk bra at du tar tak i dette Pelle!

Jeg vil også gjerne vite hva som står på kortet. Noen som kan prikke?

Gammel 12-05-14, 14:58   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Fantastisk bra at du tar tak i dette Pelle!

Jeg vil også gjerne vite hva som står på kortet. Noen som kan prikke?

Har prikket deg.

Gammel 12-05-14, 15:01   #12
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Har prikket deg.

Så fryktelig, fryktelig stygt.

Gammel 12-05-14, 15:04   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne også vite

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:07   #14
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg vil gjerne også vite

Sendt.

Gammel 12-05-14, 15:07   #15
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen andre sende til meg?

Gammel 12-05-14, 15:07   #16
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Andre enn Pelle, altså, som ikke får sendt.

Gammel 12-05-14, 15:40   #17
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Andre enn Pelle, altså, som ikke får sendt.

Har prikket.

Gammel 12-05-14, 16:59   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mottek gjerne ein prikk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:28   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Mottek gjerne ein prikk.

Du har fått prikk

Gammel 12-05-14, 17:15   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror jeg vet hvilken "vits" det er, men lurer litt... Kunne jeg fått en prikk?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.