Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pistolklubb sender purring på fellesmail

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-14, 21:16   #1
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pistolklubb sender purring på fellesmail

Ble medlem i pistolklubb for en tid tilbake og første trening fikk jeg utdelt faktura på medlemskapet. Denne gikk glatt i glemmeboken og fikk som fortjent en purring. Purringen skulle jeg såklart ha, men er måten dette ble gjort på, som får meg til å reagere.

Jeg fikk nemlig ikke purringen i personlig brev, men på mail.
I mailen var en liste med navn (for og etternavn) på samtlige personer som ikke hadde betalt første faktura, samt utestående beløp bak navnene, og varsel om inkasso.
Denne mailen var så sendt til samtlige i klubben. Dette kan da umulig være riktig måte å håndtere dette på?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 21:20   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.159
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Nei. Det er ikke riktig måte å gjøre det på.

Jeg er lagleder, og hvis noen må purres i forbindelse med loddsalg, medlemsavgift eller noe, så skriver jeg e-post hvor de som purres står på blindkopi.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 21:35   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Bra det var mail og ikke med pistol.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 21:40   #4
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. Det er ikke riktig måte å gjøre det på.

Jeg er lagleder, og hvis noen må purres i forbindelse med loddsalg, medlemsavgift eller noe, så skriver jeg e-post hvor de som purres står på blindkopi.

Takk for svar! Tenker jeg skal svare han vennlig på mail. På fellesen såklart!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bra det var mail og ikke med pistol.

Det har du rett i! Det er kanskje inkassoen?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 22:04   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Takk for svar! Tenker jeg skal svare han vennlig på mail. På fellesen såklart!

Mulig du tuller, men hvis ikke: Ikke gjør det. Det absolutt verste jeg vet er når noen har sendt ut noe uten blindkopi og folk trykker reply all. Svar til vedkommende som skal ha mailen. Ikke alle andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 22:17   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Enkelte som driver frivillig dugnad for barna våre trenger litt vennlig veiledning. Det er ikke greit å klage like mye på dette som om det var et firma som skal være profesjonelt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 22:41   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.156
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Limpistolklubb?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 22:51   #8
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mulig du tuller, men hvis ikke: Ikke gjør det. Det absolutt verste jeg vet er når noen har sendt ut noe uten blindkopi og folk trykker reply all. Svar til vedkommende som skal ha mailen. Ikke alle andre.

Dette var en fleip ja Får se om jeg skriver en mail, eller nevner det for han på neste trening under 4 øyne

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 09:19   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.159
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail

Jeg synes det er helt innafor å skrive en e-post tilbake til avsender og si, på en vennlig måte, at slike e-poster bør sendes med blindkopi eller bare til dem det gjelder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 11:02   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.018
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail

Hjelper ikke å sende blindkopi om mailen inneholder liste med navn og utestående.

En vennlig henvendelse om at dette ikke er måten å gjøre det på er nok på sin plass.
(Men ja, 'svar alle'-knappen bør brukes kun dersom ALLE er interessert i svaret. Jeg har nettopp slettet 100+ jobbmail hvor 59+ var svar om at de ikke skulle ha mailen og de gjenstående ba alle andre om å slutte å trykke 'svar alle'. Det startet med at en uheldig sjel sendte mailen til veldig mange flere enn det som var meningen.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 11:22   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.663
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Enkelte som driver frivillig dugnad for barna våre trenger litt vennlig veiledning. Det er ikke greit å klage like mye på dette som om det var et firma som skal være profesjonelt.

Hvor kom barna inn i bildet?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 12:26   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.867
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvor kom barna inn i bildet?

Det er barn i pistolklubber også. Er ikke dine barn i pistolklubb ennå?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 12:50   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail

Jeg er en sosekopp med sånne regninger som ikke ligger i nettbanken fra før, og har fått purring på fellesmail, sendt til hele fotball-laget med mitt som ett av navnene som ikke har betalt. Har egentlig aldri blitt så støtt av det, bare pinlig berørt fordi jeg skaper bry for trenerne (som jobber gratis) ved å ikke ha betalt innen fristen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 14:48   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pistolklubb sender purring på fellesmail.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvor kom barna inn i bildet?

Haha, nei, det kan du si.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no