|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreDet er jo vanlig st langt yngre barn enn han er på egen ferie hos besteforeldre, så det ser jeg ikke noe problem med.
|
|
|
#2 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreHan hadde fått styrt rundt som han ville selv. Det gjorde han i en annen ferie vi var der også. Da hadde han med en kamerat. Nå kan vi ikke ta med venner, da det ikke er soveplasser nok.
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre14-åringen vår er ikke lenger med, det er helt i orden. Vel og merke er han en stor og selvstendig ungdom som nok er temmelig moden for alderen.Han har masse venner og er mye ute å reiser uten oss både innland og utland pga egen idrett. Vi styrer ikke fridagene hans!
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre96-modellen får være hjemme for første gang i år. Det har ikke falt meg inn at 98-modellen skulle være hjemme. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre
Samme her, 96-modellen blir hjemme for første gang i år. Han har valgt å dra på guttetur til Kos fremfor 3 uker til USA sammen med oss.
1996 & 2002 "Det har jeg aldri gjort før... Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..." -Pippi Sist redigert av Robyn : 01-06-14 kl 21:59. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreDet kommer helt an på ungdommen og miljøet de vanker i om jeg hadde latt de være alene hjemme eller ikke. Jeg synes det er uansvarlig å reise langt fra barna dersom man ikke har noen voksne i nærheten som kan se etter dem, og det har ikke vi. Så om vi reiser bort blir de alene, med besteforeldrene 30 min-1 time unna. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg også. Faktisk flyttet jeg, med barnevernets velsignelse, fra fosterhjem og ti hybel. Uten videre oppfølging fra bv. Så det er litt rart å se at 16-åringer ikke kan være alene hjemme i en uke eller to fordi besteforeldre ikke bor nærmere enn 30 min.
|
|
|
|
#9 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg hadde ikke latt snart 16 åringen vært hjemme alene mens vi dro på ferie nei.
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreSå lenge dere ikke har spesifikke grunner til å tro at han ikke vil takle å være alene hadde jeg latt han velge selv.
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Rart? Vel, det kommer kanskje an på hvor en bor og hvordan kulturen er der. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Helt enig!
|
|
|
#14 |
|
Bare sær
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreMellomste min har ikke vært med til Spania de to siste årene. Da har han hatt speiderleir deler av tiden og vært hjemme med besteforeldre tilgjengelig et lite stykke unna resten av tiden. Det har gått helt fint.
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreFrøkna greier seg nok fint alene hjemme noen dager om ikke så altfor lenge. Men der jeg inviterte en venninne eller to hjem på overnatting, og vi holdt oss til rolige filmkvelder, aner det meg at vår eldste er en ganske annen type. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreDe fleste 16-åringer som ikke blir med foreldrene på ferie har vel sommerjobb?
|
|
|
|
#17 |
|
Det tviler jeg på. Det er blitt vanskelig å få sommerjobber.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at ungene mine skulle ha sommerjobb. Men allerde i min tid var det vanskelig. Jeg var heldig, men fikk avslag på alt jeg søkte om, ofte ikke svar engang. Men jeg fikk en sommerjobb jeg hadde i flere år. Mannen min fikk ikke, men har hatt diverse småjobber, men ikke mange. Han mener det slett ikke er noen selvfølge at våre unger får sommerjobb. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
,
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Det er det. Det var ikke så lett uten rette kontaktene da jeg var ung heller, og nå er det bort i mot umulig. Veldig synd. Jeg hadde to sommerjobber som jeg hadde i flere år, og begge fikk jeg gjennom familie.
|
|
![]() |
|
|