|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge
Har du slått fra deg hundreårsdrakten? Sikler litt på den selv... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Han er ekstremt mye fra Oslo.
Det var faktisk den jeg mente, jeg skrev feil navn. Hundreårsdrakten liker jeg bedre enn jubileumsdrakten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJubileumsdrakta er nydelig, og hadde jeg ikke hatt bunad hadde valget stått mellom den og Oslo-drakta. Jeg likte egentlig ikke Oslo-drakta i utgangspunktet, men etter å ha sett den i bruk en del år, liker jeg den bare bedre og bedre.
|
|
|
|
#5 |
|
Audacious
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg mener at man velger bunad ut fra tilknytning - og har man bodd i Norge så lenge som Pelen så synes jeg det er helt greit at man markerer at man også føler en tilknytning til Norge, ved å gå til innkjøp av en norsk folkedrakt.
|
|
|
#6 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgehttp://www.museumshandverkerne.no/kvinnedrakt.html
|
|
|
|
#7 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeMin forlover er svensk og hadde svansk bunad i bryllupet vårt. En nydelig drakt i grønne farger. Aner ikke hva den heter eller hva slags område den representerer iom at hennes foreldre kommer fra to ulike kanter av Sverige, hun er oppvokst i Stokholm og flyttet nordover som tenåring.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg tror at jeg har bestemt meg for hundreårsdrakten, men selvsagt så må jeg se den først. Det må jo passe bra med en hundreårsdrakt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg hadde valgt fra opphav og ikke bosted. Om jeg skulle flytte til Sverige hadde det vært feil for meg å bruke den bunaden så lenge jeg er og føler meg norsk. Men smaken er som baken. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Jeg mener selvsagt motsatt.
Ja, kan du tenke deg.
Det hadde jeg også gjort om jeg hadde flyttet den veien. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeNå har jeg foreslått for mannen at han kan gi meg bunad (eller en del av den) i gave når jeg har en litt større bursdag og det syntes han var en bra idé. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Mannen vil selvsagt være med å se og si sin mening. Jeg kan ikke tenke meg at vi rekker det før sommeren, hundreårsdrakten kan vi bare se hos Eva Lies kontor og der må man bestille time. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Drakten er utstilt i butikken til Eva Lie på Frogner. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Flott, takk for tips! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJubileumsdrakten er nydelig! Moren min har den og jeg ville klart ønsket meg en selv, om jeg ikke hadde arvet en bunad som håndarbeid av min farmor da jeg var 18 år.
|
|
|
#19 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDen siste der var helt nydelig! Hadde vært veldig flott på deg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeSexy heels til bunad=urk! Jeg syns svenskedrakten som Victoria har på seg er nydelig til mørk dame. |
|
|
|
![]() |
|
|