Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mellomlanding Gardermoen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-14, 09:28   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mellomlanding Gardermoen

Hvordan finner jeg ut om bagasjen blir sjekket inn direkte til reisemålet, eller om vi må hente den ved mellomlandingen og gå gjennom innsjekking igjen? Reise Værnes - Gardermoen - Heathrow.

Er det forskjell på mellomlanding i Stavanger vs. Gardermoen?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:29   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Mener at det er sånn at når man drar, så blir bagasjen sjekket inn direkte til reisemålet, men når man kommer hjem igjen, så må man hente ut bagasjen på Gardermoen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:31   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

På utreise går den hele veien (du kan jo bare forsikre deg om dette ved innsjekk), på hjemreisen må du hente den ut hvis du mellomlander på en annen norsk flyplass enn dit du til slutt skal, pga tollklareringen. Dvs at du da også må handle taxfree på for eksempel Gardermoen selv om du til slutt skal til Stavanger.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:32   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Takk for kjapt svar. Jeg mener å ha lest noen skrekkhistorier om Gardermoen, og at folk prøver å unngå mellomlandinger der??

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:36   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Ikke for min del, har mange mellomlandinger der, men husk å gå i taxfree dersom du skal handle, jeg hentet bagasjen en gang først og da sto det vektere og nektet meg å gå i taxfree selv om den var ti m unna, så jeg går gjennom butikken dersom jeg skal handle og så henter jeg bagasjen. Men det er ofte smekkfullt der inne, så ikke alltid jeg gidder handle

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:38   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Jeg sitter og søker på billige biletter, og derfor får jeg opp så mange tilbud. Skjønner at jeg må sjekke om de billigste sender bagasjen hele veien. Mellomlanding på 45 minutter og ny innsjekking går ikke.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:40   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg sitter og søker på billige biletter, og derfor får jeg opp så mange tilbud. Skjønner at jeg må sjekke om de billigste sender bagasjen hele veien. Mellomlanding på 45 minutter og ny innsjekking går ikke.


Jeg tror ikke jeg har opplevd å måtte hente den ut om jeg reiser fra Bergen via Gardermoen til for eksempel London. Da går den hele veien.
Men vær sikker på hjemreise at du rekker hente den på for eksempel Gardermoen for å sjekke den inn videre. 45 min er i knappeste laget mtp sikkerhetskontroll, forsinkelser og evt kø.
For å ikke snakke om stressnivået

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:43   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Takk for kjapt svar. Jeg mener å ha lest noen skrekkhistorier om Gardermoen, og at folk prøver å unngå mellomlandinger der??

Ingen problem å mellomlande på Gardermoen ut. Problemet er at om man mellomlander på Gardermoen på vei hjem, så må man ta ut bagasjen og sjekke den inn på nytt, siden den må gjennom tollen. Men dette mener jeg det skal bli en endring på. Da er det greit med via Gardermoen på vei ut, og så f eks. København på vei hjem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:44   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg tror ikke jeg har opplevd å måtte hente den ut om jeg reiser fra Bergen via Gardermoen til for eksempel London. Da går den hele veien.
Men vær sikker på hjemreise at du rekker hente den på for eksempel Gardermoen for å sjekke den inn videre. 45 min er i knappeste laget mtp sikkerhetskontroll, forsinkelser og evt kø.
For å ikke snakke om stressnivået

Nei huff. Jeg blir så stressa. Bedre med god tid. Det er vel gratis nett der mens en venter.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:45   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg sitter og søker på billige biletter, og derfor får jeg opp så mange tilbud. Skjønner at jeg må sjekke om de billigste sender bagasjen hele veien. Mellomlanding på 45 minutter og ny innsjekking går ikke.

Det er vel ikkje flyselskapa som vurderer om dei sende bagasjen heile veien på utreise, men reglar på OSL som Anne beskrive. Eg reise stort sett alltid om OSL frå Ålesund og ut og får alltid sendt bagasje heilt fram. Heim må eg som nevnt her ta ut på OSL og sjekke inn igjen bagasje vidare til AES.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:47   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Og her er kvoten

http://toll.no/templates_TAD/Topic.a...epslanguage=no

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:55   #12
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Og her er kvoten

http://toll.no/templates_TAD/Topic.a...epslanguage=no

Jeg vet... men det er surt at en ikke kan bytte øl og tobakk i større spritkvote. Vi bruker bare konjakk og akevitt til gjestene ved julemiddagen - en gang i året. Det er så mange 0,7 liters flasker. Vanskelig å være lovlydig.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:58   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mellomlanding Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg vet... men det er surt at en ikke kan bytte øl og tobakk i større spritkvote. Vi bruker bare konjakk og akevitt til gjestene ved julemiddagen - en gang i året. Det er så mange 0,7 liters flasker. Vanskelig å være lovlydig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no