|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Undre du deg? | |||
| Ja |
|
36 | 17,65% |
| Nei |
|
168 | 82,35% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Er det bevisstløst mener du å ikke undres i den situasjonen som står beskrevet i HI? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For meg er lønningspils en hyggelig anledning til å møtes utenom arbeidstid, og jeg har aldri tenkt på at det er rart når det er noen som ikke drikker øl. Mange av mine kolleger drikker bare vin. Må det da inviteres til lønningsvin for at det skal bli riktig?
Jeg ville heller ikke takket ja til en sånn invitasjon om jeg ikke skulle drikke vin.
Jeg synes det er trivelig å bli invitert i rekelag, men jeg spiser bare to rekesmørbrød, ellers blir jeg dårlig( er jeg i dårlig form kan jeg ikke spise noe, men det vet jeg egentlig ikke før jeg er der). Jeg er allergisk for skalldyr, men som voksen kan jeg spise(og rense) litt reker(sikrer meg med medisiner på forhånd). Kjenner jeg at kroppen er i ulage er det helt greit å spise salat og loff.
|
|
|
#4 |
|
|
Det er veldig stor forskjell på at en brud sutter på en kjærlighet på pinne og det Tussa beskriver i første innlegg i tråden.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg spiser ikke reker, og kan underskrive på at de aller fleste legger merke til det - og kommenterer det - hvis man er invitert i rekelag og jeg spiser loff og smør. Helt greit for meg å ikke spise reker - KRISE for vert og helt uforståelig for alle andre som er sikker på at jeg liker reker om jeg bare smaker på det enda en gang og at jeg går glipp av det beste som finnes.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Forteller du verten om det når du blir invitert, da? Hvis ikke, kan jeg godt skjønne at vertskapet synes det er litt kjipt - det ville jeg synes, hvis jeg fikk gjester som ikke kunne eller ønsket å spise det jeg serverte, og jeg ikke hadde hatt mulighet til å lage/avtale et alternativ til dem.
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Jeg synes det er grusomt når gjester ikke forteller meg om allergier, matantipatier osv. osv. Jeg vil jo overhodet ikke avspise noen med loff og vann.
|
|
|
#8 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg visste ikke om maten før jeg kom ved siste anledning, så jeg fikk ikke sagt noe. I andre sammenhenger har jeg latt være å si noe, feks når noen på jobben har laget en sammenkomst som alle jubler over. "Takk for invitasjon men jeg liker ikke" er ikke så gøy/høflig/voksent å si. Ikke synes jeg det er ok at vertskap må styre med ekstra mat bare fordi jeg er sær heller.
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholFor meg har det med alkohol forandret seg over tid. Jeg har hatt rølpeperioder der jeg festet og drakk mer enn jeg muligens hadde godt av. Da jeg hadde vokst ut av den måten å drikke på, drakk jeg cognac, whisky, øl og vin relativt ofte for kosen sin skyld. Nå drikker jeg lite, og det skjer nesten aldri at jeg tar en øl eller et glass vin hjemme på kvelden for å kose meg. Hva jeg har lyst til å drikke til mat eller ellers varierer med selskapet, stedet, humøret osv. osv.
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Det kan jeg godt forstå, men jeg synes det er totalt uforståelig hvorfor folk ikke vil vite hvorfor de selv synes en bok er god eller en vin smaker godt. Men jeg prøver å leve med det.
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholMen hva er greia med at man stiller opp på en helaften på byen og ikke drikker vin da? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Det kan være at man har lyst til å treffe folk og spise god mat. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tror vanlige grunner er
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholOg så tabu som det er for mange å ha dårlig råd så skal man ikke se bort fra at mange syns det blir altfor, altfor dyrt å drikke på byen, men ikke har lyst til å si det.
|
|
|
#16 |
|
Librocubicularist
|
Men korfor må ein forklare at ein vel bort alkoholen?
|
|
|
|
#17 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er jeg og, men det må forklares før det blir akseptert. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tidsklemma
|
Og dette irriterer meg.
|
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Hvis jeg ikke drikker er det fordi jeg skal kjøre hjem. Kan ikke komme på noen annen grunn. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
Jeg kan gjerne gå å tenke på en bok eller et godt måltid både uker og år etter at jeg leste eller spiste, og da kan det gjerne være at jeg tenker på hvorfor den traff meg så veldig. Men det gir meg veldig lite å diskutere dette med andre.
|
|
![]() |
|
|