|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Undre du deg? | |||
| Ja |
|
36 | 17,65% |
| Nei |
|
168 | 82,35% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei. Ikke om jeg hadde visst alt det du sier. Da hadde jeg bare regnet med at personen ikke hadde lyst til å drikke. Jeg hadde kanskje undret om jeg ikke visste at personen ikke var gravid.
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg undres veldig lite over at folk ikke drikker alkohol. Jeg undres tidvis over at de drikker alkohol.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg drikker som bare det i sosiale settinger, det er bare det at jeg alfor sjelden får mulighet til å delta/invitasjon til å delta, derfor drikker jeg sjelden. Jeg er ingen alene-drikker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholEg trur eg aldri har vore så sosial som eg er no. Folk rundt meg er 40 (pluss). Barnevakt, amming og opp tidlig er ikkje ei problemstilling lengre. Syns det støtt og stadig er førtiårslag, middagar, lønningspils, jobbmiddagar og berre taco med 12 rundt bordet.
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg drikker lite pga migrene. Kunne fint servert middag en lørdag uten alkohol og jeg reagerer ikke på at andre ikke drikker heller. Mange blir rett og slett ganske dårlige av alkohol, selv i små mengder. Syntes det er helt uproblematisk. Det er på linje med å ikke like fisk liksom. Smaken er som baken. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ferdiglada
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholÅ ikkje like fisk er jo også litt sært. Sett at vedkommende er over sju år.
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholÅ, herre. Ja, da får dere bare være flaue og ukomfortable!
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Den eneste gangen jeg har blitt litt brydd var på dette restaurantbesøket. Ellers plager det meg ikke. At det er litt leit hvis ingen vil smake på vin kjøpt inn spesielt for de ulike rettene er nå så, men jeg har aldri opplevd å drikke den mutters alene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg drikker vanligvis i selskaper, men kan godt finne på å drikke et par glass en vanlig tirsdag og ingenting på jobbsamling to dager senere. Jeg spør aldri folk om hvorfor de ikke drikker. Jeg spør heller ikke om hvor mye de tjener eller hvor ofte de har sex.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg drikker altså, men ikke alltid. Må preisere at jeg overhodet ikke er avholds. Men jeg er ikke noe opptatt av vin og smaker, så jeg hadde neppe giddet bruke masse penger på en vinmeny. Jeg har rett og slett en ganske usofistikert vinsmak. Det ville ikke vært verdt pengene. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ferdiglada
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholDet heng nok også sammen med min evige iboende redsel for å bli kalla kjip eller tenkt på som kjip. Sjøl av en fremmed svensk kelner i Oslo
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Da ville jeg sluttet å bry meg om hva andre drikker, for det er litt kjipt.
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholHvis jeg var ute med en venninne på en god restaurant på en jentekveld, som jeg kjente og visste drakk til vanlig, hadde jeg blitt ganske overrasket (og sikkert litt skuffet) hvis hun plutselig skulle ha vann til alle rettene. For meg er vin en stor del av opplevelse med god mat, og jeg er ikke spesielt komfortabel med å drikke alene.
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNoen ganger drikker jeg, andre ganger ikke, mest ikke egentlig. Jeg liker god vin, øl og gode drinker, men syntes også Farris, eplemost eller Claustaler kan være godt til maten. Eller iskald ColaZero.
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg hadde ikke lurt noe hvis det var en jeg ikke kjente så godt. Hvis det var en god venn som vanligvis drakk hadde jeg sikkert lurt på hvorfor. Og i den settingen ser jeg ikke helt at det skal være så tabu å spørre heller, egentlig. Altså hvis det var en jeg kjente godt, ikke bare en bekjent. Vi hadde jentekveld hos meg når en venninne var tre uker gravid, og hadde ikke tenkt å si det til noen, men når hun kom inn døra sa hun "jeg gidder ikke late som engang, jeg er gravid". Men det sier muligens mer om oss enn om vanlig kutyme. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholHva om den andre synes det er veldig mye bedre med eplesaft enn med alkoholfri vin (som ofte er en ganske kjip fornøyelse)? Å bestille vinpakke til flere hundrelapper for å få makker til å føle seg smartere har ikke falt meg inn. Jeg har bare bestilt sånn vinpakke en enkelt gang og da følte jeg virkelig at jeg slo på stortromma.
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholMen seriøst, om man blir flau/ukomfortabel/skuffet over hva andre velger å spise/drikke, da er man i så fall den soleklare eneeier av det problemet. Det blir helt sprøtt for meg å tenke at andre skal tilpasse mat/drikkeinntaket sitt til mine preferanser.
|
|
![]() |
|
|