|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvem har hovedansvaret for middagsplanleggingen hjemme hos deg? | |||
| Vi har ansvar sammen |
|
33 | 19,19% |
| Vi spiser ikke middag |
|
0 | 0% |
| Kvinnen har hovedansvar |
|
106 | 61,63% |
| Mannen har hovedansvar |
|
14 | 8,14% |
| Barnet/barna har hovedansvar |
|
0 | 0% |
| Kokken, aupairen, butleren osv. har hovedansvar |
|
2 | 1,16% |
| Vi har alle middager fra Godt levert e.l. |
|
4 | 2,33% |
| Ikke relevant, jeg er singel. |
|
10 | 5,81% |
| Ikke relevant, jeg lever i sammen med en av samme kjønn |
|
0 | 0% |
| Annet - hva nå det skulle være |
|
3 | 1,74% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?
Vanskelig spørsmål. Kanskje jeg må lage en poll? :medtrøtt:
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Den som tar vekeshandlinga bestemmer i prinsippet menyen for kommande veke. Den jobben er temmelig 50/50 fordelt.
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Jeg har ansvaret for planlegging og laging av middag. Jeg elsker å lage mat og synes den delen av arbeidet er bare fin. Han har oppryddingsansvar på kjøkken generelt. De to eldste lager matpakke selv, jeg lager til minsten en dag i uka når det er turdag.
|
|
|
|
#4 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Jeg planlegger. Det er mest fordi det bare er jeg som lager maten, og jeg synes matlaging er det kjipeste i verden. Da gidder jeg i hvert fall ikke lage ting som andre bestemmer og som jeg kanskje ikke har lyst på.
|
|
|
#5 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Jeg er husets kokk. Jeg er flinkest til å lage mat, flinkest til å planlegge og 95% av dagene er jeg hjemme før mannen.
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Det er meg. Mannen har ikke fantasi nok til å variere tilstrekkelig. Han er dødsgod til å gjøre resten av husarbeidet, da. Så jeg klager overhodet ikke over at det er jeg som har handle- og matlagingsansvar. Dessuten er han flink til å følge oppskrifter, hvis jeg bare gir ham beskjed om hva han skal lage og hvordan. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Det er meg. Jeg er best på planlegging, inkludert iverksetting av planlegging. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Nå er jeg singel, så det er selvsagt meg. Når barnet er hos meg, så er hun med og bestemmer. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Stort sett mannen når han er hjemme fra nordsjøen, deilig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Vi prøver å sitte oss ned å planlegge middag sammen, sånn at ungene får være med litt å velge hva vi skal ha. Men det hender at vi ikke får tid til det og da er det jeg som planlegger det. Så setter vi opp middag for 7 dager. Eller egentlig 5 siden vi har fast taco på fredag og pizza lørdag.
|
|
|
|
#13 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Det er det jeg som gjør. Planlegger og gjennomfører. Handler også. Dette er egentlig min store akilleshæl, fordi jeg synes i utgangpunktet ikke at det å lage mat er særlig gøy. Men jeg kan det, gjør det og er ganske god på det, i motsetning til min mann som er skikkelig, skikkelig dårlig. Han har ingen ryggmargsrefleks overhode på hva som passer sammen av krydder og smaker, og jeg HAR anklaget ham for å være så elendig kokk med vilje...
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Når barna er hjemme er det stort sett meg. Mannen jobber skift og er stort sett på jobb når gutta og jeg spiser middag, dessuten er det mine barn - det er jeg som legger føringer for kostholdet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Det er jeg.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Jeg. Ellers hadde vi vekslet mellom fiskekaker i pitabrød og spagetti med kjøttsaus. Jeg liker det forsåvidt, men det tar jo samtidig mye tid.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Planlegging er det mannen som gjør. Det er ikke hver uke han får planlagt, så da er det ofte den som kommer hjem først som må finne på noe. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Vi er ikke så gode på å planlegge. Men den som slutter tidlig (altså den som skal være hjemme til Ville kommer fra SFO) tar også handling og middagslaging den dagen.
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Jeg er glad i å planlegge og dette kommer vel inn under det at kvinnen ofte er ansvarlig for Planlegging og Organisering.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?Det er unektelig godt med litt større barn. Snuppa har ansvar for å bestemme og lage middag en dag i uka (de ukene vi ikke har Godt Levert ... som vi har litt sjeldnere enn annenhver uke). Det blir ikke så avansert da, men jeg slipper å bestemme.
|
|
![]() |
|
|