|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: En rettferdig jul
Finner ikke så mye jeg heller - mener det sto mer tydelig før. Så mulig de har gått bort fra en "ren" etisk profil
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En rettferdig julFineste tråden, jeg har to som hadde vært umulig å finne på noe fornuftig til uten denne.
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Sv: En rettferdig julJeg blir ikke ferdig med glassenglene.
|
|
|
#8 |
|
Permakulturell
|
Sv: En rettferdig julDer fant jeg den! Nå har jeg abonnert på den også, så jeg finner den lettere i desember når panikken inntrer. :selvinnsikt:
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En rettferdig julIkke direkte relatert til temaet etisk produksjon, men jeg tenkte det kanskje kan være aktuelt her likevel: http://www.soupforsyria.com/book.php
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En rettferdig julTil folk som bare skal ha en liten gave har jeg av og til gitt en kaffepose fra Wild-Tracks i Tanzania. Kaffen er økologisk, kjøpt direkte fra bonden i Tanzania, og kommer i en fin tøypose med tradisjonelt mønster, tøyet er også kjøpt av lokale selgere (kaffen er vakumpakket på innsiden da). Kaffen er veldig god, og man kan velge brenningsgrad og malingsgrad. Jeg har brukt å kjøpe av noen bekjente som fikk tilsendt større kvanta (pga forbindelser til de som driver med dette), men har også sett at de selger det i butikk enkelte steder her i byen, også kan man bestille direkte fra nettbutikken deres (bestillingsskjema litt lenger ned på siden).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 23-10-15 kl 12:53. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
etterpåklokest
|
Du husker ikke hvilke butikker du har sett dem i? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blant annet den som heter "Etikken", som ei tid var nedi Kjøpmannsgata i ei brygge. Den har flytta på seg nå, men husker ikke helt hvor ... Fjordgata et sted?
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: En rettferdig julLitt på sida kanskje, men Unicef tilbyr julekort i år der man kan ha eget bilde og egen tekst også så vidt jeg husker. Det blir definitivt julekortbestilling derfra i år i stedet for en av de vanlige fotoleverandørene.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: En rettferdig julJeg bestilte til og fra lapper fra Kirkens Bymisjon i går. Synes de er fine. De gjør så mye bra.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: En rettferdig julDytter opp denne, jeg. Kanskje det er kommet til nye nettbutikker det siste året?
|
|
|
#18 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: En rettferdig julTakk for dyttet millact. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Dansukker har noen fairtrade-sukker, men tror det bare er grovkornet rørsukker og mørk muscovado.
|
|
|
#20 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Herrejemini, jeg trenger et slag i hodet. Nærgrønnsaksbutikken min har Fairtradesukker av flere typer, ikke bare diverse brunt. Takk Tally, for å sette meg på plass. |
|
|
|
![]() |
|
|