Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du latt håret bli grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du latt håret blir grått?
Ja, og eg er under 40 5 4,59%
Ja, og eg er over førti 8 7,34%
Nei. Ikkje enno 53 48,62%
Nei, erru gærne? 43 39,45%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 13:56   #1
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Så spennende, håper vi får se resultatet!

Gammel 16-06-15, 14:00   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Du ser jo ut som at du har samme fargetone som meg, LaBanga. Hvilken farge farger du med?
Jeg bruker lysere og lysere. Nå bruker jeg nr. 6

Blir spennende å se deg da. Kanskje jeg også skal tørre å la frisøren farge/stripe mitt hår.

Gammel 16-06-15, 13:59   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en gråspettet stripe oppe i hårfestet på den ene siden. Jeg farger, men de grå hårene er omtrent som glass, så fargen sitter ikke veldig godt i. Så gradvis venner jeg meg til denne stripen, noen uker her og der, så får jeg se hva jeg gjør med den etter hvert.

Gammel 16-06-15, 14:03   #4
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er også på nr. 6 nå. Det er også ca. slik jeg var om somrene før da jeg var ung og ikke farget, så ikke helt ille.

Gammel 16-06-15, 16:07   #5
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke helt hvilken fargenummer jeg bruker, men er som regel brun/askebrun/mørk brun. Har også hatt en del sterke rødfarger på håret. Så varierer veldig, er ikke spesielt trofast mot farger.

Men jeg har ikke så fryktelig lyst til å farge det stadig mer lysere brun. Moren min har gjort det, og jeg synes det veldig fort ser blast og tørt ut. Jeg må ha det i litt kalde farger, eller skikkelig knallrødt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:54   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en god del grått i håret etter å ha sluttet med farging i mars for 2 år siden, men etter å ha sett bildene jeg prøvde å ta i dag innser jeg at jeg trenger en god klipp Så de bildene får dere ikke se!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:51   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er jeg så glad for denne tråden! Jeg vet altså ikke hva jeg skal gjøre med farge etter hvert, men jeg liker at "la det bli grått" har blitt ett av flere valg. Jeg liker mange muligheter.

Gammel 16-06-15, 21:57   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke farget håret på flere år, og det begynner å bli grått. Mannen ler bare hånlig av meg når jeg klager over grått hår. Men han er helt grå, så jeg skjønner jo reaksjonen hans.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:53   #9
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gylne farger og grått kan også bli bra. Jeg har googlet for å finne eksempler til jeg skal i ilden i morgen, og her er jo noen med gyldenbrunt i bunn med grå striper. Funker det også.

Gammel 17-06-15, 15:00   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det var litt kult faktisk!

Gammel 17-06-15, 20:51   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Blir spennende, LaBanga. Håper vi får se.

Jeg er for mørk til å tørre noe sånt enda. Synes det blir altfor mye lyst i.
Kunne godt tenke meg å prøve noen gylne striper, sånn som dette.

Damen heter, ironisk nok, Linda Gray. Hun skjuler det godt og hun er dessuten 75!!! år. Født i 1940.

Sist redigert av GinaK : 17-06-15 kl 21:03.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 20:59   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sue-Ellen Ewing, jo! Hun har åpenbart hatt råd til en av de dyktigere kirurgene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:02   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Mener du hun fra Dynastiet? Het ikke hun Sue.. husker ikke, jeg.

Gammel 17-06-15, 21:03   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra Dallas.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:33   #15
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Jeg kler rett og slett ikke gyldne striper, og siden etterveksten er så grå, så hjelper det ikke for å skjule at den kommer, så da tenker jeg at poenget bortfaller og jeg kan liksågodt farge det mørkt.

Men den fargen er jo veldig fin på andre enn meg da.

Gammel 18-06-15, 08:06   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt ganske mye gråere (eller mer presist, fått mange hvite hår) i det siste. Og jeg sliter litt med at håret mitt plutselig ser så mye lysere ut enn før, jeg har alltid vært veldig mørk. Synes at jeg kler mørkt brunt hår bedre enn den litt blassere varianten jeg har nå.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 15:46   #17
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vurderer helt alvorlig å farge håret i denne fargen. Tenk så enkelt med ettervekst.

Gammel 18-06-15, 08:53   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen få hvite hår, er mellomblond med ganske mørkt hår på undersiden og i skillen på vinteren, og foreløpig er vel strategien å lysne bitelitt vinterstid så det ikke synes så godt.

Gammel 18-06-15, 09:24   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min gjenoppdagede, fantastiske fyr av en frisør foreslo faktisk smale, smale hvite striper for å lette det tunge håret mitt(har mye hår!), så det er nok mer grått oppi der enn jeg ser selv.

For noen år siden hadde jeg blonde striper i for å lette inntrykket, men jeg synes etterveksten blir i overkant synlig, og at den kommer altfor fort.

Gammel 18-06-15, 11:16   #20
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

(...) Dere som vurderer å la alt bli grått, hvor gamle er dere egentlig? :nygjerrig:

Jeg har tidligere farget håret heller sjeldent, men etter en slik runde oppdaget jeg at i etterveksten var det mye grått. Å farge det så ofte som jeg trengte for å skjule det gråe gadd jeg ikke og bestemte meg for å slutte med slikt. Da var jeg 47 år.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Her har du meg. Jeg tar bilder av håret rimelig ofte for å følge med hvor ille det er.. Det ligger hvite lange hår oppå sveisen... Helt krise.
Ikke snakk om at jeg ikke skal farge altså. Farger hjemme, hver måned.
Er visst 46 hvert øyeblikk.

Jeg blir litt satt ut av at du kaller noen få grå hår for "ille" og "helt krise".

For meg virker det som om selve hårstråene mine også har endret karakter, dette har jeg ikke googlet altså. Resultatet er i hvert fall at for min del er håret enklere å stelle enn det har vært siden pubertetet, det virker luftigere også. Mulig jeg bare er supergod på selvbedrag, i så fall vil jeg ikke korrigeres på dette området i hvert fall.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.