|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Har du latt håret blir grått? | |||
| Ja, og eg er under 40 |
|
5 | 4,59% |
| Ja, og eg er over førti |
|
8 | 7,34% |
| Nei. Ikkje enno |
|
53 | 48,62% |
| Nei, erru gærne? |
|
43 | 39,45% |
| Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du latt håret bli grått?
De fleste sminkegrepene har jo ungdommeligheten som ideal, da. Glatt og slett hud (foundation eller cc eller pudder eller whatnot), frisk farge (rouge), forstørring av øynene (øyensminke), røde lepper.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Ja, det har jeg også noe imot, men samtidig er det jo sånn at de fleste prøver å kle og stelle seg på flatterende måter, og det i alle aldre. Jeg kan for eksempel kle meg sånn at jeg ser veldig tjukk ut, men det gjør jeg ikke. Og jeg kunne jo gått uten BH for å være ærlig om forholdet mellom tid og tunge bryster. Men det gjør jeg så absolutt heller ikke. Så spørsmålet er jo hvor grensa skal gå. For min del går den et godt stykke før injeksjoner og kirurgi, men søm, tekstiler og fargestoffer er jeg relativt åpen for, så lenge det ikke blir veldig slitsomt, da. :lat:
|
|
|
#3 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du latt håret bli grått?Jeg fikk grått hår allerede når jeg var 24. Jeg farger og skal farge meg inn på sykehjemmet når den tid kommer.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Jeg synes du leser meg underlig hvis det er det du tror jeg mener, Candy. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Neida, men konsekvensen av det du skriver blir jo nesten det? Jeg har farget håret hele livet fordi jeg synes den askeblonde (leverpostei-)fargen er kjip og kjedelig, sikkert spesielt på meg, siden jeg i tillegg er veldig blek i huden. Grunnen til at jeg farger det nå er jo derimot at den i tillegg er ispedd kanskje 30 % grått, noe som gjør det enda mer livløst.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Har du latt håret bli grått?... og jeg mener at det mest flatterende er å la de grå hårene være. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Jeg bare synes det er veldig dogmatisk å mene at det mest flatterende generelt er å la de grå hårene være. Mulig jeg leser deg mer dogmatisk enn du mener å være, men jeg blir i godt humør av litt glans fra flaske, og sur av blast leverposteihår.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Det er jo det jeg synes. Generelt, med alle de man ser bilde av i aviser og blader, nyhetsopplesere, ute på gaten - jeg synes oftere det ser rart ut med farget hår enn med grått hår. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men jevnt over har jo kanskje 70 % av alle kvinner over 40 farget hår, mente jeg å lese i en sikkert Svært Vitenskapelig Artikkel en gang. De alleraller fleste av dem har noe grått som dekkes over. Mener du at nesten alle fortysomethings er rare på håret?
|
|
|
#11 |
|
|
Nei, jeg synes ikke nesten alle damer i førtiårene ser rare ut. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Det er jeg enig i. Men så har du sånne som meg da, som farger håret og bruker masse sminke og push-up-bh og hele pakka ikke for å se YNGRE ut, men i et desperat håp om å ikke bli tatt for å være mye ELDRE enn det man er. Jeg er 45 og ser GJERNE 45 ut, men jeg er fullstendig klar over at jeg nok blir tatt for å være eldre, og det føles veldig feil på så mange måter. (Jf. "Nei, jeg skal ikke ha honnørbillett", "Ja, jeg har faktisk barn i barneskolealder", osv.)
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Og så synes jeg det er interessant at det er lettere å tenke på menn som farger bort det grå håret som "desperate", "overgangsalderen" et cetera, mens det for kvinner er det normale å faktisk farge bort grå hår. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror det kan ha sammenheng med at kvinner som regel har farget håret sitt bare fordi de har lyst mye lenger enn bare når de får grått, i motsetning til mange menn.
|
|
|
#15 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Kanskje dette med å "ha lyst" til å farge håret er like lite en tillært og frivillig ting som det at man fjerner hår på kroppen kun fordi man "har lyst". |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det kommer sikkert an på. Den eneste kompisen min som farger håret, er snøhvit i håret, og farger det selv med hjemmefarge. Det er ... vel, ikke pent, for å si det sånn. Han hadde sikkert vært mye finere hvis han hadde gått til frisør.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du latt håret bli grått?Men Maverick, betyr det at du syns bilde nr 2 i den serien som Pelen la ut er fint? Hadde du gått rundt sånn heilt uten problem?
|
|
|
#18 |
|
intro
|
Farg det i samme gråtone som etterveksten - problemet løst.
|
|
|
|
#20 |
|
|
Jeg synes hun ser rimelig mye kulere ut enn dette, i hvert fall: |
|
|
|