|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi har heller aldri brukt så mye penger på en bil som S-Maxen. Det var mye rusk med flere av Oplene våre, dog aldri så jækla dyrt.
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)
![]() |
#3 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Du har i alle fall reklamasjonstid på 5 år. Det har tatt noe for oss. Nå er riktignok vår bil fra 2008, men den er lite kjørt.
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Mondeoen vår fra 2012/2013 et sted har ihvertfall 5 års garanti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi har ikke hatt problemer med vår S-max (2006-mod), for å ha det sagt.
![]() |
#6 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Så kjipt med biltrøbbel, håper du slipper mer tull nå og blir like fornøyd som vi har vært i flere år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skulle visst aldri skrevet dette.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Mang skal ikke glemme rettighetene man har i kjøpsloven også knyttet til låneprodukt innenfor reklamasjonstiden. Og husk også at reklamasjonstiden på bil er 5 år - hva garantitiden er spiller således ikke noen stor rolle med mindre det ikke er bedre vilkår enn hva som ligger i loven når det gjelder konsumentkjøp.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Takk, mrc!
![]() |
#10 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Ordnet dette seg?
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Det tok en måned, men vi fikk den tilbake til slutt. Men bakluka jeg ba dem se på med det samme hadde de glemt. Så ny ventetid for å få fikse den på det lokale verkstedet her. Kjempepraktisk å kjøre rundt med bakluke som ikke lar seg åpne. De prøvde seg med at vi skulle komme tilbake etter 20. januar, men jeg ble litt morsk og sa at vi tross alt hadde sagt fra om dette på service, men siden de da ikke klarte å reprodusere feilen så ville de ikke bare skifte den ødelagte bryteren, og måtte altså vente til nå når den ikke virker i det hele tatt, så kunne de da for pokker ikke la oss vente en måned. Så da fikk vi tid lille julaften. Klokka 7. Bortsett fra at akkurat da mannen var på vei ut døra (på fridagen sin) så ringte de og hadde ikke fått delen likevel.
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
Er det nå jeg skal dele vår Toyota Avensis historie? I allefall, så røyk partikkelfilteret når bilen var 5 år, dette fikset Toyota på garantien. Men det ble ikke bra, så tredje gangen vi var inne på 3 mnd, byttet de motor, også garanti (heldigvis). Etter ett år så begynner partikkelfilteret å fuske igjen, 4 til 5 ganger var vi inne, før verkstedet sa dette måtte byttes, og nå var de ikke så greie for de ville ha over 20 tusen for jobben. Vi syntes det kanskje var litt risky, men tanke på forhistorien, så vi foreslo heller at vi la ut bilen på Finn som delebil, med hele historien om alt som har vært feil, eller de kunne gi oss et bedre tilbud... Så nå er partikkelfilteretbyttet for 6000, og vi krysser fingrene for at motoren skal holde. Aldri mer Toyota. Det skal sies at dette er første årgangen med de nye dieselmotorene som kom for noen år siden, men OMG.
![]() |
#13 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi skal nok ikke ha Ford igjen. Jeg liker bilen veldig godt når den først virker. God å kjøre, godt med plass. Men pokker ta, den er ustabil!
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Ja, jeg er enig, rent sånn bruksmessig er den perfekt. Men servicen STINKER.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi har hatt flaks med vår Ford skjønner jeg. Vi har en Grand C-max fra 2011/2012 og det har skjedd to garantiting:
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
Om man er fornøyd kommer tydeligvis an på forventningene, ser jeg, for det er jo ikke SÅ ulikt vår erfaring, og jeg syns det er DRIT irriterende.
![]() |
#17 |
I mål
|
Enig. Vi har en Avensis nå. Riktignok har det vært en del styr med den nå, men nå er den jo 8 år og har gått 100 000 i det minste. Jeg ser for meg at jeg uansett vil bli skuffet. Men vi må ha noe større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi er så utrolig fornøyd med vår Peugot 5008. Ikke noe rusk, annet enn det vi har laget selv ved å rygge i portstolper og støttemurer. Veldig god service hos Bertel O. Steen.
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Som sagt, vi er veldig fornøyd med vår Mondeo, og kommer nok til å kjøpe S-Max neste gang.
![]() |
![]() |
|
|