Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-14, 19:05   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)

Vi har heller aldri brukt så mye penger på en bil som S-Maxen. Det var mye rusk med flere av Oplene våre, dog aldri så jækla dyrt.
Men jeg elsker Forden når den først virker da.

Gammel 21-11-14, 21:37   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper inderlig at dette ikke bare er begynnelsen!

I farten husker jeg ikke hvor lenge nybilgarantien varer?

(Men nå har vi i hvert fall leiebilen til de får fikset den. Men for noe plunder!)

Gammel 21-11-14, 21:59   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Du har i alle fall reklamasjonstid på 5 år. Det har tatt noe for oss. Nå er riktignok vår bil fra 2008, men den er lite kjørt.
Jeg kjenner fortsatt på økoangsten da vi hadde den på service i høst. Da betalte vi over 25 000 kr. Det var inkl nye vinterdekk. Men det var noe skeivstillinger og slitte bremser og snacks.
Så fikk vi en oversikt på resterende som måtte byttes på neste service, og det kommer på ca 14 000 kr.

(Da passer det ypperlig at jeg fylte bensin på den forrige uke. Rakk heldigvis ikke starte motoren, så utgiften kom på kun 5000 kr. Egenandelen på slike idiååtfeil er på 6000 kr. Dette var selvforskyldt. Også den utgiften vi fikk forrige vinter da mannen prøvde seg på startskabler på batteriet...)

Gammel 21-11-14, 22:29   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Mondeoen vår fra 2012/2013 et sted har ihvertfall 5 års garanti.

Den har kosta oss (meg) en god del penger. Fordi størrelsen og jeg rett og slett ikke er kompatible. Dustebil. Men jeg ønsker meg s-max, jeg da. Tror jeg?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 23:51   #5
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke hatt problemer med vår S-max (2006-mod), for å ha det sagt.

Håper det ordner seg uten for mye kluss Polyanna!

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 00:09   #6
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Så kjipt med biltrøbbel, håper du slipper mer tull nå og blir like fornøyd som vi har vært i flere år.
Vi har faktisk aldri hatt noe problem med vår S-max, ikke med den vi har nå og ikke med den forrige heller.
Vi byttet forresten Ford-forhandler og dermed også -verksted etter den første bilen, vi var så misfornøyd med kundeservicen første gang.
Den Ford-forhandleren vi kjøpte vår nåværende bil av er helt super, vi får leiebil ved servicer og de er alltid positive og løsningsorienterte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 10:17   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Vi har ikke hatt problemer med vår S-max (2006-mod), for å ha det sagt.

Håper det ordner seg uten for mye kluss Polyanna!

Jeg skulle visst aldri skrevet dette. Rett før jul røk dieselpumpa, og med skifte av den, registerreima som må skiftes for å få pumpa bytta og nytt batteri beløp gildet seg til 30.000.

Enden på visa blir at vi skal bort på Ford i dag og signere på lånepapirene for en halvannet år gammel Ford Grand C-max istedet.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 18:04   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Mang skal ikke glemme rettighetene man har i kjøpsloven også knyttet til låneprodukt innenfor reklamasjonstiden. Og husk også at reklamasjonstiden på bil er 5 år - hva garantitiden er spiller således ikke noen stor rolle med mindre det ikke er bedre vilkår enn hva som ligger i loven når det gjelder konsumentkjøp.

Gammel 27-11-14, 22:36   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, mrc!

De har fortsatt ikke fått fikset den. De hadde fått delen, men fikk det ikke til å virke likevel, og ville måtte tilkalle hotline-hjelp fra Ford.

Har jeg noe krav på å få dem til å bytte verksted og få sendt den hit til røhneSelmer i Oslo? Jeg har blitt meget skeptisk til Bilia, kjenner jeg.

(Ikke for det, sist den var på service her i Oslo så startet ikke bilen etterpå, og de måtte ha en tre kvarters omstart på all elektronikken før de fikk liv i den igjen. Hjelpes, jeg skulle ønske Toyota hadde bil i den størrelsen vi trenger! Jeg savner en problemfri biltilværelse!)

Gammel 26-12-14, 17:28   #10
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Ordnet dette seg?

Jeg er så drittlei hele Forden nå at jeg hadde byttet den ut hadde det ikke vært for at vi har for mye lån på den.

Rett etter vi hadde den inne for å tømme tanken (still my bad), så begynte det å lukte diesel med ujevne mellomrom. Dette kjente jeg dagen etter vi fikk den igjen.
Viste seg at en slangedings lakk litt. Selve delen kostet ikke stort, men siden den lå midt i motoren så ble det en kjempejobb, og totalen ble på nesten 4000 kr. God jul, liksom.

Fortsatt gremmes jeg over de 14000 kronene vi må ut med til sommeren. Når det er fikset håper jeg alt fungerer som det skal frem til vi selger den!

Det er en 2008-modell, kjøpt i 2010. Vi har vel verkstedregninger på rundt 50 000 kr foreløpig. Minst.

Gammel 26-12-14, 18:50   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det tok en måned, men vi fikk den tilbake til slutt. Men bakluka jeg ba dem se på med det samme hadde de glemt. Så ny ventetid for å få fikse den på det lokale verkstedet her. Kjempepraktisk å kjøre rundt med bakluke som ikke lar seg åpne. De prøvde seg med at vi skulle komme tilbake etter 20. januar, men jeg ble litt morsk og sa at vi tross alt hadde sagt fra om dette på service, men siden de da ikke klarte å reprodusere feilen så ville de ikke bare skifte den ødelagte bryteren, og måtte altså vente til nå når den ikke virker i det hele tatt, så kunne de da for pokker ikke la oss vente en måned. Så da fikk vi tid lille julaften. Klokka 7. Bortsett fra at akkurat da mannen var på vei ut døra (på fridagen sin) så ringte de og hadde ikke fått delen likevel.

Nei, det blir Toyota igjen neste gang.

Gammel 20-01-15, 18:47   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det tok en måned, men vi fikk den tilbake til slutt. Men bakluka jeg ba dem se på med det samme hadde de glemt. Så ny ventetid for å få fikse den på det lokale verkstedet her. Kjempepraktisk å kjøre rundt med bakluke som ikke lar seg åpne. De prøvde seg med at vi skulle komme tilbake etter 20. januar, men jeg ble litt morsk og sa at vi tross alt hadde sagt fra om dette på service, men siden de da ikke klarte å reprodusere feilen så ville de ikke bare skifte den ødelagte bryteren, og måtte altså vente til nå når den ikke virker i det hele tatt, så kunne de da for pokker ikke la oss vente en måned. Så da fikk vi tid lille julaften. Klokka 7. Bortsett fra at akkurat da mannen var på vei ut døra (på fridagen sin) så ringte de og hadde ikke fått delen likevel.

Nei, det blir Toyota igjen neste gang.

Er det nå jeg skal dele vår Toyota Avensis historie? I allefall, så røyk partikkelfilteret når bilen var 5 år, dette fikset Toyota på garantien. Men det ble ikke bra, så tredje gangen vi var inne på 3 mnd, byttet de motor, også garanti (heldigvis). Etter ett år så begynner partikkelfilteret å fuske igjen, 4 til 5 ganger var vi inne, før verkstedet sa dette måtte byttes, og nå var de ikke så greie for de ville ha over 20 tusen for jobben. Vi syntes det kanskje var litt risky, men tanke på forhistorien, så vi foreslo heller at vi la ut bilen på Finn som delebil, med hele historien om alt som har vært feil, eller de kunne gi oss et bedre tilbud... Så nå er partikkelfilteretbyttet for 6000, og vi krysser fingrene for at motoren skal holde. Aldri mer Toyota. Det skal sies at dette er første årgangen med de nye dieselmotorene som kom for noen år siden, men OMG.

Gammel 26-12-14, 19:01   #13
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Vi skal nok ikke ha Ford igjen. Jeg liker bilen veldig godt når den først virker. God å kjøre, godt med plass. Men pokker ta, den er ustabil!

Herlig det dere opplevde der.

Gammel 26-12-14, 19:38   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, jeg er enig, rent sånn bruksmessig er den perfekt. Men servicen STINKER.

Gammel 20-01-15, 10:21   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt flaks med vår Ford skjønner jeg. Vi har en Grand C-max fra 2011/2012 og det har skjedd to garantiting:

- bakluka ville ikke lukke skikkelig (sånn motordrevet), det var en wire eller noe sånt som hadde løsnet litt, det brukte de nok 2-3 forsøk på å finne ut siden det ikke var en kjent feil, men det ordnet seg da feilen var registrert en annen plass og de fikk beskjed om hvordan de skulle fikse den
- rett før jul røyk girkassa, dvs. vi fikk ikke bilen i gir, etter 3 dager på verksted var den fiks ferdig, det var visst en sensor eller noe som hadde gått, gikk på garantien

Synes egentlig det er helt kurant, jeg er vel såpass pessimist at jeg ikke tenker at noe er feilfritt, men så lenge det ordnet seg såpass greit å raskt å få fikset var det ok. Bilen har vært på verksted på Bilia Lier og på Økern. Funket greit begge ganger.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 13:51   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har hatt flaks med vår Ford skjønner jeg. Vi har en Grand C-max fra 2011/2012 og det har skjedd to garantiting:

- bakluka ville ikke lukke skikkelig (sånn motordrevet), det var en wire eller noe sånt som hadde løsnet litt, det brukte de nok 2-3 forsøk på å finne ut siden det ikke var en kjent feil, men det ordnet seg da feilen var registrert en annen plass og de fikk beskjed om hvordan de skulle fikse den
- rett før jul røyk girkassa, dvs. vi fikk ikke bilen i gir, etter 3 dager på verksted var den fiks ferdig, det var visst en sensor eller noe som hadde gått, gikk på garantien

Synes egentlig det er helt kurant, jeg er vel såpass pessimist at jeg ikke tenker at noe er feilfritt, men så lenge det ordnet seg såpass greit å raskt å få fikset var det ok. Bilen har vært på verksted på Bilia Lier og på Økern. Funket greit begge ganger.

Om man er fornøyd kommer tydeligvis an på forventningene, ser jeg, for det er jo ikke SÅ ulikt vår erfaring, og jeg syns det er DRIT irriterende. :Tidligere Toyotaeier: :bortskjemt:

Gammel 20-01-15, 13:52   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Om man er fornøyd kommer tydeligvis an på forventningene, ser jeg, for det er jo ikke SÅ ulikt vår erfaring, og jeg syns det er DRIT irriterende. :Tidligere Toyotaeier: :bortskjemt:

Enig. Vi har en Avensis nå. Riktignok har det vært en del styr med den nå, men nå er den jo 8 år og har gått 100 000 i det minste. Jeg ser for meg at jeg uansett vil bli skuffet. Men vi må ha noe større.

Jeg er enig med Polyanna og synes 2 garantiting er mye, særlig når bilen må inn flere ganger før de finner det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 12:57   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er så utrolig fornøyd med vår Peugot 5008. Ikke noe rusk, annet enn det vi har laget selv ved å rygge i portstolper og støttemurer. Veldig god service hos Bertel O. Steen.

Gammel 20-01-15, 13:08   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Argh, vi tenker å kjøpe en S-max. Bør vi droppe det?
(ikke den mest oppløftende tråden)

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 13:12   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt, vi er veldig fornøyd med vår Mondeo, og kommer nok til å kjøpe S-Max neste gang.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.