Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sol og varme i vinterferien

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-14, 10:55   #1
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sol og varme i vinterferien

Sønnen min har fått en ide om at han ønsker seg tur til sol og sommer i vinterferien. Lurte på om jeg skulle ta han på ordet og ordne det i julegave til han og meg.

MEN - jeg har aldri reist sydover på den tiden av året. Hvor drar man for å være garantert sol og sommer en ukes tid i februar?

er det noen av dere kloke reiseglade FP'ere som har reisetips å dele. Gjerne helt ned på hotell som er bra.

I mitt hode er det liksom Kanariøyene som er varmt, men andre tips mottas med takk. Ikke spesielt fan av Kanariøyene heller skal det sies. Men bare vært på Tenerife to ganger før barn, og sånn passe fornøyd da.....

Takknemlig for tips

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 12:33   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Budsjett? Avreiseflyplass?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 15:59   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Jeg ville reist til Forida. Var på Gran Canaria i fjor (eller i år er det vel strengt tatt) , og det var helt greit. Men jeg tror ikke vi reiser dit på den tiden igjen, ikke varmt nok.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 09:31   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Vi stortrivdes på Gran Canaria, Arguineguin, i vinterferien for et par år siden. Sunwing Resort. Havet var dog ikke svært varmt, og det var litt store bølger, så vi holdt oss mest ved bassenget.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:28   #5
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Falt visst ut her (dødsfall og begravelse).
Vi tenkte billigst mulig, men vet at det koster litt i vinterferien. Så antar at vi må oppover mot 15-20 lapper for å komme oss avgårde.

Vi bor sentralt på Østlandet, så Gardermoen/torp/Rygge er aktuelt for oss.

Har hørt en del bra om Arguinegin, kanskje vi skal prøve det.

Dere som har vært i Florida, er det ikke lang reise bare for en uke. Er ikke så veldig aktuelt å be om fri fra skolen utover en dag eller noe slikt.....

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:37   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Florida er omtrent det dobbelte av reisetiden, litt avhengig av fly. Det beste er å reise direkte, men da er det begrenset hvilke avganger du kan finne.

Jeg ville ikke blitt skremt av reisetiden. De timene ekstra hadde jeg glatt sittet på fly, men jeg har litt dårlig erfaring med jetlag på retur fra USA og opplevd at det kan være vanskelig å snu døgnet når man reiser østover. Vestover har jeg god erfaring med.

Kapp Verde er et alternativ jeg ville vurdert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 19:11   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Jeg tok et kjapt søk og du får direktefly fra Gardermoen til Fort Lauderdale for dere to for i underkant av 12.000,- fredag til fredag (avreise kl. 15.45).
Drøye 10 timer til og 8,5 timer hjem. Siden det er nærmere 6 timer til Kanariøyene også er det ikke sånn voldsom forskjell.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 14:11   #8
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Tusen takk all :-)

vurderer virkelig Florida nå. Tenkt at det var litt for langt for oss.
men vi har en slektning som har leilighet der, så mulig vi får litt rimeligere bosted der også.

Var jo ikke avskrekkende priser heller med fly.

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 17:50   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Arguineguin er fint, men i vinterferien er du ikke garantert ordentlig varme der. Vi har vært der i vinterferien en gang og det frister ikke til gjentagelse siden det var altfor kaldt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 23:21   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.650
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Det er ingen garanti for varme i Florida i vinterferien altså.

De fleste spring breaks (mars) jeg hadde var ikke så veldig varme. Jeg har vært på stranden, ja, i bikini, på trass, for det det er det man gjør i spring break.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 14:41   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sol og varme i vinterferien

Syns GC er helt greit. Det er norsk sommer. Det er ingen garanti i Florida heller. For en ukes ferie synes jeg det er fint at reisetiden ikke er for lang. Men det er jo en smakssak, antar jeg. Det som er viktig på GC er at du reiser sør på øya. Arguineguin +/ - . Har ikke prøvd selv, men de sier at f.eks. Bahia Feliz er mer vindutsatt, og at det kan være delig på sommeren, men kan bikke over mot det kalde på vinteren.

Det er mye fint på GC. Ville tatt en tur til Palmitos Park, det er kjempefint. Har dere råd, spander på guttungen å svømme med delfiner. Må bestilles i parken, og det blir fullt ut over formiddagen, så gjør det med en gang. Koster en drøy tusenlapp for "full pakke" (kan kjøpe mindre, billigere pakker så man kan komme inn og klappe delfiner, få tatt bilde med dem og lære om dem). Barn som kjøper full pakke er også vanligvis invitert med på delfinforestilling som aktør i showet, det syns min var utrolig stas.

Jeg liker å ta en dag i Las Palmas også. Hop on- hop off- sightseeingbussen er fin, de har også norsk kanal i lydsystemet sitt. Ta en tur i gamlebyen der hvis man liker shopping (På andre siden av byen finner du senteret El Corte Ingles, og i gata utenfor er det Zara og flere andre kjedebutikker) - eller ta en tur på det flotte vitensenteret de har, det er med planetarium og alt. I Las Palmas er det også fint å ta en tur til Las Canteras stranden (4 km sandstrand) og gå på strandpromenaden der. Mye kafeer og restauranter, og også et fint konditori.

Kollkeitvtrafikk på GC er veldig greit, ingen vits i å betale turoperatører for opplegg som i stort sett er buss, det er så greit å gjøre det selv, at det er greit å ha friheten til selv å bestemme når man vil dra.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no