|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatSjetteklassingen har snapchat. Jeg har tatt meg av venneliste og instillinger, og hun kan ikke motta snapper fra folk som ikke er på vennelisten. Snap brukes mye til kommunikasjon med venninnene. Teksmeldinger er visst helt gammeldags, og de sender videoer til hverandre på snap i stedet. Hun har også instagram, og jeg har ingen skrupler med å gå inn og slette bilder hun har lagt ut om jeg ikke liker det. Det har skjedd en gang, og det var fordi du kunne se det rotete spisebordet i bakgrunnen.
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatKik har fått mye dårlig publisitet, så jeg er litt skeptisk til den. Den har forøvrig også 18 års aldersgrense. Barn mellom 13 og 18 år kan bare tegne konto etter samtykke fra foreldre. (Og det er det jo ingen som gjør, selvsagt, men det sier jo noe om hvilket marked de sikter seg inn mot, og hvilket ansvar de kan fraskrive seg.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatEnig med pøbelsara. Min 12-åring har begge deler. Instagram er jo greiere å kontrollere, hun har privat profil og får bare lov til å akseptere folk hun kjenner som følgere. På snap er det vanskeligere å holde kontrollen, men det er jo det "alle" bruker til å kommunisere med. De er overraskende bevisste på mulighetene for å lagre bildene, og tar screenshots i øst og vest, og de regner med at alle andre gjør det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchat
På Instagram er det mye som skjer i "direct". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Men kan man sende sånne meldinger til private profiler man ikke følger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eklektisk
|
Jepp. Det går. Testet nettopp, og sendte et uskyldig bilde til en her inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatJeg holder igjen når det kommer til min snart 10-åring (på tross av mye mas om å få lov), men en på 13 ville helt klart fått lov til å bruke begge deler.
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatMin 12-åring har hatt instagram et par år. I tillegg bruker hun Skype mye. For oss har det vært en super inngang til sosiale medier. Jeg har jo tilgang til mye av det hun og venninnene legger ut på insta og vi kan snakke om ting som er lurt og ikke lurt underveis. Skype brukes mest til snakke eller chatte med venninnene. Jeg husker at jeg satt ekstremt mye i telefonen med venninner i den alderen selv og Skype er jo sånn sett en del billigere.
![]() |
#10 |
Har diplom
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatDet er jo litt dumt. Får følge bedre med! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
Det må være en bug, for det går fint an her. Jeg kan gå inn og se bildene som ligger i Direct-innboksen når som helst.
![]() |
![]() |
#14 |
Eklektisk
|
Hm. Kanskje jeg må oppdatere appen min. Jeg får det i alle fall ikke til. Eller så kan jeg sikkert spørre elleveåringen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatHvis man tror det er noe som bør sjekkes så ber man om å få se, hvis ikke så respekterer man at man ikke får vite alt når de begynner å bli såpass store. Jeg sjekker bare hvis jeg har mistanke om at noe er galt, og det har ikke skjedd til nå, men hun vet at jeg sjekker hvis jeg vil og det har vi også en avtale om.
![]() |
#16 |
Eklektisk
|
Samme her. Men jeg vet at det sikkert skjer en del vage ting som ikke er heldige. Men det får man sikkert leve med. Og vi bør ikke vite alt heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har diplom
Nei, jeg sjekker ikke jeg heller altså - utover at jeg følger med på hva som er lagt ut, men det er jo greit å vite hva man skal gjøre hvis det er noe. Hun er enig i at jeg har lov til å sjekke hvis jeg vil - men det har ikke skjedd enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Dette.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellen på instagram og snapchatJeg er usikker på om jenta mi ville sagt til meg hvis hun følte noen gjorde noe kjipt mot henne. Jeg er ikke nødvendigvis redd for stygge kommentarer eller at bilder skal komme på avveie men vi har opplevd så lenge at venninnene hennes ikke svarer når hun sender sms, de ringer ikke tilbake, de "tror" at hun skal være sammen med noen andre når de går julebukk, på Halloween-festen, diskoteket osv. Slike ting er vanskelig å snakke om, og hun benekter selv mye av disse hendelsene. Ofte blir det brukt unnskyldning som at tlf var av, så ikke på tlf osv, men de bruker visst ipadene hele tiden og der har de snapchat og instagram.
![]() |
|
|