Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Crazy catlady skulle vært mitt nick

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-15, 11:31   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Crazy catlady skulle vært mitt nick

Føler for å skrive litt i dag jeg... Dere som følger meg på instagram vet jo at kattene mine betyr utrolig mye for meg...

Katter er herlige dyr... Jeg er vokst opp med katter og fikk selv katt da jeg flyttet hjemmefra. Det er noe spesielt med dem. De er sine egne sjefer på en måte, har stor personlighet, og de er så flotte å se på.

I begynnelsen av desember mistet vi vår kjære Sofus. Har fortalt om han før. ( http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=sofus
Han var helt unik, men i høst har han skrantet og vært dårlig og det viste seg at han hadde spredning fra den svulsten i magen(som jeg skrev om i posten over her), og han ble helt tussete i hodet. som en gammel senil mann... Det var det værste jeg hadde vært med på... satt og holdt han som en baby hos vetrinæren da de satt sprøyten og han sovnet inn på fanget.. Utrolig hvor knyttet man blir til dyrene sine altså.
RIP Sofus...

Vel... i august fikk vi Lilly. En nydelig crazy hunnkatt som livet opp hverdagen til sofus de siste mnd. Og oss.
Og en uke etter sofus forlot oss fikk vi tilbud om å ta i mot en forlatt hunkatt på 5 mnd. Så nå ha vi Lilly (Lilly Potter) på 8 mnd og Lucy (Lucy Pevensie) på 6 mnd.

Oskar på 6 år var veldig knyttet til Sofus. Vi fikk Sofus da oskar var 1,5 år og de to var raskt som erteris, så han tok det hele svært tungt. Men Lilly har steppet inn som en fantastisk erstatning.
Dette er det som fasinerer meg. At katter liksom velger seg en favoritt og sånn er det med den saken.
Hun behandler han helt annerledes enn oss andre. Hun er kosete og elsker oss også, men han.... han er bare helt spesiell for henne.

Lilly og Oskar har et fantastisk forhold. Når han kommer hjem fra skolen, uansett hvor tungt hun sover, spretter hun opp og løper mot døren til gangen. Når den åpnes, er hun som en hund. Opp på to, holder rundt han. Klemmer og gnir seg inntil ansiktet hans. Hver kveld, når hun hører han er ferdig på badet med tannpuss, går hun ut i trappen, følger han til sengen og det er da det begynner. Hun maler høyt med stemme... dere som har katter forstår sikkert hva jeg mener.. og krøller seg sammen oppe ved halsen hans og slikker og sutter på ørene hans. Jeg liker egentlig ikke at kattene går i sengen hans, pga hans astma, men det blir helt baluba om jeg lukker døren. Da hyler hun og klorer og hopper på døren hans. Jeg har prøvd og gitt opp.



Spenningen var stor om Lilly, den bortskjemte, kom til å akseptere Lucy, da vi hentet henne 10 desember. De første dagene var det mye knurring og fresing, men fra Lucy sin side. Hun hadde blitt funnet etter å ha gått ute i mange uker. så hun var engstelig og redd for å ikke få nok mat. Hun sov i begynnelsen ved matskålen for å passe på at ikke Lilly tok alt.
Men å se hvordan dette vennskapet har tatt seg opp, er utrolig rørende. Når Lilly var og ble sterilisert for et par uker siden, gikk Lucy og mjauet og ropte hele dagen.
De kan ikke skilles her inne. Da blir de sittende på hver sin kant av døren og mjaue. De herjer og leker sammen, og vasker hverandre, og krangler litt, lekesloss, snakker sammen og spiser sammen. Den ene må gjøre det det andre gjør. Det er helt komisk å se på.
Lilly er litt mer sjef, men virker som Lucy syns dette er helt ok akkurat nå. Hun sniker seg til sjefsplassen på toppen av klatrestativet i blant, men oppdager Lilly dette er hun kjapp med å få Lucy ned en etasje. hehe...


Blir spennende nå til våren når jeg skal begynne å slippe dem ut. De har liksom vært så fornøyd med å herje rundt i huset her, og nå er de begge sterilisert og vaksinert og klare for å utforske litt her ute. Men det er fortsatt så kaldt og jeg vil vente til våren.

Guri som jeg elsker dem...

Bilder følger:

Lucy, ca født 1/7-14(dato satt av vetrinæren):



Lilly, Født 17/5-14:



Kosejenter:


Kom deg ned fra sjefstronen:



kveldskos:

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 11:45   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.699
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Herlige bilder og historier! Jeg kan også ha det nicket, vi fikk nylig pus nr. 3 inn i familien.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 11:50   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Så fine katter
Jeg er selv utrolig knyttet til min hund og kan tenke meg at det er akkurat likens med katt. Katter er fine dyr.
Blir spennende for deg til våren de skal være mer ute ja.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 11:51   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Så fine katter og moro å lese om dem.

Jeg er også uendelig glad i våre to pusejenter og kan ikke forestille meg å leve uten katter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 12:06   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Så koselig å lese om så fine katter. Ja de er rare de dyra våre. Har blitt hundemenneske jeg nå, men katt vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 12:15   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick



Det er noe helt eget ved barn og dyr, og det båndet de knytter.

Vi fikk jo to nye pusunger ved nyttår, og den ene har fra dag en lagt sin elsk på Guttungen - står og mjauer ved døra hans om han har lukket seg inne på rommet, står og venter på ham på badet, mens han pusser tenna for kvelden, for katta vil være med i senga.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 12:41   #7
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Nydelige!
Katter er noe helt for seg selv, vi har to katter her i huset,jeg har skrekkelig lyst på nr 3.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 13:18   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Så herlig! Jeg er aktiv i dyrebeskyttelsen og omplasserer katter som hobby på fritiden, de er fantastiske skapninger, alle med sin helt særegne personlighet
Hjemme har jeg tre katter, men hvis alt går etter planen, er nummer fire i hus om bare 3 uker, jeg går bare og tripper rundt og gleder meg noe så sinnsykt

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 19:34   #9
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Så herlig lesning!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 20:41   #10
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick



Og jeg elsker katter, fantastiske dyr og herlig historie

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 20:50   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Så nydelige pusekatter, og liten skjønnas av en pode.
Så kos at du skriver og forteller. Katter er herlige dyr. Når en dag min kjære, gode vofse sier god natt, er det stor sjanse for at det kommer en pus eller to inn i huset.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 21:00   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Å så fine puser og fin historie. Jeg savner å ha katt, men mannen er allergisk, og jeg er ikke helt klar for å bytte han ut.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 23:52   #13
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Herlig historie!

Vi har også to pusejenter, og de er virkelig to vidt forskjellige personligheter.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 10:21   #14
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

Så fine!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 10:57   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crazy catlady skulle vært mitt nick

tusen takk...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no