Sv: Bøker lest i 2015
Januar:
1. Blodsporet til Santa Fe. (Kjell Hallbing)
2. Fables - Snow White. (Bill Willingham)
3. Akvarium (Gro Dahle)
4. Fables - Camelot (Bill Willingham)
5. Faen ta skjebnen (John Green)
Februar
6. Athenes merke (Rick Riordan)
Det er helt utrolig hvordan forfatteren holder koken over så mange bøker! Mange morsomme scener. Jeg lo for eksempel høyt av hvor komfortabelt det var om bord på skipet: "Madrassen og putene var fylt med pegasusdun (ingen pegasuser ble skadd under tilvirkningen av disse produktene, hadde Leo forsikret henne om), så de var superkomfortable."
Men det som gjør bøkene til hele litterære verk er selvfølgelig at de er befolket av virkelig mennesker om ikke karikaturer. Det er interessant å se hvor innsiktsfullt forfatteren skildrer personene i boken. (tatt i betrakting adersgruppen de er ment for) Tar med to sitater som illustrerer bra hva jeg tenker på.
Helten er ikke bare en helt, det er en splittelse mellom hans indre opplevelse og det han objektivt har oppnått: "Men Percy følte seg ikke mektig. Jo flere heroiske ting han gjorde, jo mer innså han sine egne begrensinger."
Jason oppdager at det har sine fordeler å være "kongen på haugen":
"Jason så forlegen ut, men han protesterte ikke. "I dette mannskapet på sju ... så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, Jeg er ikke vant til å være en av så mange, tja, likeverdige, Det føles som jeg svikter dere."