Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Utskiftbare strikkepinner - stiv kabel

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-15, 11:18   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Utskiftbare strikkepinner - stiv kabel

Jeg kjøpte et par interchangeables Cubics, men nå husker jeg jammen ikke hvilket merke (og er ikke hjemme så jeg kan sjekke). Kabelen er så stiv at det er vanskelig å strikke magic loop. Dere som bruker slike utskiftbare pinner, har dere erfaring med forskjellige merker? Er det flere merker som er kompatible med hverandre?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 11:27   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utskiftbare strikkepinner - stiv kabel

Cubics er vel Harmony woods sine. Jeg bruker Harmony Woods, eller Knit Picks som de ble kalt tidligere. Der er vaieren myk, selv om det skjer jevnlig at det er hakk eller at pinnen løsner mellom treet og metallet. Det er garanti, så jeg får byttet dem gratis. Ellers liker jeg også Addi Lace sine pinner.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:14   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utskiftbare strikkepinner - stiv kabel

Har du kjøpt dem i "nærbutikken" eller på nett fra utlandet? Jeg ser for meg at hvis jeg kjøper på nett så blir det vanskelig å få byttet på garantien.

Jeg synes den kabelen jeg fikk med var veldig tykk og stiv.

De verserer både som Knitters Pride og som Knit Pro. Men det er vel samme greiene. Men det finnes ikke noen andre, gjør det?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 15:25   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.617
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utskiftbare strikkepinner - stiv kabel

Jeg har hørt at noen legger nye rundpinner i varmt vann for å få dem mykere, kanskje det er verdt å prøve?

Knitter's Pride og Knit Pro er det samme, men de har visst forskjellig navn i USA og Europa. Hvis du kjøpte vaieren som tilbehør til Cubics, skal det vel være uproblematisk å få byttet den.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 18:08   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utskiftbare strikkepinner - stiv kabel

Hiya Hiya pinner er også veldig gode har jeg hørt. Myke vaiere og visstnok bedre overgang mellom pinne og vaier enn Knit Pro. Har ikke prøvd dem selv, men har absolutt tenkt å prøve dem.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no