|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er dine grenser..
Høres ut som vi har samme svigerforeldre. Vi ble ganske satt ut da vi ble invitert dit på middag på nyttårsaften, og det viste seg at vi måtte kjøpe inn og lage maten der.
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jada, mannen grillet, jeg lagde tilbehøret og sjonglerte ungene mens hun fikk lukt litt ugress.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Tja. Så lenge det ikke er noen «haker» ved det, om du skjønner. Om det er sånn at svigers hadde mye penger, og ønsket bidra, så ville jeg ikke nekte. Men om det er sånn at de vil betale for å kunne være med å bestemme og styre over min og min samboers liv, hus og eiendeler;
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
For meg er det inge forskjell på om det er svigers eller mine foreldre som eier halve huset mitt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Har de betalt ned hans del av boliggjelden over tid, uten at du har visst det? Om dere er gift, så syntes jeg det er et tillitsbrudd. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har felles økonomi, og det ville overhodet ikke være greit om partner fikk en hel bråte penger og ikke fortalte det. Men det hadde jo vært et problem i forhold til partner, og ikke hatt noe med svigers å gjøre selv om pengene evt kom fra dem.
|
|
|
#7 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva er dine grenser..Jeg ville ikke hatt noe som på noen som helst måte satte oss i gjeld til dem. Vi tar i mot moderate pengegaver. Som nå litt hjelp til konfirmasjon, men det er fordi de har gjort det samme med alle barnebarna, og vi har trang økonomi. Utover det får vi kun gaver jul og bursdag. De prøver å prakke på oss ting de er lei av, som møbler,men der har jeg vetorett.
|
|
|
#8 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva er dine grenser ...Vi er heldige og har rause svigerforeldre som gir oss større pengebeløp med ujevne mellomrom. De har svært god økonomi, unner seg det meste og vil gjerne dele med barn, svigerbarn og barnebarn også. Uten noen betingelser i det hele tatt. De liker rett og slett å overraske og glede oss. Det er gaver vi blir hoppende glade for og som det er enkelt å ta i mot. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
TittelTøs
|
Sv: Hva er dine grenser..Svigers, og spesielt svigermor, gir mye. Altfor mye! Uansett om det bedyres at det ikke er noen haker ved de (altfor) mange gaver og lignende, så føler jeg det slik. (Det er en "greie" med meg; jeg er vandt med fra mine egne foreldre (dessverre) at det alltid var en grunn.)
|
|
|
#12 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hva er dine grenser..Jeg har ingen. Kona får ta seg av denslags, hennes foreldre.
|
|
|
#14 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Samme her.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 29-04-15 kl 22:24. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva er dine grenser..Vi tar imot det meste. Svigermor har fått litt penger den siste tiden og har spandert tur på oss med Kielbåten. Nå til sommeren skal vi til syden, dette også spandert av henne. Hun har glede av å ha oss med, og gjør ikke forskjell på noen av oss, så da dynes jeg det er greit.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine grenser..Vi er heldige som har svigerforeldre med både god økonomi og store hjerter. Siden gavene ikke medfører noen form for forpliktelser tar vi imot og er glade for god hjelp. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Henger meg på her. Men jeg hadde nok blitt litt snurt om mannen fikk store beløp uten å si noe, ja!
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er dine grenser..Vi får aldri noe stort av noen av mine svigerforeldre (de er skilt og en av dem gift på nytt). Men vi får en del ting av mine foreldre. Pappa har betalt flybilletter for ungene et par ganger, og til høsten har mamma invitert oss med på sydentur hvor hun (og samboeren hennes) betaler både fly og hotell. Det er ikke det at vi ikke har råd selv, men de sier at de ønsker å gjøre det.
|
|
![]() |
|
|