Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-15, 13:45   #81
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.867
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg kjenner jeg driter i om ungene mine eventuelt skiller seg ut. Vi har på ingen måte dårlig råd, men det er ikke slike gaver vi ønsker å prioritere.

Det Hyacinth sa.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 13:47   #82
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.143
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Så man mangler verdier om man får store gaver?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 13:53   #83
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Så man mangler verdier om man får store gaver?

Det har ihvertfall jeg aldri sagt eller ment.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 13:55   #84
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.867
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Så man mangler verdier om man får store gaver?

Ikke jeg heller.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 10:59   #85
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Jeg synes generelt (altså ikke bare når det gjelder konfirmasjon) at folk henger seg for mye opp i hva andre bruker pengene sine på. Noen sparer til barna fra de blir født, og har kanskje kommet opp i et rimelig stort beløp når konfirmasjonsdagen kommer, mens andre ikke gjør det, og heller velger å gi en større pengegave til konfirmasjonen. Noen gjør ikke noen av delene, og det må da også være greit? Vi har valgt å spare litt (med trykk på litt) hver måned fra fødselen, og tenker at vi ønsker å hjelpe barna med sertifikat når den tid kommer. Til konfirmasjonen fikk eldste derfor "bare" klær, fest og en mindre pengegave (2000) fra oss. Jeg sier "bare" fordi vi sikkert har brukt rundt 25000 på konfirmasjonen når vi regner alt (invitasjoner, leie av lokale, catering, blomster, lys, annen pynt, takkekort etc.) med, og det er en stor utgift for oss. Å gi en større pengegave i tillegg, er dermed uaktuelt. Det betyr likevel ikke at jeg synes det er umoralsk om andre velger å gi mer til sin konfirmant enn vi gjør til vår.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no