Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Matpakker uten brød?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 09:31   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Storesøster var en periode veldig kresen og jeg ble lei av å få hjem urørte brødskiver i matpakken. Løsningen hos oss ble å lage ekstra stor middagsporsjon og så gi middagsrestene i matboksen neste dag. Hun spiste det kaldt, med stor entusiasme. Veldig greitt, og tidsbesparende fordi vi jo laget matpakken klar dagen før.

Hun elsker fremdeles å få middagsrester i matpakken.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:50   #22
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Lykke til med matpakkeutfordringen, Dragen

Her var det mange gode tips Så flott!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:57   #23
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Nyttig tråd! Mange fine tips her!

Vil berre sei at ein med cøliaki kan ikkje ete tortillas; dei vi får i Norge er bakt med kveitemjøl.

Albertine: dei muffins'ane skal eg prøve; tusen takk!

Hva med maistortilla, de gule. Er de med hvetemel også?

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:51   #24
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hva med maistortilla, de gule. Er de med hvetemel også?

JA, kan du tenke deg!! Eg blei så glad når eg fann dei, heilt til eg såg på innholdsfortegnelsen..

Eg har høyrt at tortillas EGENTLIG skal vere bakt på berre maismel. Har tenkt å prøve å finne ut om eg kan lage mine eigne.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:00   #25
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Du får tak i maismeltortilla, men du må lete. Alle butikker har ikke det.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:02   #26
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Macaronisalat med hjemmelagt kjøttboller eller annet digg!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:32   #27
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

JA, kan du tenke deg!! Eg blei så glad når eg fann dei, heilt til eg såg på innholdsfortegnelsen..

Eg har høyrt at tortillas EGENTLIG skal vere bakt på berre maismel. Har tenkt å prøve å finne ut om eg kan lage mine eigne.

Noe så dumt. Men jeg har sett forskjellige merker og typer. Feks har de hatt noen myke veldig gode på rema her i byen, de har jeg ikke sett på noen andre butikker. De er ferske, og helt annerledes enn andre jeg har sett. Jeg kan sjekke hva som står på dem. (har ikke hvete-allergiker, men en som ikke tåler egg, melk og fisk så jeg forstår frustrasjonen)

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:38   #28
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg kan sjekke hva som står på dem. (har ikke hvete-allergiker, men en som ikke tåler egg, melk og fisk så jeg forstår frustrasjonen)

Åh, takk; det hadde vore supert!

Eg har sett to-tre ulike merker med "maistortillas", men alle har hatt litt kveitemjøl i også.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:39   #29
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Åh, takk; det hadde vore supert!

Eg har sett to-tre ulike merker med "maistortillas", men alle har hatt litt kveitemjøl i også.

Jeg mener det skal finnes en "ekte". Den er vedlig diskre i innpakkningen. Tror de håndlages. Skal spørre mannen for det er han som kjøper de.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 15:48   #30
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Åh, takk; det hadde vore supert!

Eg har sett to-tre ulike merker med "maistortillas", men alle har hatt litt kveitemjøl i også.

Har sjekket, jammen var det hvetemel i tillegg til maismelet. Noe så dumt!

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:40   #31
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Har sjekket, jammen var det hvetemel i tillegg til maismelet. Noe så dumt!

Flott at du sjekket likevel. Tusen takk!

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:18   #32
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Har sjekket, jammen var det hvetemel i tillegg til maismelet. Noe så dumt!

Takk skal du ha! ja, det var vel som forventa.. Men eg såg at der er ei oppskrift bak på posen av sånn maismjøl som ein kan kjøpe i butikken. Skal prøve å bake sjøl. Det går jo, men litt dumt å stå og steike når det er så lettvint å berre kjøpe ferdige

Men sånn er det jo når ein har ein cøliaker i familien Heldigvis er eg glad i å lage mat, så det meste går fint. Uansett.. takk skal du ha for at du sjekka

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:41   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Middagsrester passer fint som lunsj. Det er bare vi Ola nordmenn som spiser så mye brød-matpakker. I andre land har de middagsrester, eller iallfall varm lunsj.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 10:48   #34
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Jeg putter nøtter, cherrytomater, gulrøtter, frukt ol i matboksen i tillegg til en skive. Så kan han plukke og spise det han vil ha og orker. Fungerer fint .

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 17:43   #35
Vårin
Trist
 
Vårin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 89
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Kan han spise cottage chees ? I tilfelle vet jeg om en god oppskrift på pannekaker.

Jeg tar gjerne i mot denne pannekake-oppskrifta

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 18:27   #36
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Kanskje du kan hente noe inspirasjon her?

http://www.vgb.no/14354/

(Jeg har forresten den matboksen, og den er litt ok hvis man skal lage "alternative" matpakker.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 18:30   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Her er en annen blogg med samme matboks, men denne er lavkarbo så her finner du iallfall INGENTING som innholder hvete:

http://www.vgb.no/20515/

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 18:31   #38
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakker uten brød?

Vi har forresten også denne boka, her er det også litt alternative matpakkeforslag.

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCC...p?item=1634008

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no