Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-15, 20:42   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Vi bor i rekkehus over 3 plan, egentlig hadde jeg håpet vi kome oss over i et hus før barna ble for store. Men tviler på at det skjer. Så vi bor vel her til vi ikke orker å gå i trapper mer...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 07:48   #2
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsket (og fremdeles elsker for såvidt) vår fantastiske leilighet på Frogner i Oslo med stor balkong (til den type bygårdsleilighet å være that is) og nok plass til både oss og overnattingsgjestene våre. Perfekt beliggenhet med lite støy til tross for at det var parallellgata til Bygdøy Allé, buss- og trikkestopp rett ved, cafeer og butikker nært og i det hele tatt. Jeg hadde sett for meg at vi skulle bo der mye lengre enn vi gjorde egentlig.

Men så ble svigers veldig klar for å flytte over i den berømmelige mer lettstelte leiligheten,*og vi måtte ta stilling til hvorvidt vi ønsket å ta over huset deres eller ikke. Min drøm har IKKE vært å ha hus med hage for å si det sånn, men mannen min sitt barndomshjem er virkelig fint. Så etter at han lovet meg på tro og ære at vi skulle fortsette avtalen mine svigerforeldre hadde med en gartner som kom og tok vare på alle frukttrærne og slikt, så lot jeg meg overtale. Det er mye å gjøre her, men jeg angrer virkelig ikke. Og siden dette er det huset det er (altså min manns barndomshjem), så har vi en langtidshorisont på å bo her uten tvil. Men ikke til vi blir båret ut, da dette huset overhodet ikke er livstidsvennlig kan man si. Det er knappast barnevognvennlig, så hvis en av oss havner i rullestol sliter vi nok litt uten å måtte gjøre noen seriøse grep (og slik jeg ser det; overgrep på det fine huset).

Gammel 16-05-15, 18:00   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Den med at voksne barn skal få komme heim, kva tenker dokke om det? Ser for meg at det er litt "kunstig" å ha eit rom ståande til kvart barn som en treng til jul og påske?

Uansett hvor vi bor når barna er store, så vil vi ha et gjesterom/kontor. Det betyr kanskje at vi ikke har plass til alle tre på overnatting samtidig, men om vi låner bort eget soverom vil vi i alle fall ha plass til to av dem (med familie) for en natt eller to.

For oss er det fullstendig uaktuelt å bo et sted på voksne, utflyttede barns primisser. Et hus er bare fire vegger, et hjem er de som fyller huset. Om de furter over at batndomshjemmet er solgt vil jeg begynne å lure alvorlig på dem, alle tre.

Vi søsken kom "hjem" samtidig noen få ganger i løpet av årene, jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene alle har overnattet samtidig i barndomshjemmet de siste 20 årene. Vi har aldri overnattet hos svigers samtidig med svoger & co.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.