|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?Er det bare jeg som ikke har kjøkkenmaskin og ikke ønsker meg det heller? Jeg (vi) fikk en til bryllupet for femten år siden. Den ble brukt én gang og gikk til loppemarkedet i fjor. (Det hører med til historien at moren min kjøpte den på nevnte loppemarked.) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?Jeg har en kjøkkenmaskin som er 30 år gammel og funker som snus!
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?Jeg hadde kjøpt meg ny seng. Eller kunst. Ønsker meg noe av Espolin Johnson.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?
Samme her. Og så fungerer jeg litt sånn at hvis "alle andre" skal ha Y-stolen (som jeg, som vanlig, ikke hadde hørt om før jeg leste om det her- FP fungerer som Innføring i Interiørtrender for en stakkar som aldri leser den type blogger og ukeblad, altså |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men sånn blir det her etterhvert også. Spør igjen om et år, om noen her ønsker seg Y-stolen, så får du mange "Nææh, den har jo alle andre." Ser det stadig vekk i tråder.
|
|
|
|
#9 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil definitivt ha Y-stolen om 1 år, det kan jeg garantere. :jepp: Det er en klassiker, og passer inn i vår stil. Jeg har likt dem i mange år, og det er ikke som følge av noen trend, det kan jeg forsikre.
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
"Alle andre skal ha"? Y-stolen er jo ikke akkurat noe nytt. Det er en urgammel stol. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Lignende, ja, men denne er spesielt fin. Faktisk.
|
|
|
#13 |
|
|
Det er ingen nyhet at svært suksessfull design som ble skapt på midten av forrige århundre blir kopiert, altså. Og man er ikke direkte en trendnisse fordi man setter pris på klassisk, god design og foretrekker originalen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?Jaja, en eller annen designer ler hele veien til banken, det er nå helt sikkert. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?For all del. Jeg har respekt for at andre har mer interesse for interiør og design enn meg, altså. Ikke sånn ment.
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?Jeg foretrekker bare at kjøkkenstolene mine ikke er altfor dyre. Ikke fordi jeg har tenkt å kaste dem og kjøpe nye etter to år, bare fordi jeg har en grense for hvor mye jeg betaler for en stol, rett og slett. Jeg har ikke problemer med at andre ønsker å betale mye, mye mer, de om det. Etter din logikk finnes det heller ikke trendnisser (de foretrekker bare god kvalitet og originalen) men det vet jeg ikke om jeg er helt enig i i alle tilfeller. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Tror ikke din og min logikk er kompatible når det kommer til dette, rine. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?Det er jeg enig i - men samtidig er det jo sånn at også gammel design går i popularitetsbølger, og denne er vel den nye gamle nye AJ-stolen akkurat nå. Det er jo ikke sånn at tusenvis av mennesker plutselig gjenoppdager klassikere samtidig hver for seg.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Det ante meg at det forholdt seg slik, men jeg har dessverre ikke lest nok Bonytt til å kunne slå i bordet med denslags fakta. Jeg hadde dog en svak erindring om at det var noen andre stoler (plastgreier?) som gjaldt for noen år siden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?Design er stas til markedet eksploderer av "kopier". Design er beskyttet i 25 år etter designerens død. Wegner døde i 2007. Så da er det kult i maks 15 år til. |
|
|
|
![]() |
|
|