Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva slags stoff bruker man på bringekluten?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-15, 00:07   #1
2013104
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 3
2013104 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva slags stoff bruker man på bringekluten?

Hei! Har veldig lyst å sy en bunad og tenkte jeg skulle begynne med å brodere bringekluten og belte først. Har lett litt rundt på nettet for å finne ut hvilket materiale man skal bruke, men finner ikke ut av det. Noen som kan hjelpe meg med det? Altså hvordan stoff man skal bruke? Er det samme som man har på vesten, lin, bomull?


Sist redigert av 2013104 : 04-09-15 kl 00:31.
2013104 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 07:05   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan stoff bruker man på bringekluten?

Det kommer helt an på hvilken bunad. Den jeg har er det samme stoff som på livet, og måtte kjøpes i spesialbutikk som selger, det gikk ikke an å få tak i på nett. Mitt er vevd ullstoff.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 08:56   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.075
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags stoff bruker man på bringekluten?

Er det Hardangerbunad? Da kan du ringe bunadsbua i øystese og spørre.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 08:58   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.936
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags stoff bruker man på bringekluten?

Jeg broderer bringeduk på stramei, og så blir den montert med samme stoff som i livet etterpå. Fanabunad. Jeg ville tatt kontakt med Husfliden og spurt der.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 16:38   #5
2013104
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 3
2013104 har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Hva slags stoff bruker man på bringekluten?

Tenker jeg skal sy meg en sunnhordalans bunad.
Høres ikke ut som en dum ide å ringe husfliden, så det skal jeg få gjort med engang

2013104 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 18:06   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags stoff bruker man på bringekluten?

Opprinnelig lagt inn av 2013104, her.

Tenker jeg skal sy meg en sunnhordalans bunad.
Høres ikke ut som en dum ide å ringe husfliden, så det skal jeg få gjort med engang

Belte og bringeduk til den bunaden broderes på samme stoff som livet. Det er veldig enkelt å brodere, men det kan være du trenger hjelp til montering, og pass på at du får riktig brodergarn.

Hvis du ikke får hjelpen du trenger på Husfliden kan du prøve Stoffbua: http://www.stoffbuabremnes.no

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 11:27   #7
2013104
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 3
2013104 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags stoff bruker man på bringekluten?

Husfliden var til lite hjelp, ville kun selge meg en ferdig montert bunad.... Så skal ta å høre med stoffbua

2013104 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no