|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Boblevotter fra KlompelompeJa, har noen strikket disse? Eller noe annet med bobler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boblevotter fra KlompelompeJeg bruker magic loop også på votter. Du strikker 4 masker i den samme masken uten å ta den av, strikk i tråden foran først, så den bakerste så den forreste og den bakerste til slutt igjen, så tar du av maska. Er litt knotete de første gangene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Boblevotter fra KlompelompeHar strikket bobleskjørt. Du finner videoer på boblestrikk feks her:
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Boblevotter fra KlompelompeNå er jeg mer enn gjennomsnittlig usaklig, men jeg kjenner jeg hadde hatt problemer med å forholde meg til noe som bar navnet Klompelompe.
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Boblevotter fra KlompelompeDu skal ikke slippe masken av pinnen, det stemmer det. Det skal strikkes fire masker i samme maske, og den eneste måten å gjøre det fint på er å strikke annenhver rett og vrang, for ellers så blir det bare kaos. Det er bare å prøve seg frem, det kjennes uvant ut, men du forstår hvorfor når du bare har gjort det en gang eller to. Og på votter har du bare rett, så da strikker du andre pinne i henhold til det i mønsteret.
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Boblevotter fra KlompelompeSjekk denne filmen, ca 30 sekund ut i filmen. Det er fra vrangen, men prinsippet er det samme.
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Boblevotter fra Klompelompe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
Takk. Det var forklarende. Men også her stikker det annenhver gang i bakre og fremre del av masken. Jeg stikker i fremre også når jeg strikker vrang, men bakfra. Så jeg ser ikke hvordan dette passer med at det i oppskriften står annenhver rett og vrang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Boblevotter fra KlompelompeMen det er vel strengt tatt eit instagram-/bloggnick som står bak boka. Moralen er: tenk gjennom skrivemåten til nicket du vel, i tilfelle du blir oppsøkt av eit forlag som vil publisere bloggen din.
![]() |
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
Nei, sikkert ikkje. Men det som ligg på instagram har eit veldig feminint preg og eg strikker stort sett til gutt.
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
Rompestompeshortsen er fin for gutter. Men ellers enig. Vottene tenkte jeg prøve meg på som julegaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|