Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-15, 23:15   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.975
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Ja, jeg er altså ikke helt inne i den rette sjargongen som dere ser Det åpenbarte seg plutselig to stikkontakter som må flyttes i prosjekt soverom til poden, og det må skje nå. Kan man selv skru dekslene av og "plombere" den, sette på flatt deksel og tilkalle elektriker først når sengen er montert opp? Mannen mener han kan gjøre det, men vet det er blitt strengere med slikt nå.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 23:26   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Det jeg finner på et kjapt søk her, er at man har lov til å skifte deksel på stikkontakter selv. Da antar jeg at det også er lov til å fjerne stikkdekselet og sette på et lokk.

Det jeg derimot er i tvil på, er om det holder med dette lokket, eller om de da åpne polene inni veggen skal sikres på annen måte i tillegg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 23:44   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.975
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Takk, Carrera. De må vel ha på seg noen plugger vil jeg tro? Mener jeg har sett noe sånt på tidligere "blindede" kontakter. Vi har en slik på kjøkkenet. Vi kan jo bare åpne den å se. Det er gjort av elektriker. Håper vi slipper med elektriker i kun en omgang. Det var ikke akkurat den utgiften vi hadde tenkt på toppen av alt annet

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 23:56   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Jeg vet ikke om de må plugges. Jeg har skrudd ned et utall deksler i forbindelse med maling her, men har ikke sett så godt inni der. Liker ikke å skru ned slikt, så jeg gjør bare det jeg må

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 00:15   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.975
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg vet ikke om de må plugges. Jeg har skrudd ned et utall deksler i forbindelse med maling her, men har ikke sett så godt inni der. Liker ikke å skru ned slikt, så jeg gjør bare det jeg må

I know Vi burde uansett ha en elektriker til litt andre småting her, så da får vi gjort det også, men greit om vi kan ordne det første selv så vi slipper å vente på at en elektriker har tid. Det er noe med å få gjort ting når man har bestemt seg for det Hvis ikke så kan man jo risikere at ting ikke blir gjort må vite

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 00:18   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Kjenner til det der. Mannen har lagt ned totalforbud mot å male rundt stikkontakter her i huset. Noe jeg er helt enig i, for det blir ikke pent.

Da har jeg et enkelt valg når jeg får kicket på å male. Jeg bare MÅ skru ned da, selv om jeg hater det aldri så mye. Og for all del...eg har jo lært at strømmen inni der faktisk ikke kommer hoppende ut og tar meg når jeg nærmer meg. Man skal faktisk være ekstremt uforsiktig for at noe skal skje.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 17:45   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.519
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Er vel "bare" å surre ekektrikertape rundt enden av ledningene inni boksen? Tror det var slik det ble gjort hos meg av en el-kyndig person. Så ikke ledningsendene kommer i kontakt med hverandre eller evt metall inni der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 17:59   #8
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Kan og kan, jeg er usikker på loveligheten men om du isolerer dem slik som -ea- sier her, enten med tape eller en i hver sin slik klemme.



Så skal du være trygg, husk å slå av sikringen når dere kobler i fra.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 20:11   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.519
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stikkontakter: Kan man "lukke" dem selv?

Har en boks med løst lokk her. Måtte ta en titt. Der er sånne klemmer som Frøy viser, den jobben er gjort av el-firma.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no