Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Strikka skjørt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-15, 19:27   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.372
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Strikka skjørt

Jeg er ikke noen skjørtedame, og med mine ridebukselår (dere hører kompleksene lang vei?!) er det sånn at det føles som skjørt gjør meg veldig mye større.

I dag fikk jeg låne et strikka skjørt i en fasong som antakelig er det som kalles blyantskjørt. Det var veldig behagelig, og med tjukk strømpebukse under og lang bluse over, følte jeg meg faktisk vel. Dette kunne jeg klare å gå med.

Jeg har lett på Zalando.no, men fant ikke noe som ligna (eller strikka skjørt i det hele tatt), og lurer på om noen har forslag til merker jeg kan lete etter, eller nettsider som er fine?

Størrelse er 46-48.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-15, 19:40   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikka skjørt

Akkurat nå er det innmari poppis å strikke sitt eget skjørt. Særlig sikksakk-skjørtet til Klompelompe.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-15, 20:06   #3
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.372
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Strikka skjørt

Godt forslag, jolie, men jeg er ikke spesielt god til å strikke. Eller helst; jeg synes ikke at det er noe gøy!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-15, 21:11   #4
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 979
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikka skjørt

Har kjøpt et superfint ullskjørt fra MetteMøller, på salg nå i høst i nettbutikken. Ellers synes jeg Woolland.no har mye fint, og vurderer å kjøpe noe derifra.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-15, 21:14   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikka skjørt

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Akkurat nå er det innmari poppis å strikke sitt eget skjørt. Særlig sikksakk-skjørtet til Klompelompe.

Vet du hvor man får tak i oppskrift?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-15, 22:10   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikka skjørt

Oppskrifta på sikksakkskjørtet finnes kun i boka deira.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 13:53   #7
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Strikka skjørt

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg er ikke noen skjørtedame, og med mine ridebukselår (dere hører kompleksene lang vei?!) er det sånn at det føles som skjørt gjør meg veldig mye større.

I dag fikk jeg låne et strikka skjørt i en fasong som antakelig er det som kalles blyantskjørt. Det var veldig behagelig, og med tjukk strømpebukse under og lang bluse over, følte jeg meg faktisk vel. Dette kunne jeg klare å gå med.

Jeg har lett på Zalando.no, men fant ikke noe som ligna (eller strikka skjørt i det hele tatt), og lurer på om noen har forslag til merker jeg kan lete etter, eller nettsider som er fine?

Størrelse er 46-48.

Det skjørtet du lånte, spurte du hvor det var kjøpt, eller var det selvstrikket?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 19:43   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.877
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikka skjørt

Bare husk å kjøp skjørt som er foret eller så kryper det oppover lårene når du går.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 22:21   #9
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.372
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Strikka skjørt

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Det skjørtet du lånte, spurte du hvor det var kjøpt, eller var det selvstrikket?

Har funnet ut at det er Close to my heart.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 22:22   #10
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.372
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Strikka skjørt

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Bare husk å kjøp skjørt som er foret eller så kryper det oppover lårene når du går.

Smart. Men da blir det vel mye mindre føyelig etter kroppen?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 22:35   #11
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.273
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikka skjørt

Underskjørt! Funker som gull. Eller som et glidesjikt mellom strømpis og strikk, som min indre ingeniør ville sagt.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 16:16   #12
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikka skjørt

Her er en del som er strikkede fra Zalando:
https://www.zalando.no/reco/nuemph-r...-q11.html?t=ci
Ikke alle er akkurat det du er ute etter, men noen kan kanskje passe?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 21:46   #13
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.372
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Strikka skjørt

Jo, der var det flere fine. Men jeg kjenner at min indre selv-kritiker forteller meg med høye ordelag at dette kan du ikke gå med! Kanskje jeg bare må legge skjørtetanken på hylla.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 10:01   #14
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Strikka skjørt

Jeg synes ikke du skal gi opp nei. Du prøvde jo ett som kunne funke? Start jakten på et tilsvarende eller akkurat det samme.. Lykke til.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 12:40   #15
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.273
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikka skjørt

Jeg syns dessuten du skal begrave den indre nedsettende stemmen din, Engasjert. Jeg er overbevist om at du vil se smashing ut i det rette skjørtet!!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:29   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikka skjørt

Jeg er størrelse 44 og går med den typen skjørt, om det er noen trøst.

Av alle ting, så kjøpte jeg meg et veldig flatterende strikkeskjørt på Primark, om du skal til utlandet i nærmeste fremtid. Det var svart, i ribbestrikk og gikk opp til størrelse 48.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 12:39   #17
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.372
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Strikka skjørt

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg syns dessuten du skal begrave den indre nedsettende stemmen din, Engasjert. Jeg er overbevist om at du vil se smashing ut i det rette skjørtet!!

Snill er du iallfall

Men jeg leter videre, og setter pris på tipsene deres!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no