|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paris - hva skjer?Forferdelig! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paris - hva skjer?Grusomt rett og slett! En tidligere kollega er i Frankrike nå, i sommerhuset sitt, men heldigvis ikke i Paris.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Paris - hva skjer?Så koordinert...???
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Paris - hva skjer?Inagh sa det.
|
|
|
|
#6 |
|
Unik
Sv: Paris - hva skjer?Kjenner litt på samme underdekte redsel som da jeg leste et rykte om pst-truslene i fjor om norsk trussel. Ikke mot store folkemasser, men mot enbolig med hvilken som helst norsk familie -på verst tenkelige IS-måte.Jeg nekter å la det styre meg. Men så blir jeg littredd likevel. Ikke for islam, men for De Gale.
|
|
|
#7 |
|
villende
|
Sv: Paris - hva skjer?Herregud. Det er så fælt. Så grusomt. Og så skrekkelig skummelt i all sin uforutsigbarhet. Hva i all verden kan vi gjøre for at de unge menneskene våre ikke skal havne i klørne på og bli hjernevasket av de gale, gale menneskene som setter dem opp til å gjøre noe slikt. Jeg kjenner at jeg får et akutt behov for å få opp integreringstiltakene, få de positive kreftene på banen og få skremt mørkemennene hjem til skyggene de hører hjemme i. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Unik
Sv: Paris - hva skjer?Jepp. Iqra skal absolutt inviteres hjem i neste uke fra barnehagen. Nå har vi snakket om det i noen uker (med mye på tapetet), nå må det settes ut i livet. Jeg føler for å si til de jeg kjenner som er muslimer at jeg absolutt ikke tar avstand fra dem. Likevel skulle det være så unødvendig å måtte si det.
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Paris - hva skjer?Jeg finner ingen medier som uttaler med sikkerhet hvem som står bak terroraksjonen. Noen som vet?
|
|
|
#11 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Paris - hva skjer?
CNN skriver at amerikanske eksperter mistenker tidligere Syriakrigere, såkalte "returnees". Hva dette baseres på vites ikke. Det er vel ny nyhetssending på NRK nå straks. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Paris - hva skjer?TV2 har Nyhetsvarsel istedenfor ordinær sendeplan. Men jeg blir bare irritert over alle dumme spørsmål en journalist kan få seg til å spørre. Men de må vel spørre om noe for å holde sendingen i gang.
|
|
|
#13 |
|
Unik
Sånn er det vel alltid. Tiden går, de har folk på øret samtidig som de er direkte og ting skjer og det er lommer med tid. Men bedre enn NRK (for min del) som fortsatte sine underholdningsprogrammer, når jeg ønsker info).
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Paris - hva skjer?Noen tragiske og patetiske folk er de uansett hvem de er. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Paris - hva skjer?Is drepte 41 og skadet flere hundre i Beirut torsdag, de drepte var alle muslimer. Just sayin. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Paris - hva skjer?Erna og Jonas var dratt ut fra fest så det ut til, de svarte godt, men kan ikke ha vært helt edru? Ikke for at det har noe å si, men så ubehagelig å måtte stå i en slik situasjon. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Jeg har familie so m har hatt det slik i åresvis. De drikker seg uhyre sjelden/aldri dritings, og ja det er ubehagelig, for eksempel når noen ringer kl 23 på nyttårsaften. Man blir fort edru når adrenalin kikker inn og stort sett går det greit. Hvis ikke har men selvinnsikt til å ikke være tilgjenglig på en time eller tre.
|
|
|
#18 |
|
Unik
... og en ting til; når de har vært i middager på slottet, ved statsbesøk og i NHOs årsmiddag - så er de på jobb. De drikker da også veldig med måte. Det vil jeg tro mange andre sentrale politikere gjør. (Diplomati er ikke bare drinker, som mange påstår).
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Paris - hva skjer?Uff, ja. De er vel drillet på det meste av situasjoner. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
Sv: Paris - hva skjer?Jeg vil bare påpeke at jeg tror terrorister ofte ønsker å ta "æren selv" og ikke skylde på andre. De er ikke vanlige kriminelle som vil slippe unna, de vil dø med stolthet og at folk skal vite hva de har gjort.
|
![]() |
|
|