Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor finner man en barnevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-15, 22:57   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.979
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor finner man en barnevakt?

Ja, det lurer jeg på. Har foreldre her, men pga sykdom der er det ikke aktuelt for dem å passe på en god stund. Hvor i all verden finner man barnevakter?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 23:00   #2
Timar
Klar
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.639
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Jeg la ut annonse på nettsiden til lokalavisa, og fikk mange treff. Deriblant ei veldig kjekk jente som kom på "visning" og ble en hel ettermiddag og kveld og til og med la ungene mine, uten at det var avtalt. Så det er absolutt verdt et forsøk

Eventuelt snakke med naboene og høre om de vet om noen? Jeg prøvde det først, men uten hell. Alle her har visst besteforeldre som stiller opp

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 23:28   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.979
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Ja, kanskje høre om noen naboer vet noe. Eldste går i korps, så jeg lurte litt på å sjekke om det er noen ungdom der som er litt interessert. De er ikke helt fremmede.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 23:35   #4
Timar
Klar
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.639
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, kanskje høre om noen naboer vet noe. Eldste går i korps, så jeg lurte litt på å sjekke om det er noen ungdom der som er litt interessert. De er ikke helt fremmede.

Jeg spesifiserte at jeg ønsket en voksen ungdom fra nabolaget i annonsen vår. Og ba om referanser. Det viktigste er å finne en som kan å håndtere unger og er glade i dem. Og slike finnes det heldigvis mange av Og bonus hvis de har oppegående foreldre i umiddelbar nærhet..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 00:03   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.245
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Jeg har brukt kusinen min, men tenkte å forhøre meg med foreldre i klassen og folk på jobb for å finne aktuelle barnevakter. Kusinen min flytter nemlig snart.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:51   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.877
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Vi har aldri bodd nær besteforeldre eller annen familie, så vi har vært avhengige av å finne flinke barnevakter der vi har bodd. Vi har god erfaring med lapper på butikken, på ungdomsskole/videregående i nærheten og annonse i lokalavisen. Også lurt å høre med naboer, venner og foreldrene til barnas venner om noen vet om noen. Storesøsken til barnas venner er et godt tips. Lykke til!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:53   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.576
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Sjekk også om det finnes kjøp/salg/tjeneste-sider på FB for området.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:53   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Venner med litt eldre barn ?
Facebook gruppe for nærområdet?
Oppslag på Universitetet, førskolelærer/eller lærerstudenter?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 11:22   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.979
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Venner med litt eldre barn ?
Facebook gruppe for nærområdet?
Oppslag på Universitetet, førskolelærer/eller lærerstudenter?

Gode tips!

Eldste har en venninne som har en søster i 8. klasse. De er fire barn, så hun er godt vant med barn. Har lurt litt på å høre med henne. Er hun for ung? Kunne godt hatt en litt eldre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 12:21   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Gode tips!

Eldste har en venninne som har en søster i 8. klasse. De er fire barn, så hun er godt vant med barn. Har lurt litt på å høre med henne. Er hun for ung? Kunne godt hatt en litt eldre.

Enig med deg i det. Det er veldig varierende hvor modne og ansvarsfulle de er i den alderen. Ville tatt en prat med henne. Og så tenker jeg det er avhengig av hvor lenge og når på døgnet barnevakten skal brukes

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 12:43   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.563
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Jeg bruker min 13-åring som barnevakt for niåringen. Går helt fint. Men det er jo litt annerledes når de er søsken. Hun har også sittet barnevakt en hel kveld/natt/morgen for en på halvannet år sammen med en venninne, jeg syns det var litt vågalt, men hun hadde lyst og det gikk helt fint. Det var tremenningen til venninnen eller noe.

Så jeg tror 13 er stort nok, men det kommer jo an på både barnevakt og barna som skal passes.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 13:58   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.951
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner man en barnevakt?

Har fått barnevakt tre ganger, en gang ved lapp på oppslagstavla på skole, en gang ved annonse i avisa og en gang ved å bare si på Facebook at barnevakten hadde sluttet. Fikk umiddelbart tilbud om døtrene til to bekjente fra gamle dager. Fungert fint. Har bare hatt barnevakt 16+, da. Også hatt student med egen bil, det var stas. Fikk hentet i bhg. Hun jeg har nå går på vgs, og gjør lekser når hun er hos oss.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no