Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du kunst på veggen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-15, 14:14   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kunst på veggen?

Tja. Ikke i den store prisklassen kanskje, men har ett Marianne Aulie-bilde, og så har jeg 2 bilder fra lokale kunstnere fra Trondheim. Jeg er med i kunstklubben på jobb, hvor det max kan være 100 medlemmer, og 1 kunstner fra område lager bilde hvert år. Det er litt gøy synes jeg. I tillegg har jeg kjøpt et på Fineart.

Jeg har ikke prioritert kunst til 8000 kr nå, men jeg kunne godt gjort det om økonomien var sånn at jeg hadde mulighet for det, men jeg velger heller noe annet å bruke det på nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 14:23   #22
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Vi fikk en masse gavekort på Kunstnerforbundet i bryllupsgave, og brukte lang tid på å velge ut et trykk vi likte godt nok til å ha på veggen. Det bildet er jeg veldig glad i. Ellers henger det originaler av Thore Hansen (elsk!) og et par trykk av en ganske ukjent amerikansk kunstner/illustratør/forfatter som har en humor i bildene sine jeg setter stor pris på. Det kommer sikkert opp mer etterhvert også, vi kjøper iblant ting vi liker på utenlandsturer, men vi er dårlige til å henge opp. Jeg har arvet et anegalleri som sikkert også burde opp, men i praksis kjenner jeg jo ikke disse menneskene (tipp-tipper og denslags) så det sitter litt langt inne...

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 14:24   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har faktisk en del kunst. Men det er stort sett gaver, pluss bilder fra kunstnere vi kjenner (vi er heldige sånn!) Hvertfall det ene bildet vet jeg er i den prisklassen du nevner, og det er ikke noe vi foreløpig hadde tatt oss råd til å kjøpe selv.

Gammel 14-12-15, 14:25   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det har jeg, ganske mye også faktisk. Mesteparten er fått i gave, bryllup, jul og slike ting.

Gammel 14-12-15, 14:34   #25
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nei, har ikke noen store verdier.
Vi har et stort bilde/trykk av Jakob Weidemann. Og så har mannen et arvemaleri etter besteforeldrene sine men aner ikke om det er noe av verdi eller om det er en litt kjent kunstner.

Vi er ikke interessert i sånt heller og har ikke peiling.

Gammel 14-12-15, 14:37   #26
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har vi en del av. Noe koster veldig mye (fra kjent kunstner i familien), annet litt rimeligere. Vi har fått noen pengegaver opp gjennom, de har vi omtrent alltid kjøpt kunst for. Det samme gjorde vi til begge barna, kjøpte kunst i dåpsgave. De bildene er selvsagt deres når tiden er inne.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 14:38   #27
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et trykk som er laget av ei venninne, kosta meg 800,-, også har jeg to malerier malt av en tatovør, kosta meg 8500,- for begge.

Gammel 14-12-15, 14:51   #28
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg har et usignert prøvetrykk (litografi) av Haaakon Bleken. Men det har ikke kommet opp på veggen ennå.Har tross alt bare bodd her i 5 år.

Gammel 14-12-15, 14:56   #29
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et trykk som vi fikk til bryllupet. Det kostet et par tusen (men vi fikk velge det ut selv). I tillegg har jeg to unike orginaler, olje på glass, som jeg fikk en god deal på direkte fra kunstneren. Svigermor maler og tegner en del, så vi har noe av henne, og så har jeg 2 store kull- og kritt-tegninger som Knotten har laget ifb. kunstprosjekt som er råflotte. Og en odd samling tegninger, bilder, rammer og et stort lerret fra Ikea.

Gammel 14-12-15, 14:56   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kunst på veggen. Er med i kunstklubb på jobb og har fått virkelig flotte bilder. Vi har fåttNupen (verdi ca 10000), Gullvåg og Bleken, samt noen litt mer "smale" kunstnere.

Jeg kunne gladelig kjøpt noen av bildene til fullpris. (Tor-Arne Moen som jeg ser koster 3700 uten ramme) - Jeg vurderer faktisk å kjøpe et bilde til fra samme serie.

Jeg har også rammet inn tegninger fra en venninne, samt fra gutta boys.

Gammel 14-12-15, 15:07   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun i plakatform. Skulle gjerne hatt originaler, men det er ikke noe jeg kan prioritere økonomisk. (Jeg har noen små bilder av anerkjent kunstner han malte kun til meg da, kom jeg på nå. ) Er forholdsvis ofte på gallerier, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 15:16   #32
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 2 bilder som går under definisjonen kunst. Det ene kostet 9000 for 10
år siden, det andre ver jeg ikke, siden det var en gave.

Gammel 14-12-15, 15:23   #33
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veggene mine er fortsatt bare, det har liksom ikke blitt hengt opp noe etter at vi flyttet inn for to år siden. Vi har et stort bilde av Vebjørn Sand som sikkert var dyrt (gave). Men det ligger på loftet, det er ikke helt vår greie.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 15:23   #34
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Har noko kunst, eit av dei er definitivt over prisgruppa du nemner, dei andre er mindre, og i lågare prisgruppe. Tre av bileta våre er måleri, utanom dette har vi nokre nummererte trykk.

Gammel 14-12-15, 15:34   #35
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke så mye som koster mye. Minner fra her og der. Hadde økonomien vært litt bedre kunne jeg kjøpt noe til 8000,- hvis det var et bilde som ga meg noe ekstra. Vi har forresten en original skisse av Don Rosa, kunne sikker fått noe for den i engere kretser.

Gammel 14-12-15, 15:45   #36
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både mannen og meg er medlemmer i kunstforeninger på jobb, så bortsett fra en vegg med barnebilder så er stua, og delvis gangen full av bilder derfra.
Synes det er kjempekjekt jeg, for jeg er av typen som nok ikke hadde brukt så mye penger på et bilde om vi ikke var medlem.

Gammel 14-12-15, 15:53   #37
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har noe kunst som vi har betalt noen tusen for. Det er en norsk kunstner, aboriginalkunst fra Australia som vi fikk ettersendt, kunst fra en lokal kjent kunstner på Maldivene og litt sånt. Et par bilder fra Lisboa og et fra Gran Canaria har vi og. Dette er ting som da er kjøpt i butikker som selger kunst. Ellers er det kart over CERN, bilder av unger, bryllupsbilde og litt annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 16:00   #38
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noe kunst, ja. Men ikke noe jeg har betalt for. Et trykk av en nokså kjent kunstner som jeg har fått i gave, flere akvareller etter min bestefar (vet ikke hvor kjent han var, men han holdt nå utstillinger), en akvarell som en onkel har malt, et par små akvareller jeg har fått i gave når familie har vært på ferie og et stort maleri som jeg fikk i gave av min stemor. Hun selger lignende malerier for ca 15 000 kr så det er det mest verdifulle jeg har.

Hadde jeg hatt råd og fant noe jeg virkelig likte kunne jeg sikkert ha spandert noen tusen på et kunstverk.

8000 syns jeg ikke var voldsomt dyrt, men kan forstå at noen som ikke interesserer seg for kunst syns det er mye.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 16:25   #39
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Har 3 bilder i stua som jeg har fått av foreldrene mine. Og et arvet bilde fra farmor og farfar i gangen.
Kunst til 8000,- har jeg ikke mulighet til å kjøpe. Men hadde jeg hatt råd, så så kunne jeg nok brukt penger på kunstverk ja.

Gammel 14-12-15, 16:26   #40
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Vi har et par malerier, aner ikke om kunstneren er nevneverdig anerkjent, jeg plukket dem opp på konkurssalg hos et galleri. Originalpris var sånn i 4000-kronerssjangeren, men verdien er vel det man gir.

Og så har vi noen street art-reproduksjoner kjøpt for niks og nada, og litt artsy fotografi som heller ikke kostet noe.

Jeg hadde glatt betalt 8000 for et bilde til stua om det var noe jeg følte jeg hadde penger til overs til. Jeg vurderer å kjøpe et maleri som ligger på rundt 3-4000, men somler vel antagelig slik at jeg kan ønske meg det til en eller annen halvrund bursdag i stedet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.