|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Tja. Ikke i den store prisklassen kanskje, men har ett Marianne Aulie-bilde, og så har jeg 2 bilder fra lokale kunstnere fra Trondheim.
![]() |
#22 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi fikk en masse gavekort på Kunstnerforbundet i bryllupsgave, og brukte lang tid på å velge ut et trykk vi likte godt nok til å ha på veggen. Det bildet er jeg veldig glad i. Ellers henger det originaler av Thore Hansen (elsk!) og et par trykk av en ganske ukjent amerikansk kunstner/illustratør/forfatter som har en humor i bildene sine jeg setter stor pris på. Det kommer sikkert opp mer etterhvert også, vi kjøper iblant ting vi liker på utenlandsturer, men vi er dårlige til å henge opp. Jeg har arvet et anegalleri som sikkert også burde opp, men i praksis kjenner jeg jo ikke disse menneskene (tipp-tipper og denslags) så det sitter litt langt inne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, vi har faktisk en del kunst. Men det er stort sett gaver, pluss bilder fra kunstnere vi kjenner (vi er heldige sånn!) Hvertfall det ene bildet vet jeg er i den prisklassen du nevner, og det er ikke noe vi foreløpig hadde tatt oss råd til å kjøpe selv.
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, det har jeg, ganske mye også faktisk. Mesteparten er fått i gave, bryllup, jul og slike ting.
![]() |
#25 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Nei, har ikke noen store verdier.
![]() |
#26 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, det har vi en del av. Noe koster veldig mye (fra kjent kunstner i familien), annet litt rimeligere. Vi har fått noen pengegaver opp gjennom, de har vi omtrent alltid kjøpt kunst for. Det samme gjorde vi til begge barna, kjøpte kunst i dåpsgave. De bildene er selvsagt deres når tiden er inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har et trykk som er laget av ei venninne, kosta meg 800,-, også har jeg to malerier malt av en tatovør, kosta meg 8500,- for begge.
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har et trykk som vi fikk til bryllupet. Det kostet et par tusen (men vi fikk velge det ut selv). I tillegg har jeg to unike orginaler, olje på glass, som jeg fikk en god deal på direkte fra kunstneren. Svigermor maler og tegner en del, så vi har noe av henne, og så har jeg 2 store kull- og kritt-tegninger som Knotten har laget ifb. kunstprosjekt som er råflotte. Og en odd samling tegninger, bilder, rammer og et stort lerret fra Ikea.
![]() |
#30 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har kunst på veggen. Er med i kunstklubb på jobb og har fått virkelig flotte bilder. Vi har fåttNupen (verdi ca 10000), Gullvåg og Bleken, samt noen litt mer "smale" kunstnere.
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Kun i plakatform. Skulle gjerne hatt originaler, men det er ikke noe jeg kan prioritere økonomisk. (Jeg har noen små bilder av anerkjent kunstner han malte kun til meg da, kom jeg på nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har 2 bilder som går under definisjonen kunst. Det ene kostet 9000 for 10
![]() |
#33 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Veggene mine er fortsatt bare, det har liksom ikke blitt hengt opp noe etter at vi flyttet inn for to år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Har noko kunst, eit av dei er definitivt over prisgruppa du nemner, dei andre er mindre, og i lågare prisgruppe. Tre av bileta våre er måleri, utanom dette har vi nokre nummererte trykk.
![]() |
#35 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har ikke så mye som koster mye. Minner fra her og der. Hadde økonomien vært litt bedre kunne jeg kjøpt noe til 8000,- hvis det var et bilde som ga meg noe ekstra. Vi har forresten en original skisse av Don Rosa, kunne sikker fått noe for den i engere kretser.
![]() |
#36 |
Javel
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Både mannen og meg er medlemmer i kunstforeninger på jobb, så bortsett fra en vegg med barnebilder så er stua, og delvis gangen full av bilder derfra.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har noe kunst som vi har betalt noen tusen for. Det er en norsk kunstner, aboriginalkunst fra Australia som vi fikk ettersendt, kunst fra en lokal kjent kunstner på Maldivene og litt sånt. Et par bilder fra Lisboa og et fra Gran Canaria har vi og. Dette er ting som da er kjøpt i butikker som selger kunst. Ellers er det kart over CERN, bilder av unger, bryllupsbilde og litt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har noe kunst, ja. Men ikke noe jeg har betalt for. Et trykk av en nokså kjent kunstner som jeg har fått i gave, flere akvareller etter min bestefar (vet ikke hvor kjent han var, men han holdt nå utstillinger), en akvarell som en onkel har malt, et par små akvareller jeg har fått i gave når familie har vært på ferie og et stort maleri som jeg fikk i gave av min stemor. Hun selger lignende malerier for ca 15 000 kr så det er det mest verdifulle jeg har.
![]() |
#39 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Har 3 bilder i stua som jeg har fått av foreldrene mine. Og et arvet bilde fra farmor og farfar i gangen.
![]() |
![]() |
#40 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har et par malerier, aner ikke om kunstneren er nevneverdig anerkjent, jeg plukket dem opp på konkurssalg hos et galleri. Originalpris var sånn i 4000-kronerssjangeren, men verdien er vel det man gir.
![]() |
|
|