Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva har dere i julestrømpa og som gave for mandel i grøten?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-15, 18:57   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere i julestrømpa og som gave for mandel i grøten?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi har selvsagt tilfeldig på hvem som får mandelen! Jeg øser oppi små tallerkner, og putter mandelen i en av tallerknene, så kan folk forskyve seg/noen andre dele ut.

Det er slik vi gjør det. Jeg øser opp riskremen (vi har mandel i riskremen her) og legger en mandel oppi, så går jeg inn og min mor eller mann går på kjøkkenet og henter skålene og deler ut.
Vi har også en voksenpresang og en barnepresang. Av og til er det ikke noe spiselig, men en fin julefigur/spill/juleblomst eller lignende.

I strømpa (som gis på 1. juledag) er det en liten gave, noe frukt/rosiner, litt godteri og gjerne et blad av en eller annen sort.

Gammel 14-12-15, 19:26   #2
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har dere i julestrømpa og som gave for mandel i grøten?

Mine får alltid det samme i strømpen: en DVD, godteri av det slaget som de ellers aldri får (type litt dyrere, importert godteri fra spesialbutikker og som vi aldri tar oss råd til å gi dem ellers) og noe småtteri fra lekebutikken (stort sett fotballkort og en liten legopakke). Nå som eldste er 14 år ser jeg for meg at jeg dropper noe fra lekebutikken til han, og kjøper et fotballblad eller noe istedet.

Den som får mandel i grøten får en stor marsipangris og to flaxlodd, med en pose twist i bakhånd om han som absolutt ikke fordrar marsipan finner mandelen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.