|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
| Se resultatene: Hvor mange av disse tingene har du i hjemmet ditt? | |||
| Sofa med sjeselong |
|
151 | 49,35% |
| Nespresso kaffemaskin |
|
109 | 35,62% |
| Flatskjerm |
|
294 | 96,08% |
| Kähler Omaggio-vasen |
|
97 | 31,70% |
| Plakater fra New York |
|
5 | 1,63% |
| Stockholm-teppe fra Ikea |
|
10 | 3,27% |
| Telysholder fra Tom Dixon, Etch |
|
5 | 1,63% |
| By Lassen-lysestaken, Kubus |
|
7 | 2,29% |
| Urbania lyshus fra Kähler |
|
95 | 31,05% |
| Partytelt |
|
21 | 6,86% |
| Ting med skrift på, f.eks glass det står «redwine» på, skål det står «godis» på |
|
67 | 21,90% |
| Ingen av delene |
|
7 | 2,29% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 306. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Har du et norsk hjem?Vi har hjørnesofa og er veldig begeistret for den. Det eneste er at nå er jentene så lange at vi kan ikke ligge i den alle fire samtidig lenger. Vi vurderer å bytte ut den andre sofaen og da har vi vurdert med sjeselong fordi det virker praktisk der den skal være. Vi får se. Kanskje hjemmet vårt blir enda norskere i løpet av året. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et norsk hjem?Kun flatskjerm. To faktisk!
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har du et norsk hjem?
Ja, for all del. Vi har flere flatskjermer. Til å være en leilighet med bare en stue så er det kanskje litt imponerende at vi har 3 flatskjermer. En stor en i stua, og så har både vi voksne og knerten en på soverommene våre. Knertens er en billigsak som bare brukes til å spille på og den er ikke koblet på tv-signaler (og vi har ikke fortalt ham at ps4 har internettilgang).
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har du et norsk hjem?Vi har sofa uten sjeselong, men med åpen ende. Altså en hjørnesofa hvor det ikke er armlene i den ene enden. Årsaken er at stua ser ut som den gjør, og da passet det best sånn. Vi satte sammen en modulsofa som passet akkurat til våre mål for å optimalisere antall cm sofa i forhold til størrelsen på stua.
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Har du et norsk hjem?Flatskjerm. Nespressomaskin, kjøpt 2009, da jeg bare likte kaffe med melk, har ikke samvittighet til å bytte den før den begynner å krangle. Hadde kjøpt noe annet i dag.
|
|
|
|
#7 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Har du et norsk hjem?Jeg bidrar med nespresso, flatskjerm og kubus-lysestaker, og det er nok de tre tingene fra lista jeg kan tenke meg å ha.
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: Har du et norsk hjem?Falt av etter de tre første.
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Har du et norsk hjem?... og så har jeg nok svarten meg en rød bolle med påskriften "julegodt", men den nekta jeg å melde inn. Jeg liker ikke ting med skrift på.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Øyh, det er juks altså! Jeg meldte inn min kopp, til tross for at det er en kunsthåndverkskopp som garantert ikke er slik de egentlig tenker på. Det er din bolle.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
OK, så innrømmer jeg at jeg ikke leste lenger ned enn til partytelt.
|
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du et norsk hjem?Kanskje ikke, for jeg har bare 4 av 11, og flatskjerm teller ikke.
Sist redigert av Niobe : 13-01-16 kl 12:49. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et norsk hjem?Er det ikke mer alle bloggere som har akkurat dette, da? Bortsett fra sofa og tv? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er interessant å se av pollen så langt at det er langt fler som har nespressomaskin enn Kähler-greier. Selvsagt er det ikke alle som har dette, men jeg tror et norsk gjennomsnittshjem har et visst utvalg av disse tingene. Det er jo ting som i stor grad definerer denne tidens interiørtrender.
|
|
|
#15 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Jeg tror bare ikke det er sant at et norsk gjennomsnittshjem har det, bare et gjennomsnitt/signifikant andel av de som er opptatt av interiør og/eller blogger. Her jeg bor er det utrolig lite fokus på sånne trender, og jeg vil bli veldig overrasket om et flertall vet hva de ulike gjenstandene her er uten å google. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Du (og artikkelen) har sikkert rett i at disse tingene er veldig tidstypiske, og at veldig mange som driver og innreder og kjøper lysestaker og slikt nå for tiden kjøper disse modellene. Men jeg tror det er lett å overvurdere hvor stor del av befolkningen som er "interessert i interiør", særlig hvis man er interessert selv. Det er jo ganske mange som enten ikke er særlig interessert i design/interiør, eller som ikke prioriterer å kjøpe nye pyntegjenstander av andre grunner (økonomi, eller plasshensyn, eller at de har en etablert stil som de ikke ønsker å endre eller fornye). (Pluss at en del av dem som er interessert ikke ønsker å følge den "vanlige" trenden, såklart.)
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du et norsk hjem?Jeg synes ikke så mange har sofa med sjeselong, jeg? Jeg synes det er mer av sånne sett med 3 + 2-seter.
|
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Har du et norsk hjem?Litt usikker på om vi har sjeselong, egentlig. Vi har to fulle hjørner og to åpne ender, dvs. at den siste puta på begge sider mangler rygg.
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du et norsk hjem?Jeg synes akkurat flatskjerm blir litt rart å ha på denne lista, det blir som å ha kjøleskap på lista. Det begynner å bli lenge siden man fikk kjøpt skjermer som ikke var flate, så godt som alle som har kjøpt en skjerm (pc-skjerm, tv) i løpet av de siste 10 årene har flatskjerm. Akkurat det blir rart å kalle en trend, det handler mest om at det ikke finnes alternativer.
|
|
![]() |
|
|