Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Din Beatles-favoritt?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 22:48   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din Beatles-favoritt?

Jeg elsker Beatles - men hvilken Beatles-sang er egentlig best?

*gjør meg klar for storstilt Beatles-stund på Youtube*

Og når vi først er i gang: Hvilken av de fire beatlene er din favoritt?

Gammel 18-06-07, 22:55   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din Beatles-favoritt?

Hey Bulldog er en utrolig kul sang som er veldig ufortjent lite kjent, så jeg vil gjerne stemme på den. Og jeg har litt lyst til å svare at George Harrison er favoritt-Beatle, men det er nok egentlig ikke sant, så jeg får heller svare John Lennon, som har større sjanse for å være riktig.

Gammel 18-06-07, 22:58   #3
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den er vanskelig. Veldig mange av låtene er best i gitte situasjoner, og jeg synes nesten det blir uriktig å rangere de.

Men siden den første jeg kan huske spilt er: Love Me Do, må jeg si den. Husker brodern spilte den på sin platespiller, en gammel 45-spiller.

Gammel 18-06-07, 23:00   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er kjedelig nok til å si "Hey Jude" hvis jeg må svare på strak arm. Det er en nydelig sang.

Favoritt-Beatles boy vet jeg ikke helt. Kanskje Ringo, han hadde en litt råere look enn de andre til tider.

Sist redigert av Koma : 18-06-07 kl 23:07.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:03   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

She's leaving home - første låta jeg virkelig oppdaget (hvis det går an å si noe sånt)

Gammel 18-06-07, 23:10   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man velge en favoritt da? Det kan hvertfall ikke jeg.

Yesterday er nydelig.
Help er kul.
Eleanor Rigby er fengende.
A hard days night
All my loving

Gammel 18-06-07, 23:12   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle til å si "Ebony and Ivory", men det er ikke Beatles da. Tror jeg må si "Hey Jude".

Gammel 18-06-07, 23:16   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å, der er mange, men jeg er helt forelsket i "Blackbird". Fingerspillet er helt nydelig!

Gammel 18-06-07, 23:25   #9
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å si hvilken Beatles-låt som er best blir jo som å velge mellom Lagavulin og Laphroaigh, og det går jo ikke. Men hvis noen trenger meg opp i et hjørne og krever et svar, blir det nok Hey Jude.

Og favoritten blant mennene er helt klart Paul.

Gammel 18-06-07, 23:29   #10
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

She's leaving home - første låta jeg virkelig oppdaget (hvis det går an å si noe sånt)

Godt og originalt valg.

Du trenger sannsynligvis Sgt. Pepper i mono.

Stereoutgaven av She's Leaving Home (som er den eneste som har vært å få på over 25 år) er i feil hastighet. Den skal gå fortere. Og den blir enda bedre da. (Strykerarrangementet suger fortsatt, men ikke like mye i mono, og sangen er uansett veldig bra).

Ben "waving wildly" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:47   #11
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg prøver med Rain, fordi den bare er på baksiden av Paperback Writer, og sikkert kan trenge å komme litt frem i lyset. Mer opplagte valg, hvis man begrenser seg til psykedelisk, ville kanskje være A Day In The Life, Strawberry Fields Forever eller Tomorrow Never Knows, men de nådde ikke helt opp i dag.

Og det er nær umulig å velge favorittbeatle også, men jeg satser på "the grumpy one": George Harrison, som ville vært frontmann og hovedlåtskriver i et hvilket som helst annet band på 60-tallet (muligens unntatt The Who), men i The Beatles var han ikke en gang i nærheten av å være nummer to.

(Men jeg tror jeg vil ha Lagavulin hvis jeg får velge (OK. Kanskje ikke alltid).)

Ben "just a state of mind" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:49   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 18-06-07, 23:52   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harrison skrev tre av favoritt-Beatles-sangene mine - Something, While My Guitar Gently Weeps og Here Comes The Sun - og det er veldig få låtskrivere som har skrevet tre så gode sanger som det. (På den annen side ville han kanskje ikke skrevet noen gode sanger hvis han ikke hadde vært en Beatle, så sånn sett.)

Jeg tror ellers også jeg foretrekker Lagavulin, hvis det er de to som er alternativene.

Gammel 18-06-07, 23:53   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Forøvrig, etter signaturen til Ben Murphy kom jeg til å tenke på "New York state of mind" med Billy Joel. Den er også fantastisk fin.

Gammel 18-06-07, 23:54   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg velger stort sett Lagavulin selv, altså. Men begge to er jo himmelsk gode.

Gammel 18-06-07, 23:56   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Penny Lane, og selvfølgelig er det George Harrison som er min favoritt. Jeg liker de litt ruskete ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:59   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg likar funky Come Together. Og det var av alle ting Margaret Berger som fikk øyrene mine opp for den.

Gammel 19-06-07, 00:00   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig! Jeg er jo enig i at det er umulig å velge bare én, men prøvde å sette kniven på strupen på dere. Tidligere i kveld satt jeg og hørte "Your Mother Should Know" på Youtube - det er ett eller annet ved den som alltid har fenget meg veldig (og "videoen" viste seg å være svært så corny, med de fire beatlene i en snål dans iført hvite dresser). Som barn elsket jeg "Hello Goodbye", "Fool on the Hill" og "Here, There and Everywhere". De tre Harrison-låtene som Skipadda nevner, har også vært høyt oppe.

De siste åras favoritt har vært "For No One" fra Revolver.

Min favorittbeatle har alltid vært Paul McCartney, til tross for alt det rare han har drevet med de siste tiåra. Selv om jeg er svak for blonde gutter, smeltet dådyrblikket og fløyelsstemmen hans meg allerede i tidlig barneskolealder. Mannen min har litt av de samme triste øynene (skjønt de er grønne).

Gammel 19-06-07, 00:02   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

De siste åras favoritt har vært "For No One" fra Revolver.

Den satt jeg og tenkte å nevne som favoritt-McCartney-sang. Det er en av de aller beste tekstene hans, synes jeg. Og Revolver er kanskje favorittalbumet mitt.

Gammel 19-06-07, 00:03   #20
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Dear Prudence, Happiness is a warm gun og Helter Skelter er skikkelig flotte. Når en begynner å tenke seg om så er det jo enormt mange sanger en kunne tenke seg å ramset opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.