|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterFineste er i det minste et ekte ord.
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterJeg vil ikke si at jeg hater, men det irriterer meg når folk definerer sin egen dialekt som korrekt og med det lar seg hisse opp av hvordan andre dialekter bruker ord og uttrykk.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 12-03-16 kl 22:25. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
både her og der
|
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterBruk av man i stedet for jeg, f.eks på FB-status: "Ja, da har man blitt syk igjen og her ligger man og blir oppvartet av fruen. "
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002) Sist redigert av cora : 12-03-16 kl 10:18. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterSer at jeg kan hisse på meg både den ene og den andre her, ved å bruke "man" i Facebookstatuser og ellers ha en generell hang til å overdrive ganske kraftig.
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater
Noen av oss liker jo det, da.
|
|
|
|
#8 |
|
guru advisor
|
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterKan vel ikke si at det er noe jeg virkelig HATER, men det skurrer i ørene når folk overforbruker _i forhold til_ , hele tiden og helt feil. Det betyr jo sammenlignet med, så i forhold til det blir jeg sprø av å høre det i forhold til så mye annet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg irriterer meg ikke over slike dialektavhengige uttrykk. Kjenner godt til "bra" brukt som "nå holder det", og det har jeg aldri reagert på. Heller ikke at folk sier "klar" om å være sliten. Der jeg kommer fra bruker de forresten betegnelsen "fornøygd" om å være lei. Der er man "fornøygd" av noe, når man er lei av noe. Er man det som vanligvis kalles fornøyd bruker de heller uttrykket "tilfreds". Eller "tefress" som det blir uttalt på dialekt. Men ingen kan vel si at det er feil, det er jo dialekt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-03-16 kl 18:57. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterFresh, assa!
|
|
|
#15 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterJeg får spader av folk som sier at noe er fresht - med lang e-lyd (freeeeesht). Litt kinkig siden det blir mer og mer vanlig, selv her oppe hvor jeg bor.
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
For mange år ble uttrykket "Fresh" brukt i bindreklame. skivebom. Jeg husker beg tenkte da at reklamen måtte være laget av menn...
|
|
|
#18 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig haterJeg misliker uttrykket "livets harde skole" når det blir brukt som en likeverdig bakgrunn som utdannelse. For vi som har utdannelse har ikke hatt noe parallelt liv, likzm. At man har hatt et hardt liv, greit nok.
|
![]() |
|
|