Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-16, 17:27   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Jeg har vært vill og gal og kjøpt denne tapeten til veggen (minus dama ), en tapet til innsiden av døra, og denne fargen til veggen (til tv-stua til lillegutt/assistentstua). Da hadde det vært perfekt med bronsefarget radiator

Men det er vanskelig å finne ut hva slags maling man skal bruke. Forslag/erfaringer?



m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 17:41   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Jeg ville ha gått på en skikkelig fargehandel.

Men har hørt om de som har malt panelovner med bengallakk, og de blir jo end varmere enn radiatorer.

Finnes varmebestandig spraylakk også, men du skal ha litt trening for å få det pent.

Lekker tapet!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 17:45   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.555
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Bengalac Alu brukte jeg på en vegg som jeg ville ha sølvfarget. Det luktet helt forjævlig så du må ha mulighet til å lufte godt, jeg malte og satte opp tre vinduer og dro bort på overnatting. Bra resultat da.

Etterpå har jeg brukt Beckers metallic på et annet prosjekt.

Men siden tror jeg det har kommet flere interiørmalinger med metallic-effekt. Trenger vel ikke være noen spesiell type maling på radiator? Kanskje det er lurest å spraymale den før du legger tapeten, hvis det er vanskelig å komme til med pensel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 17:53   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Snakk med fargehandel. Vi har malt radiatorer med vanlig veggmaling. De sa at det meste kan brukes. Likevel lurt å høre med dem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 18:21   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

I utgangspunktet kan du male radiator med nesten hva som helst. Vanlig veggmaling fingerer fint, så lenge det er godt grunnet, men da får du ikke bronsje, så klart. Det er fargen som er utfordringen. Snakk med en fargehandel med peiling, er mitt råd også.

Hvis jeg skal prøve meg på å gjette, så bruker du enten heftgrunn eller grunner med arcanol og deretter toppstrøk med bengalack. Det du må sjekke er at du bruker maling som er så elastisk at den ikke sprekker når ovnen utvider seg. Jeg er usikker på om heftgrunn/arcanol og bengalack er elastiske nok. Det må du spørre om. Merk at du trenger mange strøk for at bengalack skal bli pent.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 18:24   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.555
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Min glassfiberstrivegg trengte bare ett strøk Bengalack, men den var jo malt fra før av.

Hva heter de der malingene som man kan male metall og alt mulig med? Der trenger man ikke forarbeid. Hammerlakk?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 18:29   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.555
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Denne kanskje:
http://www.hammerite.no/product/hamm...sh-your-color/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 19:09   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Sorry, jeg fikk ikke med meg at du ville ha metallisk look.

Jeg har prøvd et utall produkter for å få kobber-look, og er fremdeles ikke fornøyd.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 00:28   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.912
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male radiator med metallisk farge? Hva skal jeg bruke? Hjelp!

Spør de i maleavdelingen i en byggevarebutikk svært nær deg. Da har peil.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no