Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-16, 13:12   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg kjenner at dette er en sånn greie jeg bare hadde latt koke bort. Ja, så har dere såvidt snakket om å bli med hjem, men det er ikke avtalt noen dato. Jeg hadde fullstendig droppa å pushe det. Nå er vi straks i mai, og denne gutten er kanskje skolegutt til høsten? Hvorfor denne moren oppfører seg merkelig kan det være en million gode eller dårlige grunner til, men så lenge jeg ikke hadde vært nødt til å forholde meg til henne i uoverskuelig framtid, hadde jeg nok ikke lagt mye energi i å finne ut av det. Man må da ikke alltid det! Om de hadde vært like gamle, skulle begynne på samme skole, da kunne jeg anstrengt meg ganske mye. Ikke i dette tilfellet. Og det må virkelig være greit.

Gammel 30-04-16, 13:29   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, guri. Enig med isola.
Er dette ditt første barn? Du må ikke ta sånne forespørseler så veldig alvorlig. Synes du bare skal la det hele gli over.

Synes det er helt greit å si at du heller ønsker å ha med hjem/la henne være med barn som hun leker med hver dag og at barna selv kommer og spør om å få være med hverandre hjem før de voksne lager avtaler.
Dette kommer du t sikkert til å få forespørseler om daglig snart.

Særlig i barnehagen til minsten var det en sånn greie at som oftest jentene stod og hang ved porten ved hentetid og alle omringet foreldrene og ville være med hjem. Ved hver bidige henting. Det så litt ut som at de hadde det helt grusomt i barnehagen og flokket seg rundt de som hentet med ønske om å slippe unna fortest mulig. Hehe, det var litt pes og det gjaldt alle altså enten barna lekte sammen eller ikke.
Vi har iallefall prioritert de som gutta lekte sammen med. Og at barna selv spurte.

Gammel 02-05-16, 11:32   #3
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Synes det blir lagt vel mye i dette. Synes det er veldig rart at dette åpenbart er et stort samtaleemne hjemme med den "kjente" mannen, mens det å bare ta en prat med den som det faktisk gjelder omtales som å "konfrontere henne". Får meg til å lure litt på hva slags kroppsspråk du selv sender ut????

Kan man egentlig diskutere mammaen til et barn i barnehagen i bredde, over tid, med flere - samtidig som man tillegger henne en rekke dårlige egenskaper og usle motiver og samtidig ha et vennlig og imøtekommende kroppsspråk? Hva lærer man barnet sitt om å omtale andre?

Hvis ikke du vil, så la være. Geez.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 13:39   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes det blir lagt vel mye i dette. Synes det er veldig rart at dette åpenbart er et stort samtaleemne hjemme med den "kjente" mannen, mens det å bare ta en prat med den som det faktisk gjelder omtales som å "konfrontere henne". Får meg til å lure litt på hva slags kroppsspråk du selv sender ut????

Kan man egentlig diskutere mammaen til et barn i barnehagen i bredde, over tid, med flere - samtidig som man tillegger henne en rekke dårlige egenskaper og usle motiver og samtidig ha et vennlig og imøtekommende kroppsspråk? Hva lærer man barnet sitt om å omtale andre?

Hvis ikke du vil, så la være. Geez.

Enig. Og for å være litt surpomp jeg si at å skrive 52 av sine første 53 innlegg i et forum om dette kanskje er i overkant. Litt i overkant. Ett eller to, ja - innafor. 52 er litt mye, synes jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 13:47   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig. Og for å være litt surpomp jeg si at å skrive 52 av sine første 53 innlegg i et forum om dette kanskje er i overkant. Litt i overkant. Ett eller to, ja - innafor. 52 er litt mye, synes jeg.

Det også nå.

Hvis man er veldig usikker på en sak, og trenger å høre andres mening, så er det kanskje ikke så unormalt å melde seg inn på et forum for å spørre der. Diskusjonen rusler og går, og man gir svar på de tilbakemeldingene man får. Når mange medlemmer hiver seg inn i diskusjonen, mener du da at hun skulle meldt seg ut, og ikke deltatt lenger, fordi hun hadde skrevet nok meldinger? Gå inn i andre tråder og delta i x antall andre diskusjoner (hvor mange, og hvilke?) for å være kvalifisert til å svare videre i sin egen tråd? Ja, for alle innleggene er jo i den samme tråden, og direkte svar på innspill som har kommet. Hadde hun startet 52 tråder om det samme temaet skulle jeg vært enig med deg.

For å være ærlig synes jeg også at du har vært unødvendig mye surpomp i denne diskusjonen her. Du har vist minst like mye negative holdninger som HI selv. Jeg synes HI har svart imponerende saklig og behersket på både krasse og til dels ufine innspill som har kommet her, og jeg har ingenting å utsette på hvordan vedkommende opptrer på forumet.

Sist redigert av My : 02-05-16 kl 13:59.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 13:52   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvis man er veldig usikker på en sak, og trenger å høre andres mening, så er det kanskje ikke så unormalt å melde seg inn på et forum for å spørre der. Diskusjonen rusler og går, og man gir svar på de tilbakemeldingene man får. Når mange medlemmer hiver seg inn i diskusjonen, mener du da at hun skulle meldt seg ut, og ikke deltatt lenger, fordi hun hadde skrevet nok meldinger? Gå inn i andre tråder og delta i x antall andre diskusjoner (hvor mange, og hvilke?) for å være kvalifisert til å svare videre i sin egen tråd? Ja, for alle innleggene er jo i den samme tråden. Hadde hun startet 52 tråder om det samme temaet skulle jeg vært enig med deg.

For å være ærlig synes jeg også at du har vært unødvendig mye surpomp i denne diskusjonen her. Du har vist minst like mye negative holdninger som HI selv.

Du sa det jeg tenkte. :jupp

Om man lurer på noe må det være greit å starte tråd om det og i tillegg svare på spørsmålene som kommer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 13:54   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Du sa det jeg tenkte. :jupp

Om man lurer på noe må det være greit å starte tråd om det og i tillegg svare på spørsmålene som kommer.

og det jeg tenkte.

Gammel 02-05-16, 19:09   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da misforstod jeg dette utsagnet. Jeg tolket det som om du mente at hun burde holde seg til ett eller to innlegg. Beklager misforståelsen.

Gammel 02-05-16, 13:48   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss, så kritiske dere er. Tør påstå at dere legger litt mye i det selv. Det klart andre foreldre kan bli en snakkis hjemme uten at det betyr at man selv gir ut dårlige signaler eller lærer ungene dårlige holdninger. Jeg kunne fint blitt både støtt og irritert av en annen mamma med ufin oppførsel og diskutert dette med mannen og venninner, ja kanskje på foreldreportalen også. Antall innlegg her gjenspeiler vel responsen i tråden også, ikke spesifikt hennes engasjement.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 14:56   #10
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jøss, så kritiske dere er. Tør påstå at dere legger litt mye i det selv. Det klart andre foreldre kan bli en snakkis hjemme uten at det betyr at man selv gir ut dårlige signaler eller lærer ungene dårlige holdninger. Jeg kunne fint blitt både støtt og irritert av en annen mamma med ufin oppførsel og diskutert dette med mannen og venninner, ja kanskje på foreldreportalen også. Antall innlegg her gjenspeiler vel responsen i tråden også, ikke spesifikt hennes engasjement.

Nei, uansett hva jeg synes om andre foreldre - og det hender det er litt av hvert - så diskuterer jeg IKKE foreldrene til mine barns klassekamerater hjemme.

Nei, det gjør jeg ikke. Og det er ikke fordi det ikke kan være fristende til tider, men jeg ønsker ikke å være en rollemodell for at man dømmer og diskuterer andre. Jeg synes det er et viktig bidrag til å lære barn å ikke dømme og diskutere andre, og jeg synes det er veldig vanskelig å lære barn å ikke mobbe og utestenge samtidig som man selv har en atferd som legger til rette for nettopp det. Så det prøver jeg å unngå. Noen ganger med en kraftanstrengelse, men lell.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 15:00   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Nei, uansett hva jeg synes om andre foreldre - og det hender det er litt av hvert - så diskuterer jeg IKKE foreldrene til mine barns klassekamerater hjemme.

Nei, det gjør jeg ikke. Og det er ikke fordi det ikke kan være fristende til tider, men jeg ønsker ikke å være en rollemodell for at man dømmer og diskuterer andre. Jeg synes det er et viktig bidrag til å lære barn å ikke dømme og diskutere andre, og jeg synes det er veldig vanskelig å lære barn å ikke mobbe og utestenge samtidig som man selv har en atferd som legger til rette for nettopp det. Så det prøver jeg å unngå. Noen ganger med en kraftanstrengelse, men lell.

Det gjør (selvsagt) ikke jeg heller. Ikke foran ungene. Men kan godt finne på å komme med hjertesukk eller betroelser om hva jeg synes om folk til mannen min, når det er bare oss to. Og det er vel ikke sikkert at HI (hvis hun eksisterer) diskuterte dette med mannen sin mens treåringen hørte på.

Sist redigert av My : 03-05-16 kl 15:06.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 15:48   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, går du ut ifra at jeg mener snakk foran ungene? Det var virkelig ikke det jeg mente, selvfølgelig. Men jeg og mannen prater sammen på tomannshånd. Det gjør jeg med venninner og kollegaer også.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 13-05-16, 01:43   #13
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Ja da er vi veldig forskjellige. Jeg og mannen min snakker om alt som opptar oss. -Også om det er kollegaer, andre foreldre, naboer og venner.. Deilig å lufte og få et annet syn på saker. Å kalle det mobbing er vel misbruk/feilbruk av ordet.
Som jeg har skrevet her tidligere så diskuterer jeg ikke foran barn., men å lære barna og ikke overse magefølelsen sin (på grunn av høflighet) er jeg for. Datteren vår vet hun kan snakke med oss om alt - og alle.
Hun er veldig sosial men vi oppfordrer henne ikke til å hilse på alt og alle fremmede vi møter på.At hun ikke tar i mot godteri av gamlefar på toget liker og støtter jeg.
Føler ikke dette er mobbing, men som hennes rollemodell mener jeg hun skal ha en sunn skepsis til fremmede. Alle vil deg ikke det beste og har man en følelse av at noe skurrer så skal man ikke bare skru av den følelsen. (Det var derfor jeg tenkte jeg skulle bli med på playdaten.)

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 12:11   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden nøye, så jeg er ikke sikker på om det er tulletråd. Uansett, sånn på generelt grunnlag: Jeg ville aldri sendt med treåringen min hjem til noen jeg ikke kjente. Stoler dere virkelig på at det at folk har barn i barnehage gjør at de er ok omsorgspersoner? Det gjør ikke jeg. Og jeg ville jo vært ekstra skeptisk til en person som himlet med øynene, ikke hilste og var negativ til å ha med en forelder hvis treåringen skulle på besøk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 12:23   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har ikke lest hele tråden nøye, så jeg er ikke sikker på om det er tulletråd. Uansett, sånn på generelt grunnlag: Jeg ville aldri sendt med treåringen min hjem til noen jeg ikke kjente. Stoler dere virkelig på at det at folk har barn i barnehage gjør at de er ok omsorgspersoner? Det gjør ikke jeg. Og jeg ville jo vært ekstra skeptisk til en person som himlet med øynene, ikke hilste og var negativ til å ha med en forelder hvis treåringen skulle på besøk.

Men poenget er jo ikke at man ikke skjønner at Enmamma gjerne vil være med på playdate - poenget mitt er at hun kan jo bare si nei til et slikt besøk - særlig når hun har så dårlig inntrykk av den personen som inviterer- og la det være med det. Hva andres poeng er med å delta i denne tråden, må de gjøre rede for selv.

Og hva er galt med å foreslå at man ringer politiet når man mistenker pedofili?
Hvis man skriver følgende innlegg på forum: -Jeg tror foreldrene til et barn i barnehagen er pedofile - skal jeg diskutere det på forum ispedd litt sleivspark hit og dit om at noen er nettroll - eller skal jeg ringe politiet, tro? a tenker jeg at svaret på en måte gir seg selv.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 13:12   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Men poenget er jo ikke at man ikke skjønner at Enmamma gjerne vil være med på playdate - poenget mitt er at hun kan jo bare si nei til et slikt besøk - særlig når hun har så dårlig inntrykk av den personen som inviterer- og la det være med det. Hva andres poeng er med å delta i denne tråden, må de gjøre rede for selv.

Og hva er galt med å foreslå at man ringer politiet når man mistenker pedofili?
Hvis man skriver følgende innlegg på forum: -Jeg tror foreldrene til et barn i barnehagen er pedofile - skal jeg diskutere det på forum ispedd litt sleivspark hit og dit om at noen er nettroll - eller skal jeg ringe politiet, tro? a tenker jeg at svaret på en måte gir seg selv.

For en tabloid framstilling.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 14-05-16, 12:28   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

HI har vel fått masssiv støtte på at det er både akseptabelt og riktig å bli med treåringen hjem til fremmede første gangen. Jeg kan ikke huske at noen har sagt noe som kan tolkes i motsatt retning (uten at jeg har finlest tråden om igjen).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 15:45   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare meg som lurer på om dette er en tulletråd?

Kjemperar problemstilling.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 15:47   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Er det bare meg som lurer på om dette er en tulletråd?

Kjemperar problemstilling.

Tuller du?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-05-16, 15:47   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tuller du?

Nei.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.