Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-16, 13:40   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns ikke det er noe mål at FP skal være for alle. :spade for spade:

Jeg er virkelig ikke enig med deg.
Hvem skal sette kriteriene for hvem som skal være med eller ikke.
Er det for foreldre, eller det det kun for foreldre som klarer til en hver tid skrive korrekte innlegg uten skrivefeil?
Er det kun for de som sklir inn på et bananskall, eller er det også for de som kommer med en problemstilling som gir motbør?

Noen vil ikke føle seg hjemme her uansett hvordan de møtes eller ikke, men de som ønsker skal da få lov til å være her uansett.
Og normal folkeskikk kan man utvise selv om man skriver.

Gammel 17-05-16, 07:50   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med "snobberiet"?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 19:07   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med "snobberiet"?

At det rakkes ned på, eller harseleres med (på en nedlatende måte) forskjellig som blir sett på som "lavkultur", eller harry. Det har vært en del av det innimellom, i løpet av de snart 10 årene jeg har vært medlem. Jeg lever som regel helt fint med det, men innimellom har det blitt nok for meg.

Men jeg har ikke som mål å forandre forumet, det har sin kultur og sin sjargong, og enkelte ting ved dette forumet liker jeg svært godt. Blant annet diskusjonskulturen, og det at folk formulerer seg godt og presist, og at det er relativt mye god og reflektert argumentasjon i stedet for personangrep, sammenlignet med mange andre forum. Når jeg kjenner at jeg plutselig ikke trives så godt her inne, så tar jeg en pause, enkelt og greit. Det er jo frivillig å delta.

Sist redigert av My : 17-05-16 kl 19:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 08:07   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan være brutalt å komme seg inn på FP, man må tåle å få svar på tiltale. "Som du roper i skogen får du svar". Man lærer seg etterhvert hva man diskuterer og ikke her inne, og jo bedre folk kjenner deg, desto friere føler jeg man kan være, nettopp fordi folk her kjenner deg. Jeg syntes ikke det er mer brutalt enn andre steder, heller bedre faktisk. Man lærer seg sjargongen, man lærer seg språket til den enkelte bruker og leser vedkommende der etter.

Det er som i det daglige livet. Man kommer ikke inn i et rom fylt med ukjente, slamrer i døren og brøler usammenhengende.

Jeg følte meg lenge ny her, i flere år faktisk og føler det til en viss grad enda, samtidig som jeg ikke er det, men jeg har nå blitt glad i forumet og menneskene her.

Jeg legger merke til om folk blir borte her, og lurer på hvorfor, om jeg har gått glipp av dørslamring, jeg håper jo at folk bare tar seg en pause, for det trengs innimellom.

Sist redigert av Fløyel : 17-05-16 kl 08:14.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 11:01   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg lest Playdate-tråden, og den var bare rar. Det var storm i opptil flere vannglass på én gang.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 12:20   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå har jeg lest Playdate-tråden, og den var bare rar. Det var storm i opptil flere vannglass på én gang.

Jepp, synes ikke den var representativ i det hele tatt for hvordan nykommere blir møtt. Jeg synes det er viktig å være høflig til nykommere, men samtidig så er det helt greit at de blir orientert om hvordan kulturen er her.

Et forum (og jeg har vært på mange, både engelske og norske) vil alltid ha et særpreg, en kultur og man skal holde på den til en viss grad. Og om man ikke trives på et forum så må man finne seg et annet. Det tåpeligste jeg vet er nykommere som umiddelbart ønsker at hele resten av gjengen skal endre seg for at de skal passe inn, som om det er en NAV-rett å trives på et spesielt forum.

Playdatetråden oppfatter jeg som helt klart tull og troll.

Gammel 17-05-16, 12:43   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler vi i innimellom kaster folk ut herfra, før de i det hele tatt rekker å komme seg inn døra og begynne smake på kaffen. Og jeg synes det er synd, og jeg synes det gjør forumet mer kjedelig, ensformig og mindre interessant.

Det er ikke enkelt å lese humor på nett, og det er definitivt ikke lett å lære seg humoren her på forumet, og skjønne hva som er greit å ikke.

Og denne diskusjonen har vi hatt før. Og på en eller annen måte kommer det sjelden noe ut av det, for enden på visa føler jeg at konklusjonen er at de som kommer hit må gjøre jobben selv. Tilpasse seg, både kulturen, språket, reglene (de skrevne og de uskrevne) - da blir det en vellykket integrering.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 14:09   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit om FP har sitt særpreg og sin forumkultur. Det gjelder alle internettforum, ingen av dem er like. Så får man heller finne det forumet som passer for seg. Det finnes flust av forum jeg aldri ville følt meg hjemme på, så jeg ser heller ingen grunn til å bruke tid der. Jeg vil tro andre har det på samme måten med FP. Til tider har ikke FP heller vært rette plassen for meg, og da har jeg tatt en pause. Verre er det ikke. Om man ikke trives her, men velger å bruke tid her likevel, så får det vel helst stå for egen regning? Jeg tror ikke forumet noen gang skal prøve å tilfredsstille alle, for det går jo ikke.

Og diversiteten er langt større her nå, enn for noen år siden, og for å ikke snakke om oppstarten.

Gammel 17-05-16, 21:00   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje har det blitt kjedelig fordi vi har fått litt for lite nytt blod på forumet også?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 21:07   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk stadig det dukker opp nye nick, men når sant skal sies så er jeg kjempedårlig på nick generelt. Så kanskje det bare er de samme som går igjen, uten at jeg kjenner dem...

Gammel 17-05-16, 23:13   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sidespor, men jeg synes i grunn det virker som om forum i dette formatet ser ut til å forsvinne. Og at grunnen til at vi holder stand er at vi kjenner hverandre, og derfor fortsetter å bruke tid her. Da jeg var gravid i fjor lette jeg etter en type forum som vi hadde i SM og NM for 10 år siden. Men det var lite av det. De to jeg nevnte er ikke lenger aktive. Det fantes ett og annet, som babyverden.no, men kvaliteten var ikke i nærheten av hva vi så for noen år siden. Samme hva gjelder strikking. De forumene jeg har funnet er knapt aktive, det ser ut til at de har stilnet hen de siste par årene. Det virker som om det er andre møtesteder nå, som for eksempel Facebook-grupper. Er dere enige, observerer dere det samme?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 23:22   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne typen forum er nok på vei bort ja. De fleste som ble etablert på tidlig 2000-tall ligger brakk nå. Dette et vel et av få hvor det fortsatt er daglig liv og røre.

Gammel 17-05-16, 23:24   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Et sidespor, men jeg synes i grunn det virker som om forum i dette formatet ser ut til å forsvinne. Og at grunnen til at vi holder stand er at vi kjenner hverandre, og derfor fortsetter å bruke tid her. Da jeg var gravid i fjor lette jeg etter en type forum som vi hadde i SM og NM for 10 år siden. Men det var lite av det. De to jeg nevnte er ikke lenger aktive. Det fantes ett og annet, som babyverden.no, men kvaliteten var ikke i nærheten av hva vi så for noen år siden. Samme hva gjelder strikking. De forumene jeg har funnet er knapt aktive, det ser ut til at de har stilnet hen de siste par årene. Det virker som om det er andre møtesteder nå, som for eksempel Facebook-grupper. Er dere enige, observerer dere det samme?

Ja, jeg gjorde meg samme tanke da jeg var inne og søkte i et forum for en hobby jeg hadde før. Nesten helt dødt der nå.

Gammel 18-05-16, 10:03   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når var det sist det ble kommentert på grammatikk eller staving? I 2009, eller noe?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:05   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Når var det sist det ble kommentert på grammatikk eller staving? I 2009, eller noe?

FP never forgets.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:13   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Selv om det ikke kommenteres direkte til enkeltpersoner tror jeg en del lar seg skremme av trådene på flisespikkerforumet. Der ergrer folk seg veldig over enkelte ord, uttrykk, skrivemåter, stavefeil etc, som en del brukere sikkert innser at de selv har "dummet seg ut" med å bruke.

Bruker man bare "uleste innlegg"-funksjonen så trenger man ikke å velge aktivt å gå inn i underforumet, da kommer jo alle tråder opp i feeden. Og om man da ikke ser så nøye på hvilket underforum trådene ligger i kan nye brukere fort få litt bakoversveis, og tro at man for enhver pris må unngå disse tabbene for å bli tatt seriøst i diskusjoner her (noe som jo til en viss grad stemmer). Selv om jeg personlig synes det underforumet er et av de beste her inne.

Sist redigert av My : 18-05-16 kl 10:18.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:06   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig synes jeg at mange av dere som skriver at deres liksom ikke føler at dere hører til her, ER selve FP.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 18-05-16, 10:41   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Forøvrig synes jeg at mange av dere som skriver at deres liksom ikke føler at dere hører til her, ER selve FP.

Det heter "for øvrig".

:couldn't help myself:

Gammel 18-05-16, 10:45   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Det heter "for øvrig".

:couldn't help myself:

Gammel 18-05-16, 11:02   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.