|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Alle trender er grått, svart, hvitt og beige i en eller annen kombinasjon, hvis du velger noe med farger, duse eller kraftige, vil det være annerledes enn det meste for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?
Jeg vil ikke være anderledes for å være anderledes, jeg vil ikke ha det man finner overalt fordi jeg ikke syns det er fint. Jeg er trygg nok på egen smak til å velge de fargene jeg liker, men jeg finner ingen møbler jeg liker.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Det kan godt hende dere vil komme best ut av det med å bygge selv. Det er overbydd terrasse, sant? Så dere kan stå ganske fritt i materialvalg?
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Ja, det kan hende, Poly. VI arver muligens en gammel plantebenk i heltre, og om den får plass kan den muligens være både plantebenk og sittebenk. Ellers var vi på en visning der de hadde äpplarö solsenger som benker, også kan man ta opp hodestøtta om man vil ligge og sole seg. Det kan gå.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Jeg trodde ikea hadde sånn noenlunde koll på sourcingen sin, men det har de kanskje ikke?
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Den holder ikke for meg, i allefall. Det eneste de ligger unna fram til 2020 er verneverdig regnskog. Det er ikke FSC-sertifisert. Det er utrolig vanskelig å vurdere opprinnelsen til regnskogstre som teak og akasie, og selv om det kommer fra såkalte plantasjer er det ofte langt fra bærekraftig. Det beste er å ligge unna. Og en beiset benk trenger på ingen måte være i regnskogstre. Den kunne vært laget i nordiske tresorter det finnes masse av.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Ja, og skal den stå under tak så "trengs" det i HVERT fall ikke.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Ah, jeg skal gi det litt tid før jeg pusher der mer.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Jeg har en plan.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Du har tenkt å ha puter på den og så sitte på den? Det kan jo være en grei løsning. Er den sterk nok til det? Er den ikke for høy så at bena blir hengende dinglende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
De selger den som en benk, så den må jo kunne sittes på? Men settehøyden er litt høy, ja. Jeg dingler med bena overalt, så jeg glemmer å tenke på slikt.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, da må det jo gå greit! Med gode puter så går det jo greit med dingling også, det er bare ubehaglig å få kanten i lårene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Ja, veldig ubehagelig. Men GinaKs argument om for lave bord er relevant da, skikkelig ubehagelig å bli most oppi bordet.
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Selgjer ikkje IKEA bord og stoler med stykkpris? (Nå såg eg kva du skreiv om IKEA og sertifisering over, altså).
![]() |
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?Vi har brukt putekasse (gammel sak som er beigeaktig med grønt lokk) som sittebenk på kortsiden av utebordet for gutta der vi har spisebord ute.
![]() |
|
|