|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leir
Ja, dette er selvsagt et viktig poeng: Hva er det de regner på? Jeg regner både cuper og turer knyttet til fritidsaktiviteter som noe annet. Sommeraktiviteter/leir er en annen kategori i mitt hode. For små barn må man kanskje reellt sett ha noe (feks SFO).
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Hvis det er fritidsaktiviteter i sommerferien det er snakk om, så ser jeg ikke hvorfor cuper og turer skal regnes som noe annet enn f.eks. fotballskole.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det var det jeg tenkte også, og så lurte jeg på om vi var helt i utakt med hva som er vanlig. Greit at noen bruker over 7000 kr, men at det skulle være gjenomsnittet synes jeg er høyt?
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirVi er nok på snittet, og vel så det. 2 treningsleirer hver, en uke hver leir, den ene lokalt kr 1000, den andre annen by i landet, kr 3500 + transport. Totalt kr 9000. I tillegg skal ene barnet på tur med korpset, koster mellom 5-6000 kr.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirBegge skal på gratis sommerskole (
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirBegge ungene skal på Norway Cup i år, men siden vi bor i gangavstand fra Ekebergsletta, så regner jeg ikke med at det blir utgifter til det utover litt lommepenger. Snuppa skal delta på hele cupen og betaler 300 kroner for et bånd som gir henne gratis bruk av buss samt inngang på Frognerbadet og en del museer i en hel uke. Så der tror jeg faktisk at hun sparer inn litt penger. Knerten skal bare være med på 3v3 og det er bare den siste helgen.
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirJeg synes ellers det er veldig trist at dette ser ut til å være enda et område der barn av ikke-velstående foreldre faller utenfor. Ikke bare gjelder det ferieturer, men også hva de driver med hjemme i ferien, liksom. Nok en grunn til å elske Sommerskolen i Oslo - det er ingen som regner dette som et "lavstatustilbud for fattige", såvidt jeg kan se, tvert imot er det noe "alle" går på.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nå baserer jeg meg utelukkende på det jeg har sett i de to klassene til ungene mine, så datagrunnlaget er ekstremt tynt. Men jeg ser at de barna som i aller størst grad burde søkt seg til sommerskolen for å ha et fritidsstilbud ikke gjør det. Jeg forsøker å forstå hvorfor. Særlig nå som ungene mine har blitt store nok til å komme seg til skoler i nærheten på egenhånd (lokalskolen vår har ikke kurs, men flere i gangavstand har det).
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirDette var jo snakk om et gjennomsnitt blant familier som sier at de sender barna sine på slike aktiviteter. Jeg har tre barn og det vil ikke overraske meg om vi noen sommere kan ende på en slik sum til sammen etter hvert. Alle som ikke sender barna på aktiviteter i sommerferien er ikke regnet med, så de er ikke med på å trekke ned gjennomsnittet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har barna mine på sommeraktiviteter, og det er det som oppgis som kriterium i teksten som hører til grafen. Knerten skal sågar på opplegg i 3 uker uten at det koster oss noe som helst. Da burde vi jo være med på å trekke ned gjennomsnittet selv om utgiften for ham er kr 0?
|
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirHer betaler vi for ferie-SFO, dvs. fra skoleslutt til skolestart minus juli, hvor vi tar ferie.
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirEnig med Tjorven i at organisert, men gratis, aktivitet strengt tatt burde telle med.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirHar bare ett skolebarn og har ikke meldt henne på noen aktiviteter. Her er SFO stengt hele skoleferien, følgelig betaler vi ikke noe heller, så hos oss bruker vi faktisk mindre penger på aktiviteter enn i skoleåret. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirLeir i fire dager, 1000 kroner. Og så har tines fotballskole ellerede vært, 400. Thats it. I tillegg skal jeg og jenta på leir sammen, men det er familieferie, 4000 trur jeg det var.
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirBegge guttene skal på tuurer med turistforeningen som er helt gratis, i tillegg skal minstemann på feriekoloni en uke og det koster 750 kroner tror jeg.
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirEldstemann har ikke noe aktiviteter utenom det vi gjør i fellesskap som familie, lillesøster skal på fotballskole en uke og det vet jeg faktisk ikke hva koster. I tillegg så har begge to reist alene til besteforeldrene denne uken, og det er så langt unna at de må fly, og de flybillettene er jo ikke akkurat billige.
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Tja, det er jo bare jeg som tenker slik - kanskje fordi at innbetalingen for feks korpstur ofte er payback av dugnader etc slik at det ikke er rene pengeutbetalinger, og slik sett ikke så lett å "regne om". Mens ting som de gjør på sommeraktiviteter/leir her har vært en ren pengetransaksjon (+ at det er åpent for alle, for å delta i cuper, må man jo være på et lag. For å delta på håndballskolen er man "frittstående" på en måte. Men det har jo lite med pengene å gjøre)
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirHer vi bor tror jeg ikke at det finnes noen gratis sommeraktiviteter. Hun har vært med på mye forskjellig opp gjennom årene, i år skal hun på Camp i Sirdal. Det er vel det dyreste så langt, synes å huske at det koster 3500. Men da er det med overnattinger og mat. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirDet stemmer nok på eldste her. Musikkleir koster 5000,- og så regner vi med et par tusen til i tilleggsundervisning. Skal en uke på Sommerskolen i Oslo. Den er gratis.
Isabel/Izzi Creo Sist redigert av IzziCreo : 22-06-16 kl 13:16. |
|
|
|
![]() |
|
|