|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Ordet forfengelig forbinder jeg med å være opptatt av å ta seg bra ut utseendemessig, å være jålete/pyntete/opptatt av det ytre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jåletpe, som i tett på hele tiden.
![]() |
#4 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Opptatt av utseende, fremtoning og hvordan andre oppfatter en.
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Det ligger nok for noen litt negativt i ordet "forfengelig" - som i at en er FOR opptatt av eget utseende. Men jeg vil beskrive meg selv som forfengelig - som i at jeg sminker meg og føner håret hver dag og er opptatt av hvilke klær jeg har på meg.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Forfengelig er å være opptatt av utseendet, være opptatt av å være velstelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Eg føler meg alltid bedre med sminke, enn uten. Men eg KAN gå utan sminke på jobb, eg kjem berre ikkje på å gjere det.
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Forfengelig forbinder jeg med å være nokså opptatt av utseende - sminke, hår, rynkefjerning, sko, klær, osv.
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 12-08-16 kl 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg er muligens FP minst forfengelige person
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Forfengelig oppfatter jeg som et stykke forbi det å bry seg om å se velstelt ut, det er mer der at fokuset ligger på eget utseende og å ta seg ut, et relativt negativt ord. Jeg vil helst ikke være forfengelig, men er nok det til en viss grad.
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg er forfengelig. Jålete. Opptatt av hvordan jeg ser ut. Liker sminke og hår, sko og greier. Synes det er gøy. Men jeg er veldig lite opptatt av hvordan andre ser ut, legger sjelden merke til det, hvis ikke de er oppsiktsvekkende flotte eller påfallende anderledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Forfengelig, da tenker jeg at en person er mer enn vanlig opptatt av eget utseende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Klar
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg oppfatter forfengelig som noen som er over snittet opptatt av utseende og som kanskje ser utseende som sin viktigste attributt. De bruker tid og krefter på å sette seg inn i moter, sminketriks og hårfrisyrer, og gjør det beste ut av seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?For meg er forfengelig og jålete to forskjellige ting. Forfengelig er for meg å være så opptatt av sitt eget utseende at det er førende for andre ting. Hvis man feks ikke kan svette sammen med andre fordi man ikke er "pen nok" da. Jålete for meg er bare at man liker å pynte seg.
![]() |
#15 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg legger nok også litt mer i forfengelig enn bare vanlig jåleri, sånn som him. Forfengelig = selvopptatt, kanskje?
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg synes forfengelig og jålete er to forskjellige ting, og man kan være det ene uten å være det andre.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg vet ikke hva jeg legger i forfengelig, men jeg identifiserer meg ikke med det ordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
By the Sea
|
![]() Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg oppfatter jålete som mer forfengelig enn forfengelig
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Når jeg svarer at jeg er forfengelig, så svarer jeg ut fra slik jeg selv definerer ordet, og ikke ut fra det flere andre her definerer forfengelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
![]() |
|
|